Gå til innhold

Hvilket barebone kabinett? (p4)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg ett barebone tower, hvilket bør jeg velge, vil gjerne ha det billigst som mulig...

 

Har en p4 1.6 ghz, og hvordan er kjøleløsningen på disse maskinene (fungerer de bra?)

Hovedkortet bør helst ha intel chipsett...

 

Hilsen BjaA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du mener ferdig maskin som er stillegående så har Dell sine p4 maskiner en stille kjøleløsning.

 

Ellers er LianLi kabinetter av meget god kvalitet. Enermax whisper & silent stillegående.

 

annbefaler ikke vifter over 19Db om du vil ha en stillegående maskin.

 

Stillegående harddisk= seagate Barracuda V

Lenke til kommentar

Hei

 

Har selv en Shuttle XPC SB51G som jeg er meget fornøyd med.

 

Har i denne en P4 2.4Ghz. Med den innebygde Heatpipe kjøleren ligger denne på 39C idle. (22C rom temp).

 

Har i tillegg 2 stk. Seagate Barracuda 120gb og ett Geforce4 skjermkort. Har ingen problemer med for mye varme i kabinettet, da hele aluminiums kassen kjøler.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil vente på MSI Mega651, er min umiddelbare anbefaling Creative Slix. Dette er egentlig en Shuttle SB51G (som jeg selv har) utstyrt med et Audigy2-lydkort, og der lydkontaktene for denne er flyttet til fronten av Slixen. Dessuten betaler du bare 400kr ekstra for Slixen (med Audigy2) i forhold til SB51G (ifølge infoen til Komplett). Har hørt mange klage på den integrerte lyden fra SB51G, så med en Slix vil det med lydkvaliteten ikke lenger være noe stort problem...

 

Angående med ytelse+støy fra SB51G:

 

Ytelsen ligger på høyde med standard ATX hovedkort (kanskje bittelitte grann lavere, grunnet ikke helt optimalisert BIOS på Shuttle-boksene). Du må nok belage deg på noe støy, særlig fra PSU-vifta. Selv har jeg byttet alle viftene i min SB51G med mer støysvake alternativer (ny PSU-vifte kommer på torsdag).

Lenke til kommentar
Tom: åssen er støynivået og ytelsen på hovedkortet a?

 

Ytelsen er tett oppmot vanlige hovedkort.

 

Ang. støynivå så har den en temp. regulert vifte bak, som øker rpm hvis temp på cpu er på en viss temp. Den starter for fullt ved boot, men hastigheten synker til ett relativt behagelig nivå etter ett par sec.

 

Jeg har satt på ett 12v->7v adapter på Geforce vifta, da denne bråket litt. Rimelig stille nå.

Eneste som gir fra seg litt sus her, er PSU vifta. Da denne er ganske liten, så må den snurre rimelig fort, så ikke så rart at den gir fra seg litt lyd :)

Men dette er ikke noe sjenerende.

 

Bare pass på å ha disker som er stille. Hadde da jeg kjøpte denne, kun IBM disker. Og det var mildt sagt bråkete... Byttet til Seagate Barracuda disker som er kjent for å være stillegående, og da ble pc'en ganske så stille og fin.

Lenke til kommentar

Takk for svar :) skal bygge meg ny pc til fonfirmasjonen og da skal jeg ha en sånn liten og kjekk pc, skal moddes og da ;) seff, hehe

 

trur jeg bare kommer til å ha brenner på den, trenger gentlig ikke dvd enda...gidder ikke å kjøpe no dyrt combo drev heller...hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...