Gå til innhold

Trommer på norske tribuner


Husam

Anbefalte innlegg

Nå synger ikke kirkekoret bataljonen klokkeklart heller. Heller motsatt vil jeg si. Når det ikke takten fastsettes er det lett at sangen ikke blir samstemt, og det blir bare ett bråk.

 

Og med det mener du?!

 

Med hele mitt hjerte. Nå skal det sies at 07-årgangen av gullpilsen smakte dobbelt så mye piss som 06-årgangen.

 

Hvor kommer dette "kirkekoret bataljonen" fra? Jeg har da aldri påstått at supportere skal synge klokkeklart - vi er ikke profesjonelle sangere heller.. Poenget er å støtte laget og synge som bare det - klokkereint eller surt - for å støtte laget best mulig.

Så du mener at en tromme er en nødvendighet for å holde takten? Uenig. Trommen var mer destruktiv og bråkete enn et bra hjelpemiddel i mine øyne.

 

Jeg drikker ikke pils, så det kan jeg ikke uttale meg om. For meg virket det som du prøvde å vri det hele til å være negativ. Var derfor jeg spurte hva du mente med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
50-60 % som du sier er - etter min mening - altfor mye. For å være helt ærlig orket jeg ikke å følge godt med på syngingen i 2. omgang fordi trommene hadde gitt meg såpass fæl hodepine at jeg måtte stenge hele greien ut. 1. omgang har jeg referert tidligere i tråden, og der var mer eller mindre det meste " la la la, sha la la og Olè olè olè med dunk, dunk, dunk som et ekstra ødeleggende element på slutten..

 

Ser for meg at hodet ditt kommer til å eksplodere om du slår på La Liga eller Serie A på tv. Sorry. Jeg klarer ikke å synes synd på deg. Vi har ikke en eneste sang der vi synger bare ole ole eller shalala. Og vi bruker ikke tromma til å avslutte sanger, bare starte dem.

 

Jeg drikker ikke pils, så det kan jeg ikke uttale meg om. For meg virket det som du prøvde å vri det hele til å være negativ. Var derfor jeg spurte hva du mente med det.

 

Da forsto du hvertfall noe av innlegget.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Ser for meg at hodet ditt kommer til å eksplodere om du slår på La Liga eller Serie A på tv. Sorry. Jeg klarer ikke å synes synd på deg. Vi har ikke en eneste sang der vi synger bare ole ole eller shalala. Og vi bruker ikke tromma til å avslutte sanger, bare starte dem.

 

Jeg er faktisk usikker på om jeg liker trommene i det hele tatt. Jeg synes det er bråkete - enkelt og greit. Oi; unnskyld. Skrev jeg virkelig det? Dere synger jo lalala åååh rosenborg lalala..Beklager at jeg glemte klubbnavnet innimellom der. Avslutte - starte - midt i sangen, samme for meg. Jeg synes den blir brukt altfor mye uansett. Som regel som "dunk,dunk,dunk" innimellom en allerede lite kreativ og kjedelig "sangtekst". Eks: Lalala ååååå rosenborg "dunk,dunk,dunk" lalala.

 

Jeg drikker ikke pils, så det kan jeg ikke uttale meg om. For meg virket det som du prøvde å vri det hele til å være negativ. Var derfor jeg spurte hva du mente med det.

 

Da forsto du hvertfall noe av innlegget.

 

Ok? Hvorfor var gullfeiringen negativt? Er det plutselig negativt å være glad for at laget gjør det bra og feire?

Lenke til kommentar

Dette har utviklet seg til å bli en patetisk diskusjon om hva HanHau og Miriam liker. det nytter ikke å diskutere, det er som at jeg og en United-supporter skal diskutere hvem som er den fineste klubben. Totalt unyttig. Brann-supporterne mener det de har er best, samme med oss andre.

Lenke til kommentar
Dette har utviklet seg til å bli en patetisk diskusjon om hva HanHau og Miriam liker. det nytter ikke å diskutere, det er som at jeg og en United-supporter skal diskutere hvem som er den fineste klubben. Totalt unyttig. Brann-supporterne mener det de har er best, samme med oss andre.

 

Totalt enig med deg i at dette har utviklet seg helt feil - diskusjonen skal tross alt handle om trommer - om man er for eller imot. For å forsvare trommen har de som er for reklamert klubben sin og fortalt hvorfor den er bra - med trommene. Derfor kom vi innpå hvordan Brannfansen gjør det - for å bevise at det kan gjøres uten trommer.

 

Hvor får du forresten det med at det er blitt en "patetisk diskusjon om hva Henhau og Miriam liker?" fra? Det er vel så mye om hva dere andre liker.

Endret av Miriamh
Lenke til kommentar
Jeg er faktisk usikker på om jeg liker trommene i det hele tatt. Jeg synes det er bråkete - enkelt og greit. Oi; unnskyld. Skrev jeg virkelig det? Dere synger jo lalala åååh rosenborg lalala..Beklager at jeg glemte klubbnavnet innimellom der. Avslutte - starte - midt i sangen, samme for meg. Jeg synes den blir brukt altfor mye uansett. Som regel som "dunk,dunk,dunk" innimellom en allerede lite kreativ og kjedelig "sangtekst". Eks: Lalala ååååå rosenborg "dunk,dunk,dunk" lalala.

 

Det er mer komplisert enn det. Det begynner med at noen starter med "shalala", gjerne med megafonen. Resten følger etter med "ååå rosenborg", Dermed gjentar vi dette noen ganger. Også kommer tromma, som signaliserer at vi skal begynne å hoppe mens vi synger. Etter et par ganger med dette skifter tromma til roligere takt og vi slutter og hoppe og begynner og klappe. Og sånn kan det gå en stund før vi bytter sang. Så det er ikke bare hodeløs dundring på tromma.

 

Ok? Hvorfor var gullfeiringen negativt? Er det plutselig negativt å være glad for at laget gjør det bra og feire?

 

Tror hele resten av Norge gikk lei av feiringa i Bergen før den hele tatt begynte. Nå har det jo seg slik at TV2 holder hus i Bergen og det var litt for lett for dem å dekke hele sulamitten.

Lenke til kommentar
Hvor får du forresten det med at det er blitt en "patetisk diskusjon om hva Henhau og Miriam liker?" fra? Det er vel så mye om hva dere andre liker.

 

Fordi halvparten av de siste innleggene går i at i alle fall HenHau skriver om trommer og shalala, og at han ikke liker det.

Lenke til kommentar
Hvor får du forresten det med at det er blitt en "patetisk diskusjon om hva Henhau og Miriam liker?" fra? Det er vel så mye om hva dere andre liker.

 

Fordi halvparten av de siste innleggene går i at i alle fall HenHau skriver om trommer og shalala, og at han ikke liker det.

 

Og problemet med det er? Det er en tråd om trommer. Selvfølgelig vil det være noen som er imot dem - de som ikke liker det får finne seg en annen tråd..

Lenke til kommentar
Det er mer komplisert enn det. Det begynner med at noen starter med "shalala", gjerne med megafonen. Resten følger etter med "ååå rosenborg", Dermed gjentar vi dette noen ganger. Også kommer tromma, som signaliserer at vi skal begynne å hoppe mens vi synger. Etter et par ganger med dette skifter tromma til roligere takt og vi slutter og hoppe og begynner og klappe. Og sånn kan det gå en stund før vi bytter sang. Så det er ikke bare hodeløs dundring på tromma.

 

Ok? Hvorfor var gullfeiringen negativt? Er det plutselig negativt å være glad for at laget gjør det bra og feire?

 

Tror hele resten av Norge gikk lei av feiringa i Bergen før den hele tatt begynte. Nå har det jo seg slik at TV2 holder hus i Bergen og det var litt for lett for dem å dekke hele sulamitten.

 

Dere har helt sikkert et system på det - poenget er at jeg ikke liker trommene. That's it. Enkelt og greit. Uansett om den signaliserer når dere skal hoppe og i det hele tatt. Jeg synes likevel - som utenforstående dog - at det virker som om man bare dundrer løs på trommen. Er fullstendig klar over at det sikkert er et system på det osv osv - jeg liker den ikke uansett.

 

Hele Norge var vel sur fordi Bergen vant.

Lenke til kommentar
Og problemet med det er? Det er en tråd om trommer. Selvfølgelig vil det være noen som er imot dem - de som ikke liker det får finne seg en annen tråd..

 

Nå har vel ikke du gjort en så veldig solid innsats i diskusjonen. Du har for det meste sittet på ryggen til HenHau og nikket så mye at du har fått hodepine.

