PantZman Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hei! Nå som Fable 2 og Gears of War II er kommet og kommer så er jeg kommet frem til at jeg vil anskaffe en Xbox 360. Prismessig frister det litt mer med en Pro, da jeg nesten må ha trådløs adapter og lader til kontrollen(e). Jeg har mest lyst på en Elite da den er svart; men har den noen andre fordeler i forhold til Pro (60GiB)? Hvor stor harddisken er bryr meg egentlig midt bak. Takker for all nyttig info. Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Pro: -60gb hard drive -White -No HDMI Elite: 120 GB Hard drive Black HDMI That's it Endret 4. november 2008 av Sadfez Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Om du er ømfintlig for støy skal det nevnes at du kan installere spillene dine på HDD med 19.11 oppdateringen, så da kan det lønne seg med noen ekstra GB.. Det er også positivt for lastetider og innlasting av objekter/teksturer i noen spill. Endret 4. november 2008 av Mala Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Pro har blitt økt til 60 GB . Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Pro har blitt økt til 60 GB . Stemmer. Takk for påminnelsen. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Det er jo HDMI på alle dagens Xbox 360? Er vel bare at det følger med HDMI kabel på Elite? Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Det er jo HDMI på alle dagens Xbox 360? Er vel bare at det følger med HDMI kabel på Elite?pro har ikke utgang for hdmi kabel, kun HD / AV switch. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Edit: bilde Endret 4. november 2008 av Sadfez Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Pro:-60gb hard drive -White -No HDMI Elite: 120 GB Hard drive Black HDMI That's it Det er feil. De nye Pro'ene har HDMI og det har de hatt en stund nå. Sjekk denne kilden. Endret 4. november 2008 av Azidops Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Var det jeg også trodde Azidops, takk for å få det oppklart. Så da er forskjellen: + Svart + 120GiB HDD (kontra 60GiB) + HDMI Kabel - Om Pro koster 1895,- hos lokale lefdal eller elkjøp blir forskjellen opp til Elite ca 800kr (Elite = 2599+frakt fra Web). Så da har jeg jo Pro + nettadapter (+ HDMI kabel) til ca samme prisen. Gruble litt. Endret 4. november 2008 av PantZman Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Var det jeg også trodde Azidops, takk for å få det oppklart. Så da er forskjellen: + Svart + 120GiB HDD (kontra 60GiB) + HDMI Kabel - Om Pro koster 1895,- hos lokale lefdal eller elkjøp blir forskjellen opp til Elite ca 800kr (Elite = 2599+frakt fra Web). Så da har jeg jo Pro + nettadapter (+ HDMI kabel) til ca samme prisen. Gruble litt. Går du for den løsningen ville jeg kjøpt en 3. parts HDMI kabel. Kjøp en billig variant hvis du ikke trenger mer enn 10 meter. Så lenge en HDMI kabel virker, så er det ingen forskjell i bildekvalitet (ref. test i TV2-hjelper deg og en av grunnleggerne av HDMI-standarden.) Endret 4. november 2008 av Azidops Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Komplett selger PRO bundlet med to spill (Kung Fu Panda og LEGO Indiana Jones: The Original Adventures) for 2199 og Elite bundlet med de samme spillene for 2599,-. Disse pakkene gir deg mye for pengene. Da er du i tillegg sikret å få maskiner med de nyeste chip'ene. Husk at elektrobutikkene prøver å bli kvitt de "gamle" konsollene ved å sette ned prisen og handler du uomtenksomt så får du en av disse. Mitt råd er å alltid gå for siste versjon. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det er jo HDMI på alle dagens Xbox 360? Er vel bare at det følger med HDMI kabel på Elite?pro har ikke utgang for hdmi kabel, kun HD / AV switch. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Edit: bilde Pro har utgang for HDMI Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Komplett selger PRO bundlet med to spill (Kung Fu Panda og LEGO Indiana Jones: The Original Adventures) for 2199 og Elite bundlet med de samme spillene for 2599,-. Disse pakkene gir deg mye for pengene. Da er du i tillegg sikret å få maskiner med de nyeste chip'ene. Husk at elektrobutikkene prøver å bli kvitt de "gamle" konsollene ved å sette ned prisen og handler du uomtenksomt så får du en av disse. Mitt råd er å alltid gå for siste versjon. Det var da ikke særlig billig, koster 1895 for den bundelen hos elkjøp. Til trådstarter: Hvis du bare skal spille de to spillene omtrent ville jeg heller valgt arcade til 1390. Harddisk trenger du kun hvis du skal laste ned demoer fra Live bl.a. Virket ikke som harddisk var særlig viktig for deg så bare nevnet det. Er et spill spart i pris forskjell fra 60gb. Og harddisk kan man alltids kjøpe senere hvis man får lyst på. Og da er de nok blitt både større og billigere. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har selv installert den nye updaten på den ene 360'en min hjemme, og la meg si det slik at den skal definitvit installeres på den "lovlige" 360'en min også. Rett og slett pga støyreduksjonen som følger av installasjon på harddisken! Jeg vil derfor anbefale å minst ha en 60GB disk slik at man slipper å installere på nytt hver gang man skal spille et annet spill. Har f.eks bare plass til GoW2 på 20GB disken min... Lenke til kommentar
Largie Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Du kan også kjøpe en billig ruter med bridge/klient funksjon istedenfor det dyre trådløse adapteret også. F.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 Ved å installere Tomato ( http://www.polarcloud.com/tomato ) kan du enkelt velge trådløs profil Wireless bridge også kan du koble til xboxen på 1 av de 4 portene. Har du andre bokser under tven kan også de kobles til Til 699,- for nettverksadapteren er det penger å spare... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312877 Edit: Hvis man ser bort fra fargen og harddisk størrelsen er Pro og Elite 100% lik, ingen forskjell. Hadde jeg kjøpt maskin i dag hadde jeg kjøpt Pro-versjonen, bestilt kabel fra Dealextreme http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4590 og brukt ruteren som nettverkstilgang. Endret 4. november 2008 av Largie Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har selv installert den nye updaten på den ene 360'en min hjemme, og la meg si det slik at den skal definitvit installeres på den "lovlige" 360'en min også. Rett og slett pga støyreduksjonen som følger av installasjon på harddisken! Jeg vil derfor anbefale å minst ha en 60GB disk slik at man slipper å installere på nytt hver gang man skal spille et annet spill. Har f.eks bare plass til GoW2 på 20GB disken min... Man trenger jo ikke installere alt heller da. Selv vet jeg at jeg ikke kommer til å gidde installere særlig mange spill. Kanskje et jeg spiller mye for øyeblikket, resten vil spilles som normalt fra dvd'en. Støyen fra drevet plager meg ikke og er ganske overdrevet vil jeg si. Men at den varierer fra maskin til maskin er nok sikkert. Man må jo uansett putte inn dvd'en på de installerte spillene så blir jo like my "jobb" selv med installerte spill. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 ...bestilt kabel fra Dealextreme http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4590... Go Largie. Endelig en som har forstått det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Helt korrekt det du sier der Mye kommer nok ann på smak og behag da, men med 60GB får man uansett plass til sine 3 mest akutelle spill om dagen. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det var da ikke særlig billig, koster 1895 for den bundelen hos elkjøp. Til trådstarter: Hvis du bare skal spille de to spillene omtrent ville jeg heller valgt arcade til 1390. Harddisk trenger du kun hvis du skal laste ned demoer fra Live bl.a. Virket ikke som harddisk var særlig viktig for deg så bare nevnet det. Er et spill spart i pris forskjell fra 60gb. Og harddisk kan man alltids kjøpe senere hvis man får lyst på. Og da er de nok blitt både større og billigere. Du har rett. Jeg ville seff gått for elkjøp. Når det gjelder disk vs no disk ville jeg definitivt anbefalt å kjøpe med disk. Siden man nå får 60 GB på den mellomste varianten ville jeg ha gått for denne. For meg en XBLA en stor del av selve konsollen og nedlastinger av demoer, Arcade-spill og oppdateringer av spill er viktige funksjoner. Men dette er smak og behag. Jeg tviler på at det kommer så store endringer på HDD-fronten framover. Slik det er nå så er Xbox 360 den beste konsollen på markedet tatt pris i betraktning (og for min egen del, uansett) og så legge ikke Sony får fingen ut og gjør noe med sin konsoll kommer nok MS til å roe ned tempoet når det gjelder HW. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Expert i Ulsteinvik hadde for en uke siden tilbud på nye 60GB pro med 3 spill for 1500 kr :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå