Gå til innhold

Hva er det værste du har opplevd med legen?

ludvig

Anbefalte innlegg

hadde problem med ene storetåa (en eller anna infeksjon). legen kunne ikke bedøve for da kunne infeksjonen spre seg til andre plasser på kroppen. han skjerte av negelen og han skjerte ned i tåa. det var jevligt, spesielt med tanke på at jeg ikke fikk bedøvelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis er jeg en frisk og rask person uten så mange legebesøk.

Har hatt regulering, og som sagt tidligere: Det er reint jævlig i starten (og hver gang de strammer til for den del).

Har operert ut mandlene. Det var forsåvidt ok, fordi jeg fikk full narkose. Husker jeg var rimelig dopa der jeg sjangla rundt i sykehuskoridorene dagen derpå :D

Har totalt trukket 8 tenner. (4 melketenner og 4 IKKE-melketenner) Så ingen må komme her og si at jeg er stor i kjeften..

Har også operert ut to visdomstenner. Ikke trukket, men OPERERT. De var nemlig ikke begynt å komme opp enda. Grunnen var den at de lå mer vanrett enn lodrett slik at de begynte å presse mot de andre tennene istedet for å vokse opp. Da ble det en tur ned til St. Olavs hospital for å opereres. Det gikk forsåvidt greit nok. Legen dryla på med bedøvelse (har aldri opplevd å få så mye bedøvelse før). Jeg ble nummen i kjeften og begynte å sikle. Da begynte han å skjære i tannkjøttet for å komme ned til tanna (tok bare en om gangen, forståelig nok). Vel framme til tanna så fant han fram en sjuk borr og noe som ligna på et flatt skruhjern. Han skulle nemlig dele tanna i flere små deler før han sleit og brekte på den som en annen helt for å få den ut. Selv om hele kjeften var lokalbedøvd føltes det som om kjeven holdt på å hoppe ut av ledd når han sto og sleit! Når han endelig var ferdig så var det logisk nok et hull etter tanna. Der pakka han en bomullsdott nedi og ba meg komme tilbake ei lita uke senere. Da hadde såret grodd og han skulle trekke ut bomullsdotten. Dette var ILLE!

jeg fikk forresten resept på paralgin forte eller hva det heter når jeg opererte ut visdomstennene. Selv om jeg tok to slike tabletter så kunne jeg kjenne smertene :o enesete effekten jeg la merke til var at jeg ble veldig dopa. Omtrent som å være ganske så brisen egentlig. Skjønner hvorfor folk ruser seg på disse tablettene!

Konklusjon: Jeg har ikke hatt noen spesielt fæle opplevelser med leger.. Vil ikke påstå at jeg har legeskrekk heller.. Men når en kis (som ikke snakker helt bra norsk prøver å forklare deg at nå skal han skjære tanna di i fire og røske ut bit for bit, har jeg en tendens til å bli litt skeptisk da. Gjorde ikke saken så mye bedre at han var sjeløyd. Så ut som om han snakka til sykesøstra vedsidenav meg :lol:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...