lurfelus Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvordan er det reglene går for å gjøre om på formler i matte/fysikk? Har dere en youtube-video eller en nettside å linke til blir jeg glad. Prøvde å søke selv, men fant ikke noe, tror jeg bruker feil ord på engelsk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Nøkkelordet er å gjøre nøaktig det samme på hver side av likhetstegnet. En annen kan komme med eksempler, orker ikke nå Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Hvis jeg dividerer og det blir en brøk, hvordan vet jeg hva som blir telleren og hva som blir nevneren? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Teller oppe, nevner nede. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Telleren er tallet over brøkstreken, og nevneren er under? Kom med et eksempel vi kan hjelpe deg med Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Jeg vet hva som er teller og nevner, men jeg lurte på hva som blir det. Om jeg har en formel og dividerer på begge sidene for å isolere et tall på den ene siden av "=", blir alltid det tallet jeg dividerer med nevneren? Edit: leif Endret 3. november 2008 av lurfelus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 2/4 4/2 Spiller ingen rolle hva tallet er, teller oppe og nevner nede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå