covah Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hva mener folket om den nye fantasyserien "Legend of the seeker" som startet i usa i helgen? Har selv lest de 6 første bøkene i bokserien som tvserien er bygd på (skrevet av Terry Goodkind), og selv om de første bøkene er ok, faller kvaliteten betraktelig utover i serien. Blir spennende å se hva de gjør med den delen som er svært SM inspirert I tillegg er det jo svært enkelt å se hva Goodkind har blitt inspirert av da han skrev serien. Mye av det er jo feks. ren rip-off av feks. Star Wars. Uansett, morsomt at det endelig kommer en fantasy-basert tv-serie på skjermen igjen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Finnes det noen trailer? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Ligger en haug av trailere på youtube, feks. denne: Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hva mener folket om den nye fantasyserien "Legend of the seeker" som startet i usa i helgen?Har selv lest de 6 første bøkene i bokserien som tvserien er bygd på (skrevet av Terry Goodkind), og selv om de første bøkene er ok, faller kvaliteten betraktelig utover i serien. Blir spennende å se hva de gjør med den delen som er svært SM inspirert I tillegg er det jo svært enkelt å se hva Goodkind har blitt inspirert av da han skrev serien. Mye av det er jo feks. ren rip-off av feks. Star Wars. Uansett, morsomt at det endelig kommer en fantasy-basert tv-serie på skjermen igjen. bøkene ble bedre utover mot slutten etter min mening. men er det noen mulighet å se serien fra Norge? Jeg har veldig lyst til å se hvordan den er, da jeg er meget nysgjerrig. Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Siden serien hadde premiere i USA forrige helg, er det nok ingen norske kanaler som har rukket å ta inn serien ennå. Så foreløpig er det ingen lovlige metoder å få sett serien. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Traileren var noe av det teitere jeg har sett i det siste. Men så er jeg nok ikke den fantasy-fanen jeg engang var heller... Kanskje jeg gir det en sjangse til litt senere. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei bumper denne litt jeg. Jeg fant den serien her for noen uker siden. Litt usikker på hvordan jeg skal uttale meg om seriens kvalitet da jeg føler jeg er bitt av seriebasillen og bare må se neste episode, men for meg er det god underholdning, og har bare hatt en episode hvor jeg kjedet meg. Er det noen andre som følger med på den? Jeg har forresten ikke lest bøkene, men har hørt både hat og ros fra folk som har lest bøkene. Tror det er øyet som ser, enten ødelegger den bøkene for deg eller så holder den mål. I motsetning til hva adapsjon ofte ødelegger for folk som har lest bøker. Jeg hadde ikke noen spesielle krav til serien da jeg starten, og syntes den var en smule sær helt i starten, men det har en del og si (for meg) at de ikke har aliminiumsfolie sverd og papprustninger! SM-delen som som Covah nevnte er jo ganske kul, men tror den er enda bedre i bøkene. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Det må være denne TV2 Zebra sender under navnet "Sannhetens sverd" på søndager. Jeg er ikke blitt spesielt imponert, annet enn av et par pent koreograferte kamper og enkelte fine visuelle effekter. Noe som ikke er nok. Pene kvinnekløfter hjelper heller ikke når skuespillet (med noen hederlige unntak) er såpass skralt, og historien med ond vs. god magi og det hele virker fryktelig overfladisk og klisjéfylt. Bøkene kjenner jeg ikke til. Har man TV2 Zebra så kan det ikke skade å gi serien en sjanse, men fra meg får den altså ingen glødende anbefaling. Endret 2. mars 2010 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ja er litt enig. ser jo noen av settene flere ganger, hehe. Men jeg lar meg underholde. Prøvde å se på spartacus, da var denne serien hvertfall bedre sånn kvalitetsmessig. Ingen andre jeg har vist den til har likt den så er nok bare meg. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Holder meg til Xena og Sinbad i den kategorien. Endret 2. mars 2010 av HValder Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Holder meg til Xena og Sinbad i den kategorien. Oh... Nostalgia... Elsket den serien. edit: La vekt på "Elsket" edit2: Gjorde'edit'-notatene i kursiv. Endret 2. mars 2010 av Mr.Graves Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Har sett hele første sesongen og synes den er grei nok underholdning til at de har forandret mye av plottet fra bøkene. ble vel litt mye slapstick og klisje humor men greit nok. vurderer og begynne på andre sesongen snart. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det må sies at TV-serien har fint lite å gjøre med bøkene. Jeg synes det er en OK serie, men det er nok litt sånn at jeg følger med på den bare fordi det ikke finnes noe alternativ i fantasysjangeren. Det har riktignok blitt litt bedre i sesong to, da de har gått litt mer bort fra all barne-tv-moralen, men det er fortsatt ikke noe jeg vil anbefale til noen som vil ha noe mer enn litt campy og lett(kledd) underholdning. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg synes serien er veldig bra. Det er ikke noe der man skal forvente seg dype plott å slikt, men det er veldig god underholding. Og den eneste serien i slitt slag de siste årene. Kommer til å savne det om det ikke får en 3. sesong Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg synes serien er veldig bra. Det er ikke noe der man skal forvente seg dype plott å slikt, men det er veldig god underholding. Og den eneste serien i slitt slag de siste årene. Kommer til å savne det om det ikke får en 3. sesong Trur det er Canceled http://tvbythenumbers.com/2010/04/26/reports-legend-of-the-seeker-canceled/49665 Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Yepp det ligner mye på det ja. De ville lage en til men har lett etter et studio som vil støtte de lenge nå å ikke funnet noe, så sesong 3 er vel 99% sikkert kanselert ja. Dessverre. En episode igjen nå som blir neste uke som vil bli sesong/serie finalen. Håper de fikk beskjed i god nok tid til å gi oss en ok avsluttning i allefall Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Bra serie, men noe irriterte meg: Er månen gjennomsiktig, eller? At det går an... Tenk at ingen av de som var med på å lage denne episoden eller skuespillerne reagerte på dette, helt utrolig. Kanskje de også tror at jorda er flat fremdeles. Endret 15. november 2010 av WarpX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå