Inc Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Los på tur. Her i "miniatyr". Har ett par ting som jeg ikke fikk helt til. Flere som ser det? Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du sier det er noen ting du ikke helt fikk til, jeg ser ihvertfall noen styge hvite flekker i toppen (himmelen mellom fjellene) og at ikke hele båten er i fokus (noe som ser utrolig rart ut, siden enkelte deler av båten må være like nærme de andre delene på båten) en unsharp-mask eller noe lignende, eller er det faktisk slik fra kameraet? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Jepp, du traff ett par spiker der.... Edit: Nei, det er lens blur som er lagt på og det sykt vanskelig å få med alt pgr av detaljene. edit: men jeg har en 2`versjon som er med hele båten i fokus og den gir ikke samme virkning som jeg er ute etter. Mao så funker denne bedre synes jeg. Den andre versjonen med masten i fokus blir litt for feil, vet ikke hva som gjør det... Endret 3. november 2008 av Inc Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Har du forsøkt å få båten til å se ut som en modellbåt ved å legge på uskarphet oppe og nede? I såfall er du nære, men ikke helt i mål. Som tidligere kommentert sprekker illusjonen pga. mastene, og delvis bakgrunnen som også virker stor. Her ser det ut som om du enten må gi opp drømmen om å få det som du vil, eller gi opp nattesøvnen og småpirke i PS. Jeg tror det kunne vært stas å se en versjon uten blur, for bildet ser ikke så verst ut... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kroppen virker, men når det gjelder effekten burde du ha tatt bildet fra en høyere og mere nedover vinkel fordi det er slik man ofte ser på modeller. Du burde heller ikke ha blurra noe på båten. Jeg lekte meg litt med effekten selv for en liten stund siden. Du kan se den her: http://flickr.com/photos/zodz/2975727988/sizes/o/ Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Problemet er måten du har lagt på lens bluren.. det blir ikke veldig logisk at feks båten er skarp, litt av vannet bak båten er skarpt, mens masta som da også naturligvis ligger innenfor skarpheten er uskarp som bare det ? ^ Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Ser det blir en liten bi-effekt av lensblur som jeg sliter litt med, men klart bedre enn 1 utgaven. ser forresten at je ghar bommet lit på fokusområdet..asj.. Her en bilde uten blur Edit: slettet ene bildet da det var så dårlig. Ikke vits å i gi kritkk igrunn. Det orginale bildet holder seg selv. Endret 7. november 2008 av Inc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå