samba123 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 En nær venn av meg har blitt utvist fra skolen. Ledelsen på skolen mener han laget uro i timene. Han har fått advarsel forrige skoleår.. Jeg synes ikke det holder! Itillegg vil ikke ledelsen si enkelt situasjoner, så kompisen min skjønner ikke helt hva han har gjort. Hva kan han (vi) gjøre? Finnes det noen høyere makter? Spørsmål 2: Vil ordenskarakteren smitte over på neste semester? MVH Sondre Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Å lage uro danner ikke grunnlag for utvisning. Da skal det være snakk om at oppførselskarakteren har nådd bunnen av flere grunner, for så å ty til utvisning som en siste utvei. Når jeg gikk på vgs var det 3 grunner til at vi kunne bli utvist. 1. Alkohol/tobakk/narkotika. 2. Tyveri. 3. Vold. Når karaktermøtet holdes på slutten av skoleåret vil de lage en gjennomsnittskarakter av første og andre termin. Og da er det ikke umulig at en lav karakter i første termin påvirker standpunktkarakteren i negativ retning. PS: Alt jeg har sagt her kommer fra erfaringer fra videregående. Endret 4. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå