Kentinho Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei! Da min DI-624 ble ødelagt kjøpte jeg den billigste jeg fant, en DI-524. Det skulle vise seg å være en tabbe, bare hatt problemer med den. Nå kommer Gears of War 2 og Fifa 09 nedi postkassa snart, så da har jeg vitterlig tenkt å game litt online. Skal derfor kjøpe en ny router. Finnes det noen som er skreddersydd for Xbox 360? Så jeg slipper å fikle så jævlig med innstillingene. Om det har noe å si, så skal det til daglig være kloblet to PC'er trådløst og én via kabel til routeren. Spør her siden jeg trenger en som passer til den trådløse nettverksadapteren på Xbox 360 og tenkte det fantes flere her som kan svare meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 det finnes slike "Live Ready" routere Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Drit i det og kjøp deg en Linksys trådløs router. Enkel å sette opp, stabil og kraftig. Mye router for pengene spør du meg. Bruker selv en Linksys både til X360en og Wiien samt PCen. Har en 3Mb linje og merker ingen ting til noe hosting eller harking i den trådløse overføringen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Drit i det og kjøp deg en Linksys trådløs router. Enkel å sette opp, stabil og kraftig. Mye router for pengene spør du meg. Bruker selv en Linksys både til X360en og Wiien samt PCen. Har en 3Mb linje og merker ingen ting til noe hosting eller harking i den trådløse overføringen. vet du om jeg kan kjøpe en Linksys og hive ut den dritten fra nextgentel? eller må jeg ha den, for modemet sin skyld? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Drit i det og kjøp deg en Linksys trådløs router. Enkel å sette opp, stabil og kraftig. Mye router for pengene spør du meg. Bruker selv en Linksys både til X360en og Wiien samt PCen. Har en 3Mb linje og merker ingen ting til noe hosting eller harking i den trådløse overføringen. vet du om jeg kan kjøpe en Linksys og hive ut den dritten fra nextgentel? eller må jeg ha den, for modemet sin skyld? Hvis dritten fra NGT er den som tar i mot bredbåndssignalet (første punkt etter veggen) så må du beholde den. Men de fleste trådløse rutere kan også brukes som trådbundet ruter og du kan da koble sammen NGT dritten og din nye trådløse med nettverkskabel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Drit i det og kjøp deg en Linksys trådløs router. Enkel å sette opp, stabil og kraftig. Mye router for pengene spør du meg. Bruker selv en Linksys både til X360en og Wiien samt PCen. Har en 3Mb linje og merker ingen ting til noe hosting eller harking i den trådløse overføringen. vet du om jeg kan kjøpe en Linksys og hive ut den dritten fra nextgentel? eller må jeg ha den, for modemet sin skyld? Hvis dritten fra NGT er den som tar i mot bredbåndssignalet (første punkt etter veggen) så må du beholde den. Men de fleste trådløse rutere kan også brukes som trådbundet ruter og du kan da koble sammen NGT dritten og din nye trådløse med nettverkskabel. joa men lite poeng i det, det første leddet er fortsatt dritt... Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Drit i det og kjøp deg en Linksys trådløs router. Enkel å sette opp, stabil og kraftig. Mye router for pengene spør du meg. Bruker selv en Linksys både til X360en og Wiien samt PCen. Har en 3Mb linje og merker ingen ting til noe hosting eller harking i den trådløse overføringen. Har du link til en Linksys til rundt 500-600 som burde passe meg og mitt bruk? Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Denne fra Komplett? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Drit i det og kjøp deg en Linksys trådløs router. Enkel å sette opp, stabil og kraftig. Mye router for pengene spør du meg. Bruker selv en Linksys både til X360en og Wiien samt PCen. Har en 3Mb linje og merker ingen ting til noe hosting eller harking i den trådløse overføringen. vet du om jeg kan kjøpe en Linksys og hive ut den dritten fra nextgentel? eller må jeg ha den, for modemet sin skyld? Om "dritten" fra Nextgentel har en liten switch del i seg er det ikke noe problem, dvs i alle fall 2 porter bak. Da deaktiverer du bare trådløs delen i det modemet, kjøper en linksys, kobler modemet opp mot linksysen og du er i gang. Om du derimot ikke har flere porter så har du dessverre et problem og må ta til takke med det nextgentel har levert. Selv har jeg Nornett kabel bredbånd og en fin liten Linksys hengende på veggen. @Kent: Mener det var den jeg kjøpte ja, rundt 600 spenn med frakten, tror jeg har papirene på leveransen liggende en plass. Tror jeg bestilte fra PSData dog. Men den fungerer så det jomer samt at Linksys ser ut til å ha tatt gamere på alvor for der er en "gamer" del i oppsettet slik at man kan fintune innstillinger for de spillene man spiller online med. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 De har en til 55 kr mer, men det er sikkert ikke stor forskjell. Du får ha takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Om "dritten" fra Nextgentel har en liten switch del i seg er det ikke noe problem, dvs i alle fall 2 porter bak. Da deaktiverer du bare trådløs delen i det modemet, kjøper en linksys, kobler modemet opp mot linksysen og du er i gang. Om du derimot ikke har flere porter så har du dessverre et problem og må ta til takke med det nextgentel har levert. Selv har jeg Nornett kabel bredbånd og en fin liten Linksys hengende på veggen. ja har 4 RJ45 kontakter bak. men greia er at dritten får "kernel temp high restart" av og til, så nettet detter ut. tviler på at dette blir borte hvis jeg bruker en annen router til trådløs og dritten fra NGT som bare modem... Endret 3. november 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Om "dritten" fra Nextgentel har en liten switch del i seg er det ikke noe problem, dvs i alle fall 2 porter bak. Da deaktiverer du bare trådløs delen i det modemet, kjøper en linksys, kobler modemet opp mot linksysen og du er i gang. Om du derimot ikke har flere porter så har du dessverre et problem og må ta til takke med det nextgentel har levert. Selv har jeg Nornett kabel bredbånd og en fin liten Linksys hengende på veggen. ja har 4 RJ45 kontakter bak. men greia er at dritten får "kernel temp high restart" av og til, så nettet detter ut. tviler på at dette blir borte hvis jeg bruker en annen router til trådløs og dritten fra NGT som bare modem... Ruteren fra NextGenTel er konfigurert for å virke på deres nett og jeg tviler på at de vil garantere hastigheten du abonnerer på om du skulle klare å konfigurerer en egen ruter. Teknisk sett er det mulig, men bare det at du spør gjør at jeg tviler at du har den kompetansen som trengs. Du er mao. nødt til å ha en ruter fra nextgentel som tar imot signalet fra "veggen". Hvis ruteren også kødder seg når du bruker nettverkskabel bør du be om å få byttet den. Kan godt hende at problemet ditt løser seg hvis du bare bruker den kablede delen av ruteren. Har du prøvd? I så fall så er det null problem å sende signalene videre til din selvvalgte trådløse ruter. Slik fungerer det hjemme hos meg. Har testet dette med nettverk fra båden NGT og BKK, så det skal virke. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) funker internett på 360 med en billig sak som denne : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi....UAAAEOH.I03xiL Koster bare 249kr Endret 4. november 2008 av Potetgull96 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 nei du må ha den orginale dongelen... Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 @Kent: Mener det var den jeg kjøpte ja, rundt 600 spenn med frakten, tror jeg har papirene på leveransen liggende en plass. Tror jeg bestilte fra PSData dog. Men den fungerer så det jomer samt at Linksys ser ut til å ha tatt gamere på alvor for der er en "gamer" del i oppsettet slik at man kan fintune innstillinger for de spillene man spiller online med. Har bestilt den nå. Noen innstillinger jeg burde endre på når jeg får den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå