Gå til innhold

Spørsmål angående Green Laser (se siste innlegg)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har ihvertfall overbevist meg om at jeg SKAL ha IR-Filter og INGEN mod.

Lest veldig mye på wickedlasers siden og hvis jeg skal ha en laser til under 1000kr så må jeg som du sier, droppe popping av ballonger osv, men vil fortsatt ha en som lyser i mørket og kanskje litt på dagtid.

Den her: http://www.wickedlasers.com/lasers/Executi...eries-55-3.html (trykk på advanced på model: 35mW) ca. 1000kr eller så har du den samme, bare med 15mW til ca. 700kr

Dessverre så er den andre serien som også har på under 1000kr solgt ut: http://www.wickedlasers.com/lasers/Evoluti...eries-54-3.html

Hvor mye blir det hvis jeg bestiller meg den første med 35mW til ca. 1000 kroner? Må den gjennom toll osv? Den til 700 da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hehe ble litt mye advarsler og negativt om lasere, mn mn :)

Med 35mW så kan du ikke brenne ting osv, men strålen er synlig i både i kveldstid og dagslys.

Husk den er 35 ganger sterke enn de laserpekerne vi fleste lekte med når vi var mindre.

Så efekten den vil ha er ganske bra, og da spesielt på kveldstid og i mørke rom.

Lenke til kommentar

Jeg var på en fest for en ukes tid siden, der det var en tulling som hadde med seg en 200 mW grønn laser. Han hadde vel betalt rundt 600 kroner for den, tror jeg, så jeg aner ikke hvordan kvaliteten var, men han sprengte iallfall ballonger med den. Jeg prøvde å fortelle ham sånn ca. hvor elendig jeg syntes idéen med å ha med seg en sånn laser på fest var. Han ble selvsagt irritert for at jeg var så formanende, men jeg synes sånt er direkte skummelt.

Lenke til kommentar

Og det er akkurat i slike tilfeller konsekvensene kan bli fatale.

Det som er synn er at det sannsynligvis er slike hendelser som vil føre til at vi snart nok får strenge restriksjoner på slik utstyr. Noe som selvfølgelig er synn for oss som vet hvordan det skal behandles.

Bare for å illustrere hvor kraftige lasere egentlig kan være, verdens mest intense laser som er bygget (som selvsagt ikke er i noe pennstørrelse) har en intensitet på 20 milliarder billioner watt pr kvadratcentimeter. Det er 2*10^22 Watt. Men den er konsentrert på et ørlite område, bare 1,3 mikrometer, og lyser bare i 30 femtosekunder, altså 30*10^-15 sekund.

Akkurat dette er poenget med de små laserene også 200mW hørres kanskje ikke mye ut men de er konstentrert over et lite område.

Dog det er rart at folk som ser at lasere som faktisk sprekker ballonger tror at disse er ufarlige.

Lenke til kommentar

Jeg har en 50 mW grønn laserpeker jeg kjøpte på QXL.

Det står spesifikt i manualen at den ikke virker som den skal i kulde, og det kan jeg love dere at stemmer!

Litt av vitsen er borte når man skal ut og leke med lyssverd i mørke, og oppdager at nesten all effekten er borte. Trodde først at batteriene var utladet, men den virka når jeg gikk inn.

Og da leste jeg manualen.

Min er ikke i stand til å sprekke ballonger, er ikke moddet, og jeg kjenner ikke varme fra den når jeg lyser på bar hud.

Men når jeg lyser med den, er det spektakulært! Jeg ser prikken på en fjelltopp flere kilometer unna. Og jeg trenger ikke tåke for å se stråla, selv om den synes bedre med litt partikler i lufta.

Nydelig. Men jeg må holde meg inne med den, så den ikke blir kald.

Endret av Prompepute
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...