Gå til innhold

Reise til Thailand for første gang med to små.

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er ett par med to små gutter på 2 og snart ett år. Har lest litt om barnevennlige Thailand både på forumet her og ellers, og nå har vi veldig lyst å reise dit

Spesielt etter at vi leste en reportasje i en avis om Sukorn i Trang-provinsen.

Dette skal være en av de siste perlene som ikke er blitt oppdaget av masseturismen.

Virker veldig spennende. Men er lurer litt på om dette er et egnet sted å reise med små barn. Hva mener dere?

Vi er ikke så sugne på å havne i typiske turistmaskiner. Helst bør det være relativt rolig og fredelig. Ser for meg kanskje bungalow ved vannkanten og har jo disse paradisbildene i hodet. Som f.eks fra filmen "The Beach" og bilder man har sett fra Phi Phi osv.

Burde vi heller satse på steder som Chao Am og Krabi?

Vi har tenkt på å bruke pappapermisjonen min og tror

vi kommer til å bruke 3-4 uker i Thailand. Kanskje mars eller april.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med barn vil dere vel gjerne ha alle vestlige fasiliteter tilgjengelig, men ikke vasse i dem. Jeg vil anta at det ideelle da er å bo i utkanten av eller like ved en turistmaskin. En god klinikk er for eksempel greit å ha i nærheten og noe slikt finner dere ikke på steder som Kho Phi Phi. Skal dere for eksempel til Phuket bør dere ikke bo i Patong, men for eksempel kata eller et annet mindre sted i nærheten.

Sukorn kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar

Hei,

sjekk ut Koh Lanta! Det kalles "svenskeøya" fordi svenskene har skjønt hvor herlig denne lille øya er :)

Har selv vært der to ganger, og lengter bare tilbake! Det er svensk skole, lege, advokat osv. der...

Edit: har også et par andre "paradis steder" å anbefale, men da blir det slik at det er 1 time til nærmeste lege ;)

Kanskje ikke så gunstig å være der over lengre tid med små barn, men det er altså fremdeles noen skjulte perler i Thailand fremdeles som masseturismen ikke har funnet enda ;)

Endret av Dazan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Koh Lanta virker veldig bra. Har sjekket litt rundt denne øya, og snakket med et vennepar av oss som har vært der.

Hvor har du vært på øya? Resort?

Bungalow eller hotell?

Hvor mye koster det å bo og leve der nede?

F.eks pris på middag på kafe/restaurant.. pris på overnatting osv?

Ser for meg at det kan være greit å kun bestille fly til Krabi eller Phuket.

Hva gjorde du?

Endret av Jameski
Lenke til kommentar
Koh Lanta virker veldig bra. Har sjekket litt rundt denne øya, og snakket med et vennepar av oss som har vært der.

Hvor har du vært på øya? Resort?

Bungalow eller hotell?

Hvor mye koster det å bo og leve der nede?

F.eks pris på middag på kafe/restaurant.. pris på overnatting osv?

Ser for meg at det kan være greit å kun bestille fly til Krabi eller Phuket.

Hva gjorde du?

Nå vet jeg ikke hvordan det ligger an der for øyeblikket, men i år, da jeg var der nede i 6 mndr., var det svært utbredt med Dengue Feber. Dette kan være svært farlig for små barn som dette, men det er enkelt å ta sine forholdsregler. Dette er en dag-aktiv mygg som bærer, og jeg fikk det selv da jeg var der. Det gav ikke så kraftig utslag på meg, men det er også nordmenn som har dødd av dette, og mange småbarn også.

Et myggnett over barnevognen eller lang-ermede t-skjorter kan være en grei forholdsregel. Også ved symtomer på influensa eller annen sykdom, bør man ikke vente for lenge med å gå til lege, da sykdommer utvikler seg svært raskt og er mer agressiv der nede.

Søk litt på google. Dette har vert aktuelt i nyhetene tidligere i år. Og det er ingen leger som har gått ut og anbefalt foreldre å holde barna hjemme. Men vær litt obs på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...