MyBigMouth Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei folkens, trenger en pulsklokke til trening nå før opptak til UB i Januar. Har sett på to modeller - S625x og axn500. Noe mer tror jeg ikke jeg trenger. Noen som har noen erfaringer eller lignende som de har lyst å dele på dette emnet? Har funnet S625x på nettet til 1500-2000 kroner medregnet lengdemåler man kan feste på sko. J Lenke til kommentar
Star Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Lengdemåler - mener du distansemåler ( type S1 fotsensor ) ? S-serien har jo vært en stund og begynner vel å få ett par år bak seg... Kjenner ett par som har axn500 og er fornøyd med hvor robust og allsidig klokken er - temp, kompass, barometer etc kom godt med på øvelser. Vurderte selv denne men endte opp med en RS200 som tilhører løp-serien. Dersom du planlegger intensiv trening med mye løping er RS serien og en fotsensor genialt. Dersom du trenger en robust klokke til røff bruk utendørs med noen ekstra funksjoner - axn serien. Fantastiske klokker uansett hva du ender opp med Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Men hvis man da setter disse opp mot hverandre - jeg har prøvd å sammenligne funksjonene men er ikke alt jeg forstår funksjonen og brukervennligheten til fullt ut. Hva vil forskjellen på de to klokkene være i praksis? Jon Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) S-serien omtales lite på Polar sine sider og er ett min oppfatning noe "utdatert" Axn klokkene har jo høydemåler, kompass, temperatur som er greit om man er mye ut og driver orientering. Disse kan dog ikke brukes med fotsensor. RS serien har mulighet for fotsensor og har intervallfunksjoner, mellomtider, sportssoner, overtreningstest etc. Dersom du er intressert i fotsensor burde valget være ganske enkelt. Alle modeller fra RS200 og oppover leveres med Wearlink beltet som også følger med AXN serien. Endret 4. november 2008 av Star Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 S-serien omtales lite på Polar sine sider og er ett min oppfatning noe "utdatert" Axn klokkene har jo høydemåler, kompass, temperatur som er greit om man er mye ut og driver orientering. Disse kan dog ikke brukes med fotsensor. RS serien har mulighet for fotsensor og har intervallfunksjoner, mellomtider, sportssoner, overtreningstest etc. Dersom du er intressert i fotsensor burde valget være ganske enkelt. Alle modeller fra RS200 og oppover leveres med Wearlink beltet som også følger med AXN serien. Jeg har ikke et akutt behov for fotsensor. Jeg skal løpe mer eller mindre hver dag framover og da er dette noe som er motiverende og interessant å ha. Ser behover for S serien før jul, men etter jul ser jeg mer bruken for AXN....vanskelig valg. Derfor jeg lurer på om AXN kan holde til mitt bruk før jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå