Gå til innhold

Bruker pc skjerm som tv, men får ikke lyd

Anbefalte innlegg

Hei,

Satser på at jeg har postet i riktig sted, ellers kan tråden flyttes dit det passer best

Forrige uke kjøpte jeg en Acer 243W skjerm, og er veldig fornøyd med kjøpet. samtidlig solgte jeg tv`en da jeg kan bruke pc skjermen som tv også.

Jeg har Canal Degital dekoder med blant annet hdmi utgang og diverse andre utganger. Når jeg bruker skjerm som tv, får jeg kun bilde og ingen lyd. Skjermen har ingen innebygd høytalere.

Nå til sprøsmålet: Hva trenger jeg for å få lyd også?

Jeg har kun vanlige pc høytalere.

Skjermen har HDMI, DVI og WGA utganger/innganger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig får du ikke lyd når skjermen ikke har høytalere. Det sier jo seg selv.

Det skal være (?) analoge lyd-utganger på canaldigital-boksen. Hvis pc-høytalerne har 3,5mm jack-inngang kan du bruke en slik kabel mellom digitalboksen og høytalerne:

3.5mm_mini_jack_to_2rca_lead.jpg

Lenke til kommentar
Selvfølgelig får du ikke lyd når skjermen ikke har høytalere. Det sier jo seg selv.

hehe. det visste jeg, det er mulig jeg er blank når det gjelder sånne ting men ikke såååå blank til å ikke skjønne det der. Det var derfor jeg skrev at jeg skulle bruke vanlig pc høytalere.

Jepp det stemmer, boksen har analoge lydutganger,jeg skal undersøke det nærnere imorgen.

Endret av Hemat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...