melz Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei. Jeg skal lage et skallprogram, "slekt", som skal liste prosessen som utfører "slekt", og alle dens foreldreprosesser (dvs mor-prosess, bestemor, oldemor osv). Jeg sliter med å finne ut hvilken kommando jeg skal bruke for å kunne liste denne :-( evt om jeg må konstruere en løkke for å kunne liste alle foreldreprosesser helt til pid = 0? slik at jeg får en utskrift som ligner på denne: UID PID PPID TIME CMD 500 5253 4948 00:00:00 bash 500 4948 1 0:04 gnome-terminal 0 1 0 0:01 init [5] Håper noen har en fornuftig løsning på dette problemet! Mvh Gerhard Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hvilken kommando bruker man vanligvis for prosessinformasjon? Jo, ps. Så man ps vil nok ha løsningen på problemet ditt. Tror ikke du trenger noe annet enn denne kommandoen med de riktige opsjonene. Lenke til kommentar
berland Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kjenner du til kommandoen 'pstree'? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå