Inaktiv bruker 7 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei. Jeg er en gtt på 15, som er veldig interresert i data og gitar/musikk. Jeg skal snart søke videregående skole, og har tenkt på allmenn, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre senere. Jeg har også tenkt litt på å bli data-ingeniør, men samtidig veldig lyst til å holde på med musikk. Noen som kunne komme med noen forslag etc. som kunne være til hjelp? Takk Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 bump Lenke til kommentar
andreasraff Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei. Jeg er en gtt på 15, som er veldig interresert i data og gitar/musikk. Jeg skal snart søke videregående skole, og har tenkt på allmenn, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre senere. Jeg har også tenkt litt på å bli data-ingeniør, men samtidig veldig lyst til å holde på med musikk. Noen som kunne komme med noen forslag etc. som kunne være til hjelp? Takk gå musikk dans og drama:) Får generell studiekompetanse samtidig som du får drevet med musikk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Om du skal kunne leve av musikken må du _virkelig_ ville det. Om du går musikk men heller vil bli dataingeniør, må du gå ett halvt år forkurs for å komme inn på dataingeniørstudiet. Om du går allmenn men vil inn på konservatoriet, må du nok lese en del i tillegg (gjerne søke på toneheim FHS eller lignende) for å bestå opptaksprøvene der. Så det må du egentlig se selv. Går an å ta første året musikk, dans og drama, og så begynne vgII allmenn og ta et par småfag som privatist i løpet av VGII og VGIII Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 (endret) har bestemt med for å gå musikk, og satse på musikk, men etter videregående, hva skal jeg gjøre da? Kan ikke starte som musikk lærer eller noe da^^ Kan jo evt. studere videre musikk, hvis det går? EDIT: Har nå undersøkt litt, og funnet ut at Noroff har et utdannings tilbud som heter Musikk produsent. Da jobber jeg mye med data, samtidig som musikk. Ville hvert kjempe fint. Noen som vet noe om skolen? er den bra/dårlig etc. Endret 10. november 2008 av coolninja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå