HeHauken Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Takk, det føles veldig bra. Om du også kan innrømme at vi har et bredt spekter med sanger som er relatert til det som skjer på banen - samt at vi gir massiv støtte til laget og spillere, blir jeg fornøyd. Ja, vi har våre røtter i den anglofile tribunekulturen, men vi gjør det på vår egen måte, med særpreg. De som forsøker å etterligne ultraskulturen er nikkedukker. Vi kan variere en tekst - det er vanskelig å variere shalala-lalala (selv om RBK har klart en tredje variant med lølølø - gratulerer!). Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 *snip* Wow, du trekker inn et engangstilfelle og baserer alt på det. Du klager på at vi diskuterer dårlig, men gjør det faen ikke mye bedre selv. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 *snip* Wow, du trekker inn et engangstilfelle og baserer alt på det. Du klager på at vi diskuterer dårlig, men gjør det faen ikke mye bedre selv. Så vidt meg bekjent har dere ikke kommet med noen argumenter på dette, bort sett ifra: "Hvem sier vi vil skape samhold?", noe som er veldig tynt. Jeg har da vitterlig argumentert i det vide og det breie om negative sider med den oppmerksomhetskåte kulturen dere bedriver. - Skaper liv og røre (men ikke samhold) - Hjelper med å holde takten (men ikke alltid) Har dere noen flere argumenter? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Skaper samhold i Kjernen ja. Mens tromma holder takten og er med på å holde sangen i gang. Så lenge Kjernen er samstemt spiller det liten rolle hva resten av publikum foretar seg. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Samhold i Bataljonen har vi allerede, og ingen tromme vil kunne endre det. Bataljonen knuser derimot Kjernen på å dra med seg resten av publikum, en egenskap jeg mener er viktig for en supportergruppe. Edit: Forøvrig er dette ganske merkelig, siden vi ikke har sirkuseffekter/megafon/oppiskere Endret 30. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Fantastisk for deres del. Med tromme og slikt så trenger vi ikke resten av publikum. Skjønner ikke hvorfor du drar inn Brann sine supportere i hvert argument når du ikke tåler å høre kritikken mot dem. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Du tok vel RBK inn i denne debatten, før jeg snakket om Brann. Vi trenger forøvrig ikke resten av publikum heller - da vi også er meget gode borte. Jeg tåler kritikk og jeg har svart på kritikken. Ikke at det dere kom med var så stor kritikk heller... Jeg har innrømmet noe av kritikken, som ikke kan sies om dere. Endret 30. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 En tromme kan være stilig av å til, men i Norge blir den missbrukt. Den blir utn mening når du bare hører en tromme og ingen supportere. Rosenborg prøver ropert for å få med alle, om de har stort område supporterene står på, så bruk roperten da, på maks en linje, og så kommer resten med, trenger ingen tromme, vi er supportere, ikke musikere, skal vel snart ha dommeren til å stå å dirigere for at alle vet når de skal komme inn. Brann f.eks. har en hel kortside hvor man synger spontant, jubler spontant og sørger spontant. SPONTANITET ER VIKTIG! Og selv om en begynner å synge, får han de 4-5000 rundt seg med, og visst spillet har vært til å si seg fornøyd med, blir hele stadion med å synge. Fantastisk når 17 000 står å synger av full hals, uten tromme og ropert. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Skjer ikke så ofte da. Tromma i kjernen høres ikke så utrolig godt utenfor kjernen, men jeg liker litt "sydlandsk" stemning på tribunen. Verre med f.eks. Odd når de var på Lerkendal. 10 stk med pipestemme som ropte "Odd Grenlen" eller noe. De hadde en råskarp tromme, som hørtes over hele byen. Hva er da vitsen? Sørge for at 10 stk skal holde takten? Sandefjordfolket har vel korpstrommer så vidt jeg vet. Mener å ha sett det på TV. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Brann f.eks. har en hel kortside hvor man synger spontant, jubler spontant og sørger spontant. SPONTANITET ER VIKTIG! Og selv om en begynner å synge, får han de 4-5000 rundt seg med, og visst spillet har vært til å si seg fornøyd med, blir hele stadion med å synge. Fantastisk når 17 000 står å synger av full hals, uten tromme og ropert. Jepp, og det er derfor vi skiller oss ut. På Lerkendal har jeg inntrykk av at det kun er Kjernen som bidrar, uansett kampbilde - og det er synd. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Skjer ikke så ofte da. Tromma i kjernen høres ikke så utrolig godt utenfor kjernen, men jeg liker litt "sydlandsk" stemning på tribunen. Verre med f.eks. Odd når de var på Lerkendal. 10 stk med pipestemme som ropte "Odd Grenlen" eller noe. De hadde en råskarp tromme, som hørtes over hele byen. Hva er da vitsen? Sørge for at 10 stk skal holde takten? Sandefjordfolket har vel korpstrommer så vidt jeg vet. Mener å ha sett det på TV. Vel, når jeg hører Rosenborg på TV (aldri vært på Lerkendal) er det trommen du hører. Du kan ende opp med å høre deler av teksten, men de er ikke den verste gruppen når det gjelder bruken av tromme. Forresten, hvorfor er egentlig tromme lov? Man blir fratatt alt som kan minne om slagvåpen, men noe som bare skal brukes for å slå hardest mulig er fult lovelig å ta med! Joda, plassert litt på spissen, men det er jo faktisk sant. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvorfor skal vi bry oss om hvordan det høres ut på tv? Og om trommisen er dum nok til å kaste stikkene på banen så er det ikke spesiellt hemmelig hvem som har gjort det. Det er bare i Bergen de kaster egg og biljardkuler på spillerne. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvorfor skal vi bry oss om hvordan det høres ut på tv? Og om trommisen er dum nok til å kaste stikkene på banen så er det ikke spesiellt hemmelig hvem som har gjort det. Det er bare i Bergen de kaster egg og biljardkuler på spillerne. Nei, man trenger ikke bry seg om hvordan ting høres ut på TV, det er jo bare sånn det høres ut for alle andre enn de som står på den ene tribunen med 500 tilskuere som nynner på pippi langstrømp (aldri heller forstått hvorfor man nynner en sang uten innhold) joda, de 500 minus de 100 nærmest trommen hører sangen på relativt likt nivå med trommen, men for alle andre er trommen totalt overdøvende for sangen. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvordan vet du det når du aldri har vært på Lerkendal? For mine erfaringer er veldig annerledes.. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvordan vet du det når du aldri har vært på Lerkendal? For mine erfaringer er veldig annerledes.. Kanskje jeg ikke har vært på Lerkendal, og kanskje de er totalt annerledes enn andre lag med tromme. Var på Åråsen, det var helt forferdelig, men nå skal de være blant de verre, men allikevell. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ørene dine hører det de vil høre. Sånn er det for meg og. Det er derfor denne debatten er sånn passe meningsløs. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ørene dine hører det de vil høre. Sånn er det for meg og. Det er derfor denne debatten er sånn passe meningsløs. Hehe, jepp. Er stort sett personlige meninger som er vanskelig å endre. Og man liker stort sett best det ditt eget lag gjør. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hvordan vet du det når du aldri har vært på Lerkendal? For mine erfaringer er veldig annerledes.. Som sagt så gir TV et nyansert bilde av ting. Selv en Lyn (eller Start...)-supporter kan mene de er verdens beste om de står ti idioter og synger. At Kjernen er noen tusen spiller liten rolle. Trommen høres innimellom de patetiske evighetsropene og dere vet det. Endret 8. juni 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Den dagen jeg setter meningene til en trangsynt bergenser over mine medsupporteres, så skal jeg kontakte deg. I mellomtiden så må det blir det en Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Kan ikke alle tromme-supporterklubbene i Norge gå over til disse sør-afrikanske blåserørene istedet? Det blir litt som å velge mellom pest og kolera, men personlig tror jeg det er litt mindre irriterende å høre på noen som imiterer en innsektsverm enn en sjørøvergalei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå