Andrull Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det er også de fem spillene nVidia har levert ut til reviewere og også de spillene 180 driveren viser størst forbedring i. Synd at de fleste andmeldelsene av 180 release drivene har holdt seg til disse fem spillene i stedet for gi et mer nyansert bilde. De testet også Crysis Warhead, Company of Heroes, F.E.A.R, World in Conflict, og 3Dmark. Med andre de mest aktuelle spillene på markedet i dag. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) De testet også Crysis Warhead, Company of Heroes, F.E.A.R, World in Conflict, og 3Dmark. Med andre de mest aktuelle spillene på markedet i dag. Mest aktuelle for hvem? For meg ihvertfall gir ikke de mest typiske benchmark spillene som er mål for applikasjons spesefikke optimaliseringer som nVidia har utlevert flertallet av det mest komplette bildet. De andre spillene Fudzilla tok for seg er forøvrig spill nVidia allerede hadde noe overtak i med GTX260-216 kontra 4870. Endret 23. november 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) De er da ikke bare de "typiske", men også de som er mest populære, samt de som er typisk GPU-krevende. Å teste super-populære spill som WoW er jo naturligvis ingen vits i. Det er klart jeg savner visse spill (COD 4, CoJ..), men synes de tok med flere høyst aktuelle spill for mange. Endret 23. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 de nye versjonene av gtx260 med 216 kjerne syns jeg ser veldig gode ut og yter veldig godt også. de klassiske gtx260 var heller ikke dårlige,men de nye er enda bedre;) Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Vurderer selv å bytte ut mitt trofaste 7900gto denne julen, og tenker litt på 260gtx. Det er jo bare noen hundrelapper fra det åpenbare valget av hd4870, og jeg har egentlig bare brukt nVidia siden mitt første tnt2-kort i 1999. Hvordan vet man hvilken versjon man får? Kan ikke se det i prisguiden. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 De er da ikke bare de "typiske", men også de som er mest populære, samt de som er typisk GPU-krevende. Å teste super-populære spill som WoW er jo naturligvis ingen vits i. Det er klart jeg savner visse spill (COD 4, CoJ..), men synes de tok med flere høyst aktuelle spill for mange. Ja det er populære og skjermkort krevende spill og det er bra og klart relevant at dem blir testet, men jeg mener virkelig ikke at fem spill utlevert av nVidia og fire andre nVidia allerede hadde overtaket i gir et nyansert bilde selv om det er populære hote spill nå. Det er mange flere spill jeg ville ha sett. UT3, STALKER CS, ET:QW, NFS Undercover, R6 Vegas2, Mass Effect, COD4, Race Driver GRID, Bioshock, Oblibion osv. Selv GeForceFX serien kunne settes opp i godt lys mot R9000 serien til ATi med utvalgte spill tester, som da også var populære spill. Men det hadde vært litt dumt å satse på og være "avhengig" av at nVidia hadde brukt like mye resurser på akkurat de spillene du ville spille. For å sette det litt på spissen. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Vurderer selv å bytte ut mitt trofaste 7900gto denne julen, og tenker litt på 260gtx. Det er jo bare noen hundrelapper fra det åpenbare valget av hd4870, og jeg har egentlig bare brukt nVidia siden mitt første tnt2-kort i 1999. Hvordan vet man hvilken versjon man får? Kan ikke se det i prisguiden. noen av merkene kaller de nye versjonene av gtx260 for gtx260 core216 eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378925 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=389042 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=377792 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404828 sistnevnte er en ganske god deal spør du meg. du får den nyeste gtx260 core216 og farcry 2 Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ganske bra deal til XFX kortet fra komplett, men jeg regner med at det kommer billigere kort enn det. Alle vet komplett er dyre Tipper det kommer til å koste noe rundt 1900-2500 hvis nVidia skal prøv å slå HD 4870 kortet. Snakker om GTX 260 kortet... Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ganske bra deal til XFX kortet fra komplett, men jeg regner med at det kommer billigere kort enn det. Alle vet komplett er dyre Tipper det kommer til å koste noe rundt 1900-2500 hvis nVidia skal prøv å slå HD 4870 kortet. Snakker om GTX 260 kortet... da kan du prøve den første versjonen av gtx260, den er billigere og slettes ikke dårlig heller. Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Noen som vet benchmarks/tester med SLI core 216, 4870x2 og 280 i samme bench? Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ganske bra deal til XFX kortet fra komplett, men jeg regner med at det kommer billigere kort enn det. Alle vet komplett er dyre Tipper det kommer til å koste noe rundt 1900-2500 hvis nVidia skal prøv å slå HD 4870 kortet. Snakker om GTX 260 kortet... da kan du prøve den første versjonen av gtx260, den er billigere og slettes ikke dårlig heller. Joda, men jeg har det ikke travelt..men hvis jeg skulle velge det gammle GTX260, da villet jeg heller gått for HD 4870 som er billigere og yter bedre. Venter på nye GTX260 for å ser hvordan gpu'n blir til i pris og ytelse.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Synes 2700,- som core216 ligger på virker dyrt. Standard hd4870 ligger rundt 1900,- og gfx260 er ikke 42% bedre i den testen jeg har lest (FC2 har ingen verdi da jeg boykotter det ) Tror jeg får klare meg over jul med medium minus settings på Fallout3, så håper jeg de faller i pris da. Bruker nettbutikker dumpe i januar, slik vanlige butikker gjør? Endret 25. november 2008 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå