Gå til innhold

winamp direct sound output gir kun mono ut!

Anbefalte innlegg

Hei. 

Oppdaget just et merkelig fenomen! Når jeg spiller av sanger i winamp via direct sound output, gir winamp kun mono ut! Merket plutselig dette når jeg skulle spille av "Jim Ford - Dr handy's dandy candy", da trommene i begynnelsen plutselig manglet, og lydbildet hadde typisk "kortsluttet kabel-lyd", og bare lyd i den ene høyttaleren. Sound-deck'en til lydkortet viser bare levelindikasjon på èn kanal.

Byttet til wave out i winamp, og da spiller det som det skal.

Er det noen som kan ha en forklaring på hvorfor dette skjer? Er usikker på om det er winamp eller lydkortdriverene mine som kødder (Onkyo Wavio SE-200PCI). Driverene er ikke 100% med i vista (master volum sliden har ingen effekt. Ellers er alt som det skal tror jeg). Men når jeg spiller i windows media player/media center/Adobe audition så er lyden som den skal være.

Er ikke sikker på hvor lenge dette har funnet sted, da jeg for det meste hører musikk via windows media center for tiden, så winamp blir ikke SÅ mye brukt, og når jeg bruker det, så sitter jeg ved siden av en høyttaler, vent fra meg, så det er ikke så lett å høre mangler ved lybildet.

Hva er mest trolig? Lydkortdrivere som feiltolker eller winamp som har gåen out_ds.dll?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...