Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En venninde har blitt forelsket i meg

Anbefalte innlegg

Det PepsiCo sier er det faktisk noe i, enn hvor hjerterått det høres ut.

Om dere hadde blitt FBs kunne det nok hjulpet hennes selvtillit og selvbilde ovenfor deg.

Da hun slipper å sitte igjen med "jeg er ikke attraktiv, han hater meg, han syns jeg er stygg og feit"-tanker.

Men om det er den beste ideen i lengda vil absolutt ikke jeg ha på meg å si.

Det kan nok ha motsatt effekt og, "han vil bare utnytte meg, vil ikke ha noe med meg å gjøre offisielt/offentlig, fordi han ville blitt flau".

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva vil du da? Fortsette vennskapet som før, sant? Dessverre ikke lett når en får følelser. Og fb-forhold er kanskje ikke noen god løsning, men det vil likestille dere litt mer etter at balansen deres står nå cirka slik: -/- ... for så å fase ut fb-forholdet og fortsette som venner igjen om dere vil det. Som sagt, kanskje ikke noen god løsning men kun for å stabilisere

Jeg ser jo poenget, men veit ikke om jeg får meg til å gjøre det. Og det er jo ikke sikkert at jeg har lyst på henne på den måten heller.

Det kan nok ha motsatt effekt og, "han vil bare utnytte meg, vil ikke ha noe med meg å gjøre offisielt/offentlig, fordi han ville blitt flau".

Er den effekten jeg er redd for. Vil ikke såre noen.

Lenke til kommentar
Men vil det ikke være litt dårlig gjort av meg å rippe opp i det sånn med en gang?

Synes du det er et bedre alternativ å vente? to ting kan jo skje da. Enten kommer hun over deg, eller så er hun fremdeles ulykkelig forelsket i deg. Hvis du fremdeles vil ha kontakt med henne (nå vet jeg jo ikke hvor mye kontakt dere har hatt, hvor lenge dere har kjent hverandre osv) og later som ingenting, så gjør det kanskje mer vondt enn å få snakke ut om det.

Lenke til kommentar
Har ikke kjent hverandre lenge. Har jo en del kontakt, men vi møtes jo ikke ofte. Ikke flere ganger i uka liksom. Jeg føler meg bare så lost, for det her er noe jeg ikke har prøvd på i det hele tatt. Kunne aldri tenke meg at noe sånt kunne skje. Jeg har jo bare vært meg. :dontgetit:

Selvfølgelig, det er jo opplagt at det er den hun har falt for. Også spørs det jo hvor godt dere kjenner hverandre. Jeg og Zappy hadde vært kjent med hverandre i ett år før vi plutselig laget katastrofe på fylla. Deretter tok vi bedre tid til å bli bedre kjent.

Hvis dere ikke er så veldig godt kjent (type vet mye om hverandre, samme interesser etc) kan det godt hende hun også bare er forelsket i ideen med å være forelsket i deg. eller forsåvidt er forelsket i ideen deg, om du skjønner hva jeg mener. Det er mange som er forelsket i selve forelskelsen og. Og det kan hende det ikke er snakk om forelskelse en gang, men et begjær.

Lenke til kommentar
Høres jo fornuftig ut. :hmm: Men hvordan forandrer det på saken? Det er jo sikkert like virkelig for henne uansett?

Joda, men er det et begjær, så går det fortere over (og det er forsåvidt også "trygt" å hoppe i høyet). Er det en forelskelse, er det vel egentlig bare å ta det som det kommer. Det er smart at du sier hva du ønsker av henne (f eks, fremdeles være venner, ingenting forandres, like glad i hverandre etc) og lar henne bestemme om hun kan klare å omgås deg til tross for sine følelser og ikke la dem komme i veien for det dere allerede deler.

Lenke til kommentar

Snakk med kjerringa, prøv og forklar at det ikke er at ho er stygg/attraktiv/whatever. Men bare at du ikke har noen følelser på den måten for ho, i det hele tatt. MEN at du gjerne er en god venn med ho, visst ho fortsatt vil det. (Noe ho selvfølgelig vil, siden du er hunkalicious.) End of story!

Lenke til kommentar
Det er smart at du sier hva du ønsker av henne (f eks, fremdeles være venner, ingenting forandres, like glad i hverandre etc) og lar henne bestemme om hun kan klare å omgås deg til tross for sine følelser og ikke la dem komme i veien for det dere allerede deler.

Jeg har spurt henne om hva hun vil, og hun har sagt at hun vil ha det som før. Hun vil ha meg som venn.

Snakk med kjerringa, prøv og forklar at det ikke er at ho er stygg/attraktiv/whatever.

Det kan være en god idé. :hmm:

Lenke til kommentar
Det er smart at du sier hva du ønsker av henne (f eks, fremdeles være venner, ingenting forandres, like glad i hverandre etc) og lar henne bestemme om hun kan klare å omgås deg til tross for sine følelser og ikke la dem komme i veien for det dere allerede deler.

Jeg har spurt henne om hva hun vil, og hun har sagt at hun vil ha det som før. Hun vil ha meg som venn.

Da synes jeg hele problemet er løst :) Inntil videre så klart. Kommer jo an på hvor godt hun takler dette.

Lenke til kommentar
Haha, komisk at noen foreslo å be henne om å bli en FB. Det er vell det absolutt dårligste rådet her inne. Skjønner ikke helt at enkelte folk kan tenke sånn egentlig, men det er no bare meg.

Det fungerte fint for min del, jeg merket faktisk at følelsene dabbet av etter noen måneder, og det var jeg selv som avsluttet det hele. Det hender jo av og til at jeg tenker på hva som kunne skjedd om jeg ikke gjorde det, men så godt som jeg kjenner han, og så godt som jeg kjenner meg selv, vet jeg innerst inne at det ikke hadde vært noe å gå inn for :)

Noen takler det bedre enn andre, jeg har hatt my fare share av boytoys, alle med samme dealen :p

Lenke til kommentar
Haha, komisk at noen foreslo å be henne om å bli en FB. Det er vell det absolutt dårligste rådet her inne. Skjønner ikke helt at enkelte folk kan tenke sånn egentlig, men det er no bare meg.

Det fungerte fint for min del, jeg merket faktisk at følelsene dabbet av etter noen måneder, og det var jeg selv som avsluttet det hele. Det hender jo av og til at jeg tenker på hva som kunne skjedd om jeg ikke gjorde det, men så godt som jeg kjenner han, og så godt som jeg kjenner meg selv, vet jeg innerst inne at det ikke hadde vært noe å gå inn for :)

Noen takler det bedre enn andre, jeg har hatt my fare share av boytoys, alle med samme dealen :p

Men om en du likte, som du prøvde å gå videre med avslo deg med "Nei, men vi kan jo alltids ha sex" så hadde sikkert ikke det vært den beste måten å bli avslått på. Hehe, selv om jeg er mann så tror jeg at jeg hadde blitt såret av det. Skjønnt, det er vell nokså situasjonsbetinget :D .

Lenke til kommentar
Snakk med kjerringa, prøv og forklar at det ikke er at ho er stygg/attraktiv/whatever.

Mangler en u-? :!:

Men om en du likte, som du prøvde å gå videre med avslo deg med "Nei, men vi kan jo alltids ha sex" så hadde sikkert ikke det vært den beste måten å bli avslått på. Hehe, selv om jeg er mann så tror jeg at jeg hadde blitt såret av det.

Mange ville nok tenke som deg, ja.. Men noen få kan nok tenke "jaja, kan jeg ikke få hele kaka, kan jeg like godt ta halve" ;)

Lenke til kommentar
Mange ville nok tenke som deg, ja.. Men noen få kan nok tenke "jaja, kan jeg ikke få hele kaka, kan jeg like godt ta halve" ;)

Når jeg tenker meg om så hadde jeg nok valgt halve selv også, men det behøver ikke å bety at jeg hadde følt meg så sinnsykt kul. Tror jeg hadde følt meg som dritt. God nok for et knull, men ikke god nok til å bli vist frem i offentlighet.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så hadde jeg nok valgt halve selv også, men det behøver ikke å bety at jeg hadde følt meg så sinnsykt kul. Tror jeg hadde følt meg som dritt. God nok for et knull, men ikke god nok til å bli vist frem i offentlighet.

Spørs jo veldig på selvtilliten ens i utgangspunktet. Man må ha nok av den, og selvinnsikt til å innse at det er tilfeldig at personen ikke ble forelsket i deg, til tross for at de finner deg fysisk attraktiv. Man må skjønne at (med mindre personen er fryktelig desperat) hadde h*n ikke funnet det interessant å ligge med deg heller, om du var stygg og fæl.

Med riktig innstilling kan man ta det som et kompliment, "h*n er ikke forelska i meg, men syns jeg er så fysisk uimotståelig at h*n likevel vil humpe i høyet med meg". :)

Du har kanskje opplevd f.eks at en ex kommer krypende tilbake, enten for litt sengekos eller noe annet. Særlig hvis man ble dumpet, er nok dette en selvbildeboost for de fleste; "Da var det hvertfall ikke kroppen min eller sexen det var noe galt med. Wohoo!".

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...