Zepticon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei... Julegavetider snart så pønsker på å overaske gammlemor med ny PC til jul. Den kommer til å bli brukt til Word, Excel, Internett og E-mail. Og stort sett det. Krav: - God og klar skjerm. Hvertfall 13 tommer stor. - Behagelig tastatur - Billig, men ikke "skrap" - God batteri tid. - Budsjett på 4-5 tusen. Jeg har selv god peiling på PC, men er tapt når det kommer til laptops (er trofast Mac'er på den fronten). Vil bare ha noe som er enkelt, og som klarer de oppgavene som man kan komme borti i forbindelse meg skole og regnskap. Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Inne på hardware.no har du prisguide. der kan du egentlig bare sammenligne litt etter priser osv Ellers så er det vel ikke rare laptopen du trenger til det der, så en laptop fra elkjøp kunne ha holdt der. Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Vil anbefale Lenovo N200 som komplett selger... de har 3 forskjellige alternativer hvor den dyreste koster 4295 kr og de 2 billigste koster 3995 kr. Alle er omtrendt like, men de den ene av de "billige" og den dyreste har ett litt kraftigere skjermkort. Hw.no anbefalte denne maskinen i en test du kan lese HER Lenovo n200 til 3995 Lenovo n200 til 3995 (litt kraftigere grafikkort, men mindre ram) Lenovo n200 til 4295 Kraftigere grafikkort enn den første og 2 gb ram Meget robust billig-laptop med stor og klar skjerm og passe god batteritid (men vil nok anbefale å kjøre inn xp istedenfor vista som er inkludert) Endret 4. november 2008 av n00ky Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Lenovo saken virker jo genial! Husker å ha lest denne testen men kom ikke på det i farten:D Takker så mye for tipset Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Først og fremst, liten og lett hører ikke sammen med den maskinen, 4cm tykk og nesten 3kg. 7300go ligger langt LANGT over x3100, ikke noe å tenke på mellom de to en gang. Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Først og fremst, liten og lett hører ikke sammen med den maskinen, 4cm tykk og nesten 3kg. Hehe nei, glemte visst den detaljen, men i mitt syn så er Lenovoen det beste kjøpet til den prisen å være... samme om den er litt stor og tung Robust og god pc som overgår alle andre i samme prisklasse i kvalitet iallefall. 7300go er mye bedre enn x3100 også, ville valgt modellen med 7300go selv. Endret 5. november 2008 av n00ky Lenke til kommentar
godal Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kjøpte en Lenovo Thinkpad R61e til 5000.- til min mor, thinkpad er mye bedre enn n-serien, og ja jeg har begge på jobben. Alternativet blir dell, men tp'en er mye mer slitesterk, og moren min har jo 10-årsperspektiv på slike anskaffelser. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kjøpte en Lenovo Thinkpad R61e til 5000.- til min mor, thinkpad er mye bedre enn n-serien, og ja jeg har begge på jobben. Alternativet blir dell, men tp'en er mye mer slitesterk, og moren min har jo 10-årsperspektiv på slike anskaffelser. Har en R61 14.1" selv. Unntatt ytelsen på skjermkortet er jeg meget fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå