Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ngt-Oppdatere firmware til Netopia 3351

Anbefalte innlegg

Hei

Bakrunn

Har problemer med å få oppdatert firmwaren til Ngt. Det hele startet for en stund siden da jeg klarte på en eller annen måte å ødelegge modemsinstillingene. Jeg endret på www.endring.nextgentel.no. Har vert der mange ganger før, og det jeg gjorde denne gangen var like harmløste(la vel til 27025 eller noe i filteret om jeg husker rett). Uansett klarte jeg ikke lenger å koble meg til, og etter litt styr satt jeg opp instillingene manuelt, så funket de igjenn. Da lastet den ned noe konfiruasjon fra ngt, og etter det er passord/brukernanv ikke lenger gode gamle Admin/noway.

Problem

Jaja tenker jeg, får fikse forwarding o.l fra endring.nextgentel.no da. Men der får jeg bare melding om jeg må oppdatere firmwaren til 7.0.5. krysser av for det da, og bekrefter. Får opp en side om at den laster, det kan ta opp til 2 minutter, og at jeg ikke må slå av modemet. Men etter det skjer det ingenting. Har latt den stå til nedlasting mye lengre en 2 minutter, men ingen oppdatering. Om jeg så igjenn går inn på endring.nextgentel.no så sier de igjenn at jeg må oppdatere firmwaren. Slik kan jeg fortsette uendelig, men alikavell ikngen uppdate. Så det jeg lurte på var om noen av dere viste nå hva grunnen er og en løsning, eller om jeg må bruke 40 minutter i telefon-kø igjenn til NGT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ikke din eiendom dermed har du ikke lov til å gjøre det og din isp kann bli skikkelig sinna, ring dem og snakk med dem

Er det slik at man ikke har lov til å åpne og forwarde porter med NGT? Eller er det firmwar oppgraderingen jeg ikke har lov til? Uansett er det da vel rart at de har laget denne(kan vel hende du ikke kommer in om du ikke har ngt) siden for å gjøre akkurat dette, både forwarding/åpning og oppgradering av firmware.

Lenke til kommentar

Vel har ioforsei(det da være galt skrevet?) fikset mit egneltige problem, som da var å få åpnet og forwardet porter. Logget meg in i ruteren via telnet med passord beskrevet her. Men kan fortsatt ikke oppdatere modemet, som er lit rart. Og vet noen om man har fåt færre rettigheter en med admin/noway, for det var mye færre menyer jeg kunne velge mellom.

Jippi, post nr 1100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...