Gå til innhold

.mkv til avi el wmv

PaulKemp

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ny i dette emnet og for å være helt ærlig er konseptet codecs svært forvirrende.

Jeg ønsker å se hd materiell på xboxen og er villig til å konvertere .mkv filer. Hvilket format vil være best å konvertere til av avi og wmv? Hvis mkv filen har DTS surround vil jeg konvertere dette til Dolby Digital da dette er det 'beste' xboxen støtter.

Har noen HD videoer i divx6 og dette ser bra ut på xboxen, kan jeg konvertere mkv til dette?

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktsik funnet et program, det virker ok, og jeg klarer ikke se stor forskjell på mkv filene of wmv filene. Total Video Converter virker bra. Tar lang tid, og det virker ikke om om det bruker samtlige kjerner på prosessoren min, men er helt greit. Det jeg ikke skjønner er om det er riktig format og om det er det beste alternativet, der trenger jeg et par innspill.

Lenke til kommentar

Ja, det er bra, men ikke like krystallklart som .mkv fra pc rett til tven. Det er riktignok 1280 x 720 oppløsning. Fila (en episode Battlestar Galactica) har gått fra 1,0 gb til 860 mb så har nok mistet litt kvalitet der også. Det er fra mkv til wmv. Har ikke prøvd med film enda.

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...