Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man bli gravid ved sex under mens?

Gjest Usikkert_par

Anbefalte innlegg

Gjest Usikkert_par

Hei, vi er et kjærestepar som hadde sex her om dagen. Problemet er bare det at under samleiet fikk hun menstrasjon, men det la vi først merke til etter vi hadde blitt ferdige.

Er det da større sjanse for at hun blir gravid da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke større sjans, som de andre har sagt.

Derimot KAN man bli gravid uansett hvor i syklusen man er, så dersom hun ikke går på piller eller dere brukte annen prevensjon, ville jeg tatt en test om en 14 dagers tid. Kanskje mest for å kvitte meg med ubehagelige tanker, samt å sjekke om det evt. skulle være noe der.

Ca 120 kr på apoteket for de digitale som er veldig enkle å bruke.

Lenke til kommentar
Det finnes INGEN sikre dager,da sædceller kan leve opptil flere dager etterpå.

Mensen er ingen trygg periode, ingen dager er. Bruk kondom eller p piller :thumbup:

Selvfølgelig er det dager som er trygge. Spes. for de som har faste sykluser.

Sædceller kan jo leve opptil flere dager, et samleie kan framskynde eggløsning eller gjøre slik at det utløses et ekstar egg.

Jeg vet om 2 stk so hadde sex i dne "trygge perioden", begge har barn nå

Lenke til kommentar
Sædceller kan jo leve opptil flere dager, et samleie kan framskynde eggløsning eller gjøre slik at det utløses et ekstar egg.

Vel, jeg vet om minst 10 stk om holdt på i ett år uten prevensjon uten å bli gravid.

Jeg tar poenget ditt, men jeg synes det blir vel mye overhysteri på det forumet her ang. det å bli gravid. Dessuten virker det som seksualundervisning er fraværende hos dagens unge. ;)

Her er forresten prevensjon som viser når man har sikre dager:

Alt du behøver å gjøre er å måle temperaturen under tunga når du våkner og registrere menstruasjon når du har det. PFCen lagrer informasjonen dag for dag og tolker syklusen. Sikre dager vises med grønt, usikre dager med rødt.

Link

Men mirakel kan vel fortsatt skje. ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg vet om minst 10 stk om holdt på i ett år uten prevensjon uten å bli gravid.

Jeg tar poenget ditt, men jeg synes det blir vel mye overhysteri på det forumet her ang. det å bli gravid. Dessuten virker det som seksualundervisning er fraværende hos dagens unge. ;)

Her er forresten prevensjon som viser når man har sikre dager:

Alt du behøver å gjøre er å måle temperaturen under tunga når du våkner og registrere menstruasjon når du har det. PFCen lagrer informasjonen dag for dag og tolker syklusen. Sikre dager vises med grønt, usikre dager med rødt.

Link

Men mirakel kan vel fortsatt skje. ;)

:p , vil bare at folk skal være forsiktige :roll:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...