Lakesis Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Skrudde sammen mitt nye system i går; P4 2.4Ghz 533 1024MB TwinMOS 333 minne Epox 4PEA+ Første gangen jeg startet opp, fungerte det greit, og jeg la inn XP. Men andre eller tredje gangen jeg skulle starte opp, stopper det opp etter velkomstbildet og posten. Det som skjer er at jeg får svart skjerm med en blinkende cursor. Så etterhvert at lampa på floppyen lyste hele tiden når det skjedde, så jeg prøvde å bytte kabel og sjekka at den var koblet riktig. Nå skjer dette de fleste gangene jeg starter opp, og det er ikke floppyen (kobla den helt ut og det samme skjer). LED på hovedkortet viser 86 (eller 98?) men denne koden står ikke oppført i manualen...noen som vet hva dette kan være? Når den starter normalt står det ff. Kommer inn i BIOS, og alt der er stilt inn og fungerer. Noen som vet hva dette kan være? Kan det være PSU? (Har en 340W i ett Chieftec) Har cd brenner, DVD og 4 harddisker. Temp på CPU ligger på 36-38, så den er vel grei? Blir lettere frustert her nå, virker helt tilfeldig når dette skjer, er inne i kabinettet og sjekker kabler o.l. og da kan den starte opp, men neste gang er det samme ståa...håper noen har noen tips på hva det kan være og hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Lakesis Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Ok, ny dag nye problemer... Fikk startet opp igår og den fungerte greit en stund, men nå har jeg fått nye problemer! Først når jeg startet opp, begynte windows å finne firewirekontrolleren (IEEE1394) om igjen og om igjen. Gikk inn i enhetsbehandlingen og der hadde den lagt til x antall varianter med gult utropstegn foran. Til slutt låste windows seg totalt. Startet om igjen og disabla den i BIOS. Fungerte en oppstart igjen, men neste gang igjen fant den plutselig ikke Highpoint RAID kontrolleren, og windows vil ikke starte... Når jeg nå går inn i BIOS finnes ikke highpoint noensteds lengere. Det er en post i BIOS hvor du kan enable eller disable den, men den er borte!! Har prøvd å clear CMOS uten resultat. Det eneste jeg kan konkludere meg frem til er at det er enten hovedkortet som er defekt eller strømforsyninga som er litt gåen. Så at den ene kabinettvifta mi gikk av og på, prøvde den i en annen pc og der fungerte den greit. Hvor mye skal spenninga på 12 og 5 volt variere egentlig? Hva burde jeg gjøre? Sende inn igjen hovedkortet eller kjøpe ny PSU? Har ingen annen maskin å teste delene i. Og jeg begynner å bli jævlig frustert! Håper noen har noen tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå