Gå til innhold

På jakt etter Mp3-spiller til bruk i bil

Anbefalte innlegg

Jess, begynner å gå lei av alle CD platene og djskipalot som går bananas på "neste" knappen for å prøve å finne en spesiell sang.

Spilleren i bilen har kun AUX(minijack?) in, ikke noen USB inngang eller no slikt fancy greier.

Vil gjerne ha en Mp3 spiller som har søkefunksjon. <----- Viktig!

Ellers, godt med plass. (8gb+?) Og gjerne lys i displayet til mørke vinterkvelder i bilen.

Gjerne følge med bil-lader? Evt lades via USB, så jeg kan kjøpe sigarett-tenner splitter med USB port.

Jeg må kunne bruke mediamonkey til å overføre filer til den, evt kun drag and drop. (vil ikke ha en spiller som er låst fast til spesiell programvare)

Skeptisk til Ipod!

Noen som har et tips eller 2, så blir jeg meget gla :)

Creative ZEN<-- Søt spiller, er den søkbar?

Sony NW-ZA829 <-- Søkbar på værtfall en bokstav i følge produsentens sider...?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er minijack som passer inni hølene, og de er for små til RCA kabler (som allerede er koblet til de 2 RCA utgangene på spilleren)

Men jau, Mp3 spiller takk? :p K810i som mobil og vil ikke bruke den som mp3 spiller. :)

Se oppdateringer i førsteposten.. ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sonyen har initialsøk som en egen sak på hovedmenyen ja, men du har også alfabetblaing til vanlig - dvs at opp/ned blar i lister mens høyre/venstre blar i alfabetet

Bil lader blir prolemet, da må det være en offisiell sony sak (funker ikke med USB adapter)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Creative sine spillere er litt som 4 dager gammelt brød. Det er ikke helt muggent, og du ryker ikke med av det, men ferskt brød er bedre.

Hva med cowon D2? touchskjerm kan være en fordel i bil. www.vostok.no

Lenke til kommentar

Ser fin ut den der.. Og den kan lades fra USB, da kjøper jeg jo inn DENNE..

Men.....

Konvertering av lyd og video skjer via det medfølgende programmet JetAudio VX eller bare lyd via programmet JetShell. Vær oppmerksom på at .mp3 lyd konvertering krever at man oppgraderer til JetAudio 7 Plus fra www.jetaudio.com.

Alternativt kan man bruke Microsoft Media Player som automatisk ripper CD og synkroniserer MP3 filene til D2.

Betyr det at den må konvertere mp3 filene til et annet format før den legger det inn på spilleren??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hehe nei da, D2 spiller mp3 filer og forøvrig mer filformater enn de fleste spilelre på markedet. Det betyr bare at du må oppgradere programvaren om du skal konvertere noe TIL mp3. Programvare er forøvrig ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Og hvordan er det å finne sanger på den? Mye blaing/scrolling, eller kan man gjøre enkle søk?

Tror jeg skal ut på elkjip i morra å teste Zen`en en 2-3 dager også evt returnere den om den ikke passer..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det blir en del scrolling, men samtidig er det enklere å bruke en touchscreen enn knapper. nevnte den fordi du stadig prater om zen som du av en eller annen grunn innbiller deg at er en god psiller

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Satser på at jeg er litt sent ute med svar, men må bare spre budskapet!

Jeg har en standard radio/kassettspiller i bilen og har hørt på mp3 gjennom en slik kassett du stikker inn i kassettspilleren med en ledning til D2'en.. Lyden var ikke noe å skryte av så jeg bestemte meg for å prøve en FM-sender, helst en som brukte 12V uttaket i bilen.

Stakk innom teknikkmagasinet og kjøpte meg denne. Og jeg lurer på om jeg har gjort årets beste kjøp!

Jeg var ikke klar over det når jeg kjøpte den, men det er usb port på den hvor du kan plugge i en minnepenn. Fjernkontrollen lar deg hoppe mappevis, så navigasjonen er enkel (mye enklere og ikke minst sikrere enn d2 når en er ute og kjører) men ikke akkurat søkbar.

Men fy så bra produkt til den prisen! Anbefales på det sterkeste!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...