Gå til innhold

Kjøpe Xbox360, trenger noen råd.

PantZman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var da ikke særlig billig, koster 1895 for den bundelen hos elkjøp. Til trådstarter: Hvis du bare skal spille de to spillene omtrent ville jeg heller valgt arcade til 1390. Harddisk trenger du kun hvis du skal laste ned demoer fra Live bl.a. Virket ikke som harddisk var særlig viktig for deg så bare nevnet det. Er et spill spart i pris forskjell fra 60gb. Og harddisk kan man alltids kjøpe senere hvis man får lyst på. Og da er de nok blitt både større og billigere.

Du har rett. Jeg ville seff gått for elkjøp.

Når det gjelder disk vs no disk ville jeg definitivt anbefalt å kjøpe med disk. Siden man nå får 60 GB på den mellomste varianten ville jeg ha gått for denne. For meg en XBLA en stor del av selve konsollen og nedlastinger av demoer, Arcade-spill og oppdateringer av spill er viktige funksjoner. Men dette er smak og behag.

Jeg tviler på at det kommer så store endringer på HDD-fronten framover. Slik det er nå så er Xbox 360 den beste konsollen på markedet tatt pris i betraktning (og for min egen del, uansett) og så legge ikke Sony får fingen ut og gjør noe med sin konsoll kommer nok MS til å roe ned tempoet når det gjelder HW.

Sony satte utrolig nok opp prisen med sin nye 160gb bundel faktisk. Med nesten 1000kr. Koster rundt 4500kr. Og spillene de har "bundlet" med må lastes ned fra PSN... Ganske utrolig. Men skal ikke undervurdere folks naivitet, når de lanserte 80gb bundelen så doblet PS3 salget i Europa. Skulle ikke forrundre meg om det samme skjer nå igjen. Harddisk størrelser er tydeligvis noe folk går etter.

Lenke til kommentar
Sony satte utrolig nok opp prisen med sin nye 160gb bundel faktisk. Med nesten 1000kr. Koster rundt 4500kr.

Anbefalt utsalgspris på PS3 80GiB mener jeg ligger på +-4000,-. 160GiB ligger 500,- over utifra det jeg kan se.

Ja, men anbefalte utsalgspriser er sjelden regelen i Norge. 80gb koster rundt 3600kr nå. Sett den til 3400 hos Siba. Denne nye er 4400kr hos elkjøp hvor den er billigst. 4500 hos spaceworld. De har uansett satt opp prisen ganske mye, noe som er ganske unikt og ikke lite frekt heller. Viser hvor utrolig bra PS3 selger i Norge og hvor lite priser har å si. Noe MS taper stort på. Merkenavn er det som teller.

Lenke til kommentar
Det er jo HDMI på alle dagens Xbox 360? Er vel bare at det følger med HDMI kabel på Elite?
pro har ikke utgang for hdmi kabel, kun HD / AV switch.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
131322-xbox_cable4_350.jpg

Edit: bilde

Pro har utgang for HDMI ;)

Ja ikke sant. Til og med nye ARCADE mod har HDMI utgang.

Irriterende når de som gir råd til andre ikke har peil på hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Det er jo HDMI på alle dagens Xbox 360? Er vel bare at det følger med HDMI kabel på Elite?
pro har ikke utgang for hdmi kabel, kun HD / AV switch.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
131322-xbox_cable4_350.jpg

Edit: bilde

Pro har utgang for HDMI ;)

Ja ikke sant. Til og med nye ARCADE mod har HDMI utgang.

Irriterende når de som gir råd til andre ikke har peil på hva de snakker om.

Jepp. Ser også ofte at folk sier arcade har kontroller med ledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...