Gå til innhold

Trommer på norske tribuner

Husam

Anbefalte innlegg

Det rørte meg virkelig i hjerterota at en fra koret synes synd på oss. Takk.

1) Det med "koret" er noe du har funnet på. Det har ikke rot i virkeligheten. - Totalt tåpelig å komme med et sånt utsagn.

2) Jeg ser ikke nødvendigheten av en tromme. Man klarer å synge og hoppe uten at noen slår på en tromme først.

- Det var det som var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det rørte meg virkelig i hjerterota at en fra koret synes synd på oss. Takk.

Er forresten morsomt at du hele tiden snakker om kor. Er du missunnelig? En skulle nesten tro det fra et medlem av en supporterklubb som het Menigheden. Kanskje du innerst inne ønsker at Sør Arena skal bli fylt med korsang.

Snakk om å legge ord i munnen min.

Nei, jeg vil ikke at vi skal bli et forbanna kor. Jeg vil heller se scener som i Eintracht Support-videoen jeg postet i denne tråden - mange tusen supportere som synger shalala - Eintracht Frankfurt - shalala og bouncer, flagger, blusser osv enn et daut kor. Men dette går også på smaken. Jeg liker Ultras-kulturen, du liker den ikke.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg trenge flere argumenter? For meg handler ikke dette om hvem som kan sitte og tenke seg frem til flest mulig argumenter, emn om tromma bidrar eller ikke. Og hadde du stått i Menigheden og sett på hvordan tromma brukes, hadde du også forstått det.

Fordi dine puslete argumenter har blitt motargumentert. At det fungerer for dere 30 er vel og bra.

Du har misforstått. Vi er en kjerne på 30 folk som brenner for engasjementet og prøver å dra med folk, og det klarer vi med tromma. Kan du ikke bare akseptere det? Du kan ikke si noe imot det når du aldri har sett oss.

Treffende at du snakker om respekt - for så å pisse på Bataljonen. Dobbeltmoralen lenge leve.

Jeg skal respektere dere - helt til jeg opplever det selv - om du respekterer oss. Faktisk så var det en sak i DB forleden, der supporterlederne snakket om hvem de likte mest og minst. Start skrøt av Brann om ikke min hukommelse har spilt falitt.

Lenke til kommentar
2) Jeg ser ikke nødvendigheten av en tromme. Man klarer å synge og hoppe uten at noen slår på en tromme først.

Du ser ikke nødvendigheten i den - på BRANN STADION for svarte. Det finnes faktisk andre steder hvor folk ikke brenner like mye for engasjement (for all del, de kan elske klubben like mye for det) som det man gjør i Bergen, og da må man ty til drastiske midler for å skape ei flott ramme rundt kampen.

Lenke til kommentar
Nei, jeg vil ikke at vi skal bli et forbanna kor. Jeg vil heller se scener som i Eintracht Support-videoen jeg postet i denne tråden - mange tusen supportere som synger shalala - Eintracht Frankfurt - shalala og bouncer, flagger, blusser osv enn et daut kor. Men dette går også på smaken. Jeg liker Ultras-kulturen, du liker den ikke.

Jeg har ikke kritisert ultras som et fenomen - jeg har kritisert norges versjon. At du enda ikke har fått med deg dette er skremmende.

Du ser ikke nødvendigheten i den - på BRANN STADION for svarte. Det finnes faktisk andre steder hvor folk ikke brenner like mye for engasjement (for all del, de kan elske klubben like mye for det) som det man gjør i Bergen, og da må man ty til drastiske midler for å skape ei flott ramme rundt kampen.

Takk. Det var det jeg trengte å høre. Bra du endelig innrømmer det.

Edit: Synes forøvrig RBK-gjengen blir veldig stille hver gang jeg kommer med skryt....

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Jeg skal respektere dere - helt til jeg opplever det selv - om du respekterer oss. Faktisk så var det en sak i DB forleden, der supporterlederne snakket om hvem de likte mest og minst. Start skrøt av Brann om ikke min hukommelse har spilt falitt.

Jeg respekterer dere absolutt, var du (eller en annen brannmann) som først kalte dere et slags kor i denne tråden. dere gjør en god figur vokalmessig.

Alex skrøt av Brann ja, men som sagt mange mange ganger i det siste, det han sier er ikke synonymt med det Menigheden mener. Det er stor diskusjon rundt hans fremtid, etter at han tok den ene siden da vi var splittet i synet på Judas.

Lenke til kommentar
Takk. Det var det jeg trengte å høre. Bra du endelig innrømmer det.

Ingen problemer med å innrømme det. 90% av sørlendingene er medgangssupportere, og det må vi gjøre noe med. ca 50% i Menigheden holder kjeft, det er ikke bra. Når vi attpåtil så to personer som SATT nede på feltet, ble jeg forbanna. De reiste seg fort etterpå for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Ja,takk. på Brann Stadion har vi nok engasjement uten trommer - jeg liker det sånn. Kanskje andre trenger trommer for å finne engasjementet - samme for meg. Dere får gjøre som dere vil - og gjøre det som funker for dere. Er bra hvis trommene funker bra for dere - det mener jeg faktisk. Jeg mener bare at vi ikke trenger dem hos oss og at det også er andre klubber i landet som ikke hadde trengt dem fordi de har nok engasjement uten, f.eks RBK.

Lenke til kommentar
Hva er det vi i Norge gjør galt? For mye tromme? For lite? For få folk? Vi gjør det beste vi kan med det vi har og resultatet blir jævlig bra spør du meg.

Personlig synes jeg dere bruker for mye tromme. Dere sliter også med å få resten av stadion med. Dere er best på oppmøte - og det er ingen grunn til at Bataljonen skal knuse dere med å la deres engasjementet smitte over på de andre som kommer. Slik jeg så det på TV sist, med forbehold om feilaktig informasjon grunnet produksjon, ble pipingen og gledessang på Lerkendal blandet sammen - noe som etter min mening ikke bidrar til et samhold på stadion som laget er tjent med.

Om dere varierer bedre med shalala/trommebruk og andre sanger (jeg vet dere har noen gode, helst uten trommer) - samt det som er nevnt ovendor - er det liten tvil om at dere kan bli en av de bedre og på gode dager toppe Bataljonen.

Dere er der ikke i dag.

Jeg tar også selvkritikk på at Bataljonen kan bli bedre visuelt. For de som så FFK-kampen hadde vi allerede mer flagg enn vi pleier. Flagg og TIFO synes jeg vi kan bruke. Jeg er derimot imot trommer og unødvendig hopping - men det er en smakssak.

Lenke til kommentar
Hva er det vi i Norge gjør galt? For mye tromme? For lite? For få folk? Vi gjør det beste vi kan med det vi har og resultatet blir jævlig bra spør du meg.

Personlig synes jeg dere bruker for mye tromme. Dere sliter også med å få resten av stadion med. Dere er best på oppmøte - og det er ingen grunn til at Bataljonen skal knuse dere med å la deres engasjementet smitte over på de andre som kommer. Slik jeg så det på TV sist, med forbehold om feilaktig informasjon grunnet produksjon, ble pipingen og gledessang på Lerkendal blandet sammen - noe som etter min mening ikke bidrar til et samhold på stadion som laget er tjent med.

Om dere varierer bedre med shalala/trommebruk og andre sanger (jeg vet dere har noen gode, helst uten trommer) - samt det som er nevnt ovendor - er det liten tvil om at dere kan bli en av de bedre og på gode dager toppe Bataljonen.

Dere er der ikke i dag.

Jeg tar også selvkritikk på at Bataljonen kan bli bedre visuelt. For de som så FFK-kampen hadde vi allerede mer flagg enn vi pleier. Flagg og TIFO synes jeg vi kan bruke. Jeg er derimot imot trommer og unødvendig hopping - men det er en smakssak.

Hvorfor vet du så mye bedre hva vi driver på med enn oss selv?

Lenke til kommentar
Men det du sier er feil, så enkelt er det.

Det er der problemet ligger i denne tråden.

Hvorfor er det feil? Stemmer det ikke at dere er best på oppmøte? Stemmer det ikke at dere lager skiller mellom vanlig fans og Kjernen? Stemmer det ikke at dere har mange lala-sanger?

Jeg kom med tips til hvordan dere kan bli bedre - men jeg glemte at dere er perfekte. Og dere snakker om å være kverrulerende og trangsynt?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Det med oppmøte er vel det eneste du har rett på, resten har blitt kommentert av oss tidligere i tråden uten at det virker som om du har fått det med deg.

Armageddon innrømmer at 50, kanskje 60% er lalala - og at det bare er 1/4 som bidrar. Kanskje du ikke har fått med deg at dine egne er uenig? Men behold glansbildet ditt, for all del. Jeg kom bare med tips, som et hyggelig forslag, til hvordan dere kan bli bedre.

Igjen: Så du mener virkelig ikke at det er en splittet gjeng om noen piper, mens andre jubler samtidig?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Det med oppmøte er vel det eneste du har rett på, resten har blitt kommentert av oss tidligere i tråden uten at det virker som om du har fått det med deg.

Armageddon innrømmer at 50, kanskje 60% er lalala - og at det bare er 1/4 som bidrar. Kanskje du ikke har fått med deg at dine egne er uenig? Men behold glansbildet ditt, for all del. Jeg kom bare med tips, som et hyggelig forslag, til hvordan dere kan bli bedre.

Igjen: Så du mener virkelig ikke at det er en splittet gjeng om noen piper, mens andre jubler samtidig?

For å svare på det siste først.

Nei, fordi det er ikke noe mål for å oss å ha ett samstemt stadion.

Og det at 50-60% er shalala er mye på grunn av at vi har sanger som inneholder det. Det er vel en sang som har bare shalala ( det er forøvrig ikke shalala en gang, men lølølø), de andre har andre elementer i tillegg til shalala.

Det er da flere enn en fjerdedel av de 1500-2500 som står på feltet vårt som bidrar. Greit nok det er ikke sikkert alle er like engasjert og synger på hver sang, men det hadde ikke hørtes ut slik som det gjør hvis bare en fjerdedel sang.

Og for å gjenta meg selv igjen, på grunn av tonen i innleggene dine virker det ikke som om det er et hyggelig forslag.

Lenke til kommentar
For å svare på det siste først.

Nei, fordi det er ikke noe mål for å oss å ha ett samstemt stadion.

Der er vi uenig. Jeg mener et sterkt samhold bidrar til bedre stemning.

Og det at 50-60% er shalala er mye på grunn av at vi har sanger som inneholder det. Det er vel en sang som har bare shalala ( det er forøvrig ikke shalala en gang, men lølølø), de andre har andre elementer i tillegg til shalala.

At dere velger å ha 50% "lølølø" (forøvrig dialekt av lalala) er deres sak. Er også uenig her, da det etter min mening gir mindre støtte til laget - og i forhold til deres sanger synes jeg "Rosenborg-sangen" er langt bedre. At det derimot skaper stemning, er en annen sak.

Det er da flere enn en fjerdedel av de 1500-2500 som står på feltet vårt som bidrar. Greit nok det er ikke sikkert alle er like engasjert og synger på hver sang, men det hadde ikke hørtes ut slik som det gjør hvis bare en fjerdedel sang.

Jeg siktet til en 1/4 av alle på stadion. Er dere rundt 2000 er det 10% av stadion. Skal dere skape liv og røre er dere avhengig av å få folk med dere - og da er det samholdet, ikke forskjellene, som er viktig for å få med de resterende 18000.

Og for å gjenta meg selv igjen, på grunn av tonen i innleggene dine virker det ikke som om det er et hyggelig forslag.

Den føler jeg var urettferdig, da det siste innlegget faktisk var ment som et tips:

1. Ro ned trommebruken. Er dere 2000+ trenger dere ikke å bruke den så mye

2. Kutt ned på lølølø-sangene, og forsøk uten trommer å ta noen klassiske RBK-sanger, eks "Rosenborg-sangen"

3. Forsøk å få samhold i fansen - pipes det av majoriteten på stadion, kan dere kutte lølølø-sangen og pipe med resten av fansen. Når pipekonserten er ferdig, kan dere synge igjen.

Tre enkle tips fra meg - og dere trenger ikke forandre vesentlig på det dere allerede har.

De tre punktene er faktisk det som skal til for de mindre lagene også, men jeg tror RBK har desidert størst potensiale (i forhold til masse og allerede eksisterende låtvalg)

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...