Gå til innhold

Trommer på norske tribuner


Husam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Miriamh: Det handler om å bruke tromma rikitig og å vite når man trenger å tromme.

Vi har en del sanger der man ikke trommer i det hele tatt og har en fin veksling på det.

 

Jeg synes det eneste man hører fra disse lagene er trommer jeg. Enten fordi de bruker det hele tiden - eller fordi fansen ikke klarer å bli hørt med mindre de benytter seg av trommene.

Lenke til kommentar
Miriamh: Det handler om å bruke tromma rikitig og å vite når man trenger å tromme.

Vi har en del sanger der man ikke trommer i det hele tatt og har en fin veksling på det.

 

Jeg synes det eneste man hører fra disse lagene er trommer jeg. Enten fordi de bruker det hele tiden - eller fordi fansen ikke klarer å bli hørt med mindre de benytter seg av trommene.

 

Da spør jeg, har du hørt spesielt på Kjernen, som er mitt utgangspunkt her, eller tar du ditt standpunkt i alle de andre mindre supportergrupperingene? Utelukker KFL her, da de faktisk er helt greie.

Lenke til kommentar
Jeg hører den som sagt ikke, og iallefall sjeldent - så jeg er fornøyd. At dere bruker den for å samles bedre, blir deres sak.

 

Reagerer som sagt på de mindre lagene, der en ikke hører annet enn trommene.

 

Vi er vel enige der.

Bataljonen og Kjernen står for to forskjellige retninger i supportersammenheng, men vi klarer fortsatt å være enige om at man skal få gjøre det man har lyst til uten at man skal bli halshugget av den grunn.

Lenke til kommentar

Kjernen som utgangspunkt er jo forsåvidt ok. De har faktisk supportere som man kan høre synge. Likevel synes jeg det er unødvendig, tåpelig og ødeleggende med trommer(i Norge that is) - uansett hvor god fansen er.

 

Å bruke Lillestrøm som et eksempel er tåpelig. Dette er ett av lagene som bruker trommen mest - på en unødvendig måte. Faktisk det laget jeg vil trekke frem som eksempel på at man hører TROMMEN og ikke fansen...

Lenke til kommentar
Jeg hører den som sagt ikke, og iallefall sjeldent - så jeg er fornøyd. At dere bruker den for å samles bedre, blir deres sak.

 

Reagerer som sagt på de mindre lagene, der en ikke hører annet enn trommene.

 

Vi er vel enige der.

Bataljonen og Kjernen står for to forskjellige retninger i supportersammenheng, men vi klarer fortsatt å være enige om at man skal få gjøre det man har lyst til uten at man skal bli halshugget av den grunn.

Jeg har også kritisert trommene til Kjernen, fordi jeg anser dem som unødvendig - men vi blir nok aldri enig. Jeg har sansen for Kjernen jeg, de er en av de bedre bortefansene på Brann Stadion.

Lenke til kommentar
Kjernen som utgangspunkt er jo forsåvidt ok. De har faktisk supportere som man kan høre synge. Likevel synes jeg det er unødvendig, tåpelig og ødeleggende med trommer(i Norge that is) - uansett hvor god fansen er.

 

Å bruke Lillestrøm som et eksempel er tåpelig. Dette er ett av lagene som bruker trommen mest - på en unødvendig måte. Faktisk det laget jeg vil trekke frem som eksempel på at man hører TROMMEN og ikke fansen...

 

Så med en gang man kommer til Sverige så er trommene helt greie?

Lenke til kommentar
Nei, det passer til ultraskulturen - primært sett Spania og Italia.

Helt enig. Det har jeg sagt flere ganger i denne tråden.

 

EDIT: Ultras som fenomen ble startet av Italienere på 60-70 tallet, så har det senere spredd seg. Som sagt passer trommene best i sydligere strøk (kommer opprinnelig fra Brasil) - der intensiteten er langt større enn i Norge.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
HenHau, hva slags supportere er dere i Bergen? Ekstrem moral du skulle ha i dag.

 

Hvilke supportere er dere? Da dere var på Stadion 16. mai hørte jeg dere to ganger, med "Heia Start!". Og der er jeg seriøs. Stemningen vår var MØKK, langt under pari, men vi hadde våre lydtopper. Jeg trodde Start-fansen var en ivrig gjeng, selv om de ligger i samme gaten som 90% av de norske supporterklubbene, men jeg hørte INGENTING fra dere. Så ingen aktivitet av disse Ultras 1905 heller, for øvrig.

 

Jeg har ikke sansen for Kjernen i det hele tatt, men det skal nevnes at siden de fikk ny tribuneplassering har nivået hevet seg 10 hakk for deres del.

Lenke til kommentar

Med den nye tribunen ble det enda mer trøkk, noe takket være tromma og megafon. Det vistes godt på 16. mai, når det var mange fulle folk som startet sanger på egenhånd og fikk med seg en liten del av feltet, mens andre sang på noe helt annet. Det høres så mye bedre ut når hele feltet er med på de samme sangene.

 

Foreslår at denne tråden døpes om til "Den store supporterkrigen" eller no, siden det ikke finnes nøytrale argumenter.

Lenke til kommentar

Ergo så skaper dere kunstig stemning, eller "stemning på boks" som trådstarter så fint sier det.

 

Edit: Det må da vitterlig være noe i veien med engasjementet om dere trenger hjelpemidler. På Brann Stadion starter en, og resten henger henger seg på. Ofte er det Bataljonen som styrer det, men det forekommer også at sangene starter på andre deler av banen.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Hvorfor er det en kunstig stemning? Fordi vi bruker en tromme? Isåfall bør noen dra til San Siro, Bernabeu og Sukru å si ifra at det er bare å dra hjem. Det jeg føler på Lerkendal kjennes hvertfall ganske ekte ut.

 

Om du baserer alle argumentene dine på hvordan bortepublikummet høres ut, mens du står hos hjemmesupporterne, så er det ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...