Gå til innhold

Trommer på norske tribuner

Husam

Anbefalte innlegg

Jeg kan vel få komme med kritikk fordi om jeg er Start-supporter? Skal vedde på at jeg personlig viser minst like mye engasjement som det du gjør på kampene. Hva de andre suppegjøkene rundt meg velger å gjøre skal vel ikke ha noe å si for om jeg skal få lov å komme med min personlige mening om noe?

Jeg liker bedre at man synger gjennom hele kampen, konstant, uansett, for å støtte laget. Spør spillerne hva de foretrekker. Er jo de vi skal støtte. Jeg tror jeg vet svaret.

Ang det du sier om Adecco, så var det et godt år for oss. De fleste som stod på feltet var med på sangene, selv om vi var litt færre. Greit jeg sa det avr 30 stk som synger i frustrasjon, det er selvsagt mange flere enn det, noen hundre i alle fall. Og vi synger hele kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Vi er uenige i hva som er støtte til laget. Ingen har riktignok svart på dette spørsmålet: Hva tror du en frustrert spiller ville foretrukket:

1. At fansen viste den samme frustrasjonen i form av piping mot motspiller/dommer

2. At fansen synger gledestraller

Og Bola: At du kommer med kritikk er greit nok, men å snakke om engasjement mot noen av norges mest engasjerte blir for dumt - og da må du iallefall feie for egen dør først. Ingen her i denne tråden (eller noen jeg har snakket med) er imponert over Start-fansen.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Og Bola: At du kommer med kritikk er greit nok, men å snakke om engasjement mot noen av norges mest engasjerte blir for dumt - og da må du iallefall feie for egen dør først. Ingen her i denne tråden (eller noen jeg har snakket med) er imponert over Start-fansen.

De er jævla stolte over seg selv da. De greide tross alt å synge ut Vikingfansen på VIking Stadion. All ære det, mot et lag som holder kjeft i 87 min.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Ok, du prøvde sikkert på en "jeg-endrer-din-quote"-greie (uvisst siden det er uforståelig det som står der.

Uansett: Mener du virkelig at vi holder kjeft i 83 min? Det er bedre å ikke si noe enn å synge åååååååh, shalala. Dessuten er det ingen variasjon i RBK sine sanger - iallefall ikke det jeg har hørt eller sett. Det er to linjer, lalala - repitisjon i evigheten. Forutsigbart og akk så kjedelig.

At Brann-publikumet er engasjert i form av piping er bare fint. Det viser at vi faktisk bryr oss om det som skjer på banen, fremfor å tydeligvis drite i det. Scores det imot, synges det videre. Scorer laget en heier på, synges den samme sangen videre. En trenger jo ikke spille kampen - de samme sangene synges jo uansett.

Lenke til kommentar

Fornøyd nå? Jeg vet ikke hva som skjedde med det innlegget, for det var ikke sånn jeg skrev det.

Jeg har ikke sagt at dere holder kjeft så lenge, bare Vikingfansen av det jeg har hørt av dem. (Om ikke du er Vikingfan da.)

For min del synes jeg det er bedre å komme med shalala / lålålå /whatever enn å ikke si en dritt. Det blir mer stemning om noen synger hele tiden og det gjør Kjernen. Dessuten er de sangene morsomme og de skaper liv på tribunen. Sangene er så morsomme som man selv gjør dem til.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig det er bare Brann-publikummet som får til å pipe skikkelig? Etter hva jeg så så var det piping imot så å si alle situasjoner som ikke gikk i Branns fordel. Det pipes masse ellers i ligaen og, også på Lerkendal. Men vi gidder ikke å avbryte sangene for hvert frispark motstanderen får.

Og tror de fleste har skjønt at du ikke synes at shalala og lignende sanger ikke støtter laget. Der er alle som synger disse sangene uenig med deg. Og vi har plenty variasjon i sangene. Noen sanger så synger vi bare. Andre så danser vi eller hopper. Og vi gjør jo alt dette mens vi synger. Vi hadde noen sanger hvor vi fikk med hele stadion. Som R - B - K. RO-SEN-BORG. Men etter vi prøvde denne etter flyttingen ble folk forvirret og skjønte ikke rekkefølgen.

Men uansett så har vi en god del variasjon. Mer enn syngende ketsjupflasker i Bergen.

Lenke til kommentar

Haha. At dere ikke ser at RBK ikke har variasjon er morsomt. Samtlige av sangene deres er to linjer som repeteres i det uendelige. Men om dere mener det er variasjon og gir støtte, så er det bra for dere - men vi i Bergen har vår egen måte å støtte laget på - som resten av TL ikke gjør.

Lenke til kommentar
Haha. At dere ikke ser at RBK ikke har variasjon er morsomt. Samtlige av sangene deres er to linjer som repeteres i det uendelige. Men om dere mener det er variasjon og gir støtte, så er det bra for dere - men vi i Bergen har vår egen måte å støtte laget på - som resten av TL ikke gjør.

Synge en lang sang som dere alltid må avbryte for å pipe? Rett og slett fordi den er så lang? Very nice.

Jeg foretrekker heller å synge hele tiden på en kamp. Uansett om det repiterer seg over lengre tid. Spør du meg synes jeg det blir noe galt på kampen når man ikke synger på en stund.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

HenHau: Er du helt tett eller? Det har vel blitt sagt 1000 ganger at RBK har et større utvalg sanger og at det er bare noen få som er evighetssanger.

Og dere i Bergen er ikke så unik som dere tror. På motsatt side av landet står Klanen og gjør akkurat det samme som dere.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Hehe, jeg har da vitterlig også skrytt av Klanen tidligere i tråden, og vi har ikke like sanger - dessuten er det er to lag. De resterende 14 hermer etter hverandre.

Edit: Hvor er de kreative sangene til RBK? Jeg gikk lei av å lese på den siden etter lølølø RBK - shalala RBK - Heiaheia RBK - ååååh RBK... oftest to linjer som repeteres. Virkelig kreativt må jeg si.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Edit: Hvor er de kreative sangene til RBK? Jeg gikk lei av å lese på den siden etter lølølø RBK - shalala RBK - Heiaheia RBK - ååååh RBK... oftest to linjer som repeteres. Virkelig kreativt må jeg si.

Har du hørt sangene våres de siste åra? Virker ikke sånn gitt.

Lenke til kommentar

Har både hørt og lest de sangene som ble postet tidligere i tråden. Med unntak av Rosenborgsangen er jeg ikke imponert.

Lenke til kommentar
Jaja. Vi har i alle fall synging i 90 min og ikke i 30 min og piping resten. :)

Urelatert-svada-shalala-synging ja - som ikke er støtte i mine øyne, da det ikke skaper samhold.

Akkurat det er det dummeste jeg har hørt. Shalala lager en god stemning og alle blir med på den. Altså blir det mer liv og samhold. At du kan si noe annet skjønner jeg ikke. Har vel sammenheng at du aldri har opplevd det selv og heller er misunnelig på oss andre.

Lenke til kommentar

Har både hørt og lest de sangene som ble postet tidligere i tråden. Med unntak av Rosenborgsangen er jeg ikke imponert.

Hva med "Rosenborg e laget", "Bilde tå'n Ivers" og "Troillan svart og kvit"? For ikke å snakke om "svarte og hvite".

Lest/hørt noen av dem?

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Jaja. Vi har i alle fall synging i 90 min og ikke i 30 min og piping resten. :)

Urelatert-svada-shalala-synging ja - som ikke er støtte i mine øyne, da det ikke skaper samhold.

Akkurat det er det dummeste jeg har hørt. Shalala lager en god stemning og alle blir med på den. Altså blir det mer liv og samhold. At du kan si noe annet skjønner jeg ikke. Har vel sammenheng at du aldri har opplevd det selv og heller er misunnelig på oss andre.

Har du lest sidene tidligere? Jeg brukte RBK - Viking som et eksempel. Der pep resten av Lerkendal, mens Kjernen sang en gledessang. Dette er det jeg mener som ikke skaper samhold. Vi i Bergen er samstemte - dere skaper en skilnad på Kjernen og de resterende menneskene på stadion.

Og igjen: Om en spiller er frustrert på banen, hva tror du spilleren vil høre:

1. Meningsløs gledessang

2. Piping og buing, samt sanger som støtter spilleren eller retter seg mot spilleren/dommeren som gjorde ugjerningen.

At dere hopper opp og ned når en av deres spillere er forbanna, gjør at det ikke blir en audiens som laget er tjent med.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...