privinius Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei til jul eller noe sånt skal jeg kjøpe meg en Full Hd tv som jeg skal bruke som Pc-skjerm, og da har jeg noen spørsmål. Blir det som å se på en normal PC-skjerm? Jeg har prøvd og bruke en Hd-ready skjerm og det ble litt ekkelt for øya. Noen som kan anbefale en god og billig en til meg? Skal brukes til spilling og Photoshop. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du får større piksler, bildene i photoshop kommer til å se grovkornede ut sammenliknet med en 24" på 1920x1200 eller 30" på 2560x1600 om du sitter like nærme, og du må bvege hodet eller øynene mer. Om du sitter passe langt unna, vil det vel funke helt greit. Pass på å få en TV med 1:1 pixelmapping, altså en inngang beregnet på PC som viser hele bildet piksel for piksel uten overscan, slik at ikke bildet blir uklart/får interferensmønstre og klippes i kantene. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Noen som har aning om hitachi L42VP01C har pixelmapping? Finner ikke info om det noen steder. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Den har i alle fall en VGA 15-pin D-sub analog PC-inngang, det pleier å være pixelmapping på slike innganger, uten at jeg vil garantere det. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Da får jeg sjekke på Elkjøp neste gang jeg stikker dit. Tusen takk for hjelpen;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå