olar0701 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Skal ta et gruppebilde i begynnelsen av desember av mellom 100-150 personer. Tanken er å ta det utendør i ca 14.00 tiden og håpet er overskyet vær. Sol er vel utelukket siden dette er i Bergen. Hvis terrenget tillater det, så ser jeg for meg en 4-5 rekker sånn at jeg får med hodene på alle. Er det flatt, må jeg vel komme meg over de andre sånn at ca høydeforskjell er 2-3 meter og fotografere "nedover". Tanken er å blende ned til rundt F11 og håpe på en ok lukkertid, evnt kjøre høyere iso hvis påkrevd. Tar også flere bilder med litt forskjellige eksponeringer -just in case, i raw selvfølgelig. Er det møkkavær, må vi trekke innadørs og da er det nok bare høy iso som nytter. En eller to blitzer vil vel neppe spre godt nok? Noen gode tips her? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Rekognoser! Finn høyde og bruk STATIV (virker oppdragende og gir ekstra autoritet til fotografen). Bruk også gjerne en assistent for å holde styr på forsamlingen. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Gode tips. Stativ tas med. Ett kamera på stativ og ett fastmontert. Det hele må skje ganske kjapt, etter foto-seansen er det vorspiel til julebord, så folk er utålmodige... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Sør for at du er den eneste personen i nærheten som står bak (og ved) kamera. Er det andre som skal være med 'for å se på', er du garantert at fokus til flere av de 150 blir borte fra deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå