Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Advokatbrev fra eksen..


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Gjest Line1977

Vil dere si at det er normalt å bli såret, dersom eksen ikke ønsker å kommunisere lenger, og sender advokatbrev anngående at han overhodet ikke ønsker kontakt...

 

Jeg tar det veldig ille opp. Han vil heller kommunisere gjennom advokat, istedet for å prate selv på ordentlig måte.

 

Føler meg irritert , sinna og såret... Er det normalt? eller burde jeg bare hevet meg over det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske tydelig at dere ikke har noe konstruktivt å snakke om, og når han så tydelig viser at han ikke vil ha kontakt så er det best å bare la det fare.

 

Jeg regner med at han ikke har gått til advokat for moro skyld (siden det koster penger) men at situasjonen er at du ikke tar et hint og ikke viser tegn til å la han i fred eller at hver eneste samtale bare fører til krangling og bråk uansett.

 

Gi deg nå mens leken er god (!) - før det kommer en politianmeldelse i posten. Å stadig ta kontakt med mennesker som ikke vil ha kontakt med deg er grov trakassering.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Vil dere si at det er normalt å bli såret, dersom eksen ikke ønsker å kommunisere lenger, og sender advokatbrev anngående at han overhodet ikke ønsker kontakt...

 

Jeg tar det veldig ille opp. Han vil heller kommunisere gjennom advokat, istedet for å prate selv på ordentlig måte.

 

Føler meg irritert , sinna og såret... Er det normalt? eller burde jeg bare hevet meg over det?

 

 

Vist han føler at han kommuniserer bedre med deg gjennom advokat . Så er nok det best. Han er jo eks , så du har jo ikke akkurat behov for å prate direkte med han . Finnes jo millioner av fisker i havet der ute som du kan prate med .

 

Er jo bare å drite i han . Regner vell med at siden han bruker advokat , at vist dere prater med hverandre direkte så blir det bare krangling

Lenke til kommentar
Vil dere si at det er normalt å bli såret, dersom eksen ikke ønsker å kommunisere lenger, og sender advokatbrev anngående at han overhodet ikke ønsker kontakt...

 

Jeg tar det veldig ille opp. Han vil heller kommunisere gjennom advokat, istedet for å prate selv på ordentlig måte.

 

Føler meg irritert , sinna og såret... Er det normalt? eller burde jeg bare hevet meg over det?

 

 

Du må ha virkelig tråkka på fyren...

Lenke til kommentar

2 opplagte muligheter:

 

1. Det er jo mulig at dere er uenige om de faktiske forhold. For min egen del HAR jeg blitt tråkket på i mange år. HAr fått store problemer med en tung depresjon, null selvfølelse etc. Pga. dette prøver jeg så langt det er mulig å unngå å snakke muntlig med min eks. (Vi har barn sammen så noe må vi snakke om). Hun er rasende, såret og sint fordi jeg "nekter å kommunisere" "ikke vil samarbeide" osv. Hun mener jeg er fæl og fryktelig. Jeg mener jeg forsøker å redde meg selv.

 

2. Kanskje eksen din ER en drittsekk som først tråkker på deg, så forlater deg og så ikke gidder å snakke med deg. I så fall får du bare heve deg over det å være glad for at du er bedre enn ham :-)

Lenke til kommentar

Å snakke til eksen sin gjennom advokat er ikke normalt. At en du er glad i hyrer advokat mot deg er det normalt å bli såret av. Ut i fra det lille du har beskrevet her om at det er han som har tråkket på deg ser jeg to mulige grunner til at han gjør det:

 

- Du er veldig påtrengende og han føler du ikke vil gi deg selv om han gir klart uttrykk for at han ikke vil ha kontakt med deg. (Ut i fra at om han tråkker på deg er du sannsynligvis den trengende part i forholdet og at han trolig ikke er så glad i deg)

- Han er ekstremt drittsekk og ikke helt rett i hodet (først tråkker på en person, så nekter å snakke på en ordentlig måte med dem og hyrer advokat mot dem).

 

Evt. En kombinasjon av begge.

 

Uansett tilfelle er mitt råd å drite i fyren. Han behandler deg dårlig og vil ikke ha noe med deg å gjøre. Kom deg over han, han er ingenting å spare på. Det at han oppfører seg som en drittsekk kan gjøre bruddet lettere for deg fordi du kan gå over fra å savne han til å bare avsky han og fokusere på hvilken drittsekk han er.

 

Post gjerne mer info. Om du poster en god del mer utfyllende informasjon om forholdet deres vil det bli mye lettere å gi et godt svar. Det jeg kommer med nå blir veldig mye gjetting.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Mitt råd er å se opp og frem og komme seg videre.

Det er helt normalt å bli såret av en sånn ting, men hvis han ikke er voksen nok til å kunne snakke ut om det, annet enn å sende advokatbrev, vil jeg si at du har det nok best uten han.

Så du er i hvert fall den vinnende parten her. :)

 

PS: Dette virket kjent.. Er du den andre parten av denne saken? :o https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1046113

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...