Mixy Skrevet 3. november 2008 Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 Hei Jeg ønsker å ta backup av mine bilder som jeg har i Adobe Lightroom v2. Hvordan gjør jeg dette? Ønsker at mappehierarkiet beholdes, og at all informasjon om bildene beholdes? Da mener jeg rating og nøkkelord. Er dette mulig på noen enkel måte? Søkte hos Adobe som anbefalte å speile hele disken, noe jeg syns virker litt tungvint En ting er jo backup av bildene, det er enkelt, men å beholde all informasjon som er lagt inn i Lightroom om bildene, sammen med bildene og mappehierarkiet har jeg slitt litt med Takker for svar! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. november 2008 Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 Lightroom 2 lagrer alle katalogdata i filen «Lightroom 2 Catalog.lrcat». Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 Men jeg tenker hvis jeg har bildene mine på en PC under C:/Lagring/bilder/YYYY/MM/DD, og kopierer de til en annen PC, der de blir lagt på en annen disk, da vil vel ikke Lightroom skjønne at det er samme bildene? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Høyreklikk på mappen i Lightroom og velg «Update folder location» :-) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Brilliant, takk! Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Høyreklikk på mappen i Lightroom og velg «Update folder location» :-) Må dette gjøres for hver enkelt mappe, eller er det tilstrekkelig at man gjør dette på "rotmappen"? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har ikke gjort dette selv, men antar det skal holde å gjøre det for rotmappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå