Gå til innhold

Nokias "Tube" kommer neste måned


Anbefalte innlegg

Har Nokia sagt at 5800 skal på det norske markedet før jul?

Neida, de har nok aldri konkret sagt at den skulle komme til Norge før jul. For de som følger med rundt Nokia er det dog relativt klart at dette dreier seg om en forsinkelse, da det alltid har vært (uoffisielt) planlagt release i god tid før jul, verden over.

 

Det sagt så forstår jeg Nokia. Jeg velger å tro at det ikke er produksjonsmangel som er årsaken. Nokia 5800 Tube har ett stort fortrinn forann konkurrentene, og dette er pris. Med det er det sannsynlig å tro at Nokia i stor grad har ofret mye av marginen på akkurat dette produktet for å komme kjapt inn i touchscreen-markedet.

 

Når Nokia da ser at de allerede (altså uten 5800XM) har en line-up, med langt mer inntektsgivende modeller enn 5800XM, som kan gjøre det veldig veldig godt i julerushet tror jeg det langt på vei er årsaken, spesielt i disse pressede tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig. Men det ville jo uansett være vanvidd å lansere en telefon samtidig over hele verden.

 

Jeg vil jo også anta at med en "nyvinning" som 5800 har Nokia et veldig stort markedsføringsbudsjett. Da må man nesten ha devicer tilgjengelig for salg også, så det virker fornuftig å begrense lanseringen til noen marked.

 

Når det er sagt, så er Russland uhyre spennende hva mobiltelefoni gjelder. I Nokias øyne vil jeg tro at det er det største og viktigste markedet å få innpass i. iPhone er vel heller ikke tilgjengelig riktig ennå i Russland?

 

Man kan si mye om det norske/skandinaviske markedet, men når det kommer til stykket er det for en parantes å regne. I beste fall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...