 

edit:

 

Dere har helt sikkert et system på det - poenget er at jeg ikke liker trommene. That's it. Enkelt og greit. Uansett om den signaliserer når dere skal hoppe og i det hele tatt. Jeg synes likevel - som utenforstående dog - at det virker som om man bare dundrer løs på trommen. Er fullstendig klar over at det sikkert er et system på det osv osv - jeg liker den ikke uansett.

 

Hele Norge var vel sur fordi Bergen vant.

 

Tar tilbake det siste der. Dette er det mest fornuftige innlegget du har kommet med så langt.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Dette har utviklet seg til å bli en patetisk diskusjon om hva HanHau og Miriam liker. det nytter ikke å diskutere, det er som at jeg og en United-supporter skal diskutere hvem som er den fineste klubben. Totalt unyttig. Brann-supporterne mener det de har er best, samme med oss andre.

Haha, på seg selv kjenner en andre? Morsomt at du i et innlegg kritiserer debatten for å være lite konstruktiv i et off-topic innlegg. Du har faktisk vært svært delaktig i denne debatten sammen med Armageddon og Bagh.

 

Uansett: Nei, vi kommer aldri til å bli enig. Selvfølgelig mener hver supportergruppe de er best - selv en Sandefjord/Lyn/Start-supporter. Grunnen til at diskusjonen har vridd seg mot RBK vs. Brann (VIF kunne godt vært med Brann i denne debatten - men de har for lengst forlatt siden) er at det er to store sammenlignbare supportergrupper. Å sammenligne Start og Brann er jo uvesentlig og lite givende. Dere er 30 engasjerte fans hjemme- vi er 2000 på bortebane.

 

Ja, som sagt: RBK har noe på gang (merkelig at ingen kommenterte den - skryt fra meg???) - men det er et langt steg som må taes før de er i nærheten av Brann/VIF - og jeg vet ikke om den retningen Kjernen tar er den rette. Finner de derimot den gylne balansegangen mellom ultras/vanlige fans (som ikke er tilstedeværende i dag) samt en balanse med og uten trommer i de riktige øyeblikkene - skal jeg holde kjeft.

Lenke til kommentar
Og problemet med det er? Det er en tråd om trommer. Selvfølgelig vil det være noen som er imot dem - de som ikke liker det får finne seg en annen tråd..

 

Nå har vel ikke du gjort en så veldig solid innsats i diskusjonen. Du har for det meste sittet på ryggen til HenHau og nikket så mye at du har fått hodepine.

 

Alvorlig talt - for et usaklig innlegg. Er du sur eller fordi jeg faktisk ikke liker trommene? Jeg har da vitterlig kommet med mine egne argumenter - men du har vel oversett dem.

Lenke til kommentar
Hvor får du forresten det med at det er blitt en "patetisk diskusjon om hva Henhau og Miriam liker?" fra? Det er vel så mye om hva dere andre liker.

 

Fordi halvparten av de siste innleggene går i at i alle fall HenHau skriver om trommer og shalala, og at han ikke liker det.

I motsetning til deg har jeg begrunnet hvorfor jeg ikke liker dem.

 

Totalt enig med deg i at dette har utviklet seg helt feil - diskusjonen skal tross alt handle om trommer - om man er for eller imot. For å forsvare trommen har de som er for reklamert klubben sin og fortalt hvorfor den er bra - med trommene. Derfor kom vi innpå hvordan Brannfansen gjør det - for å bevise at det kan gjøres uten trommer.

 

Hvor får du forresten det med at det er blitt en "patetisk diskusjon om hva Henhau og Miriam liker?" fra? Det er vel så mye om hva dere andre liker.

Noe av det bedre som er blitt sagt.

Lenke til kommentar
I motsetning til deg har jeg begrunnet hvorfor jeg ikke liker dem.

 

Grunnen til at vi bruker tromma, er for å få folk til å synge og hoppe. Hver gang vi hopper, slår gk på tromma i takt med hoppene. Når den stopper, stopper folk å hoppe, mange idioter stopper å synge også.

 

Burn.

Lenke til kommentar
I motsetning til deg har jeg begrunnet hvorfor jeg ikke liker dem.

 

Grunnen til at vi bruker tromma, er for å få folk til å synge og hoppe. Hver gang vi hopper, slår gk på tromma i takt med hoppene. Når den stopper, stopper folk å hoppe, mange idioter stopper å synge også.

 

Burn.

HERREGUD! Det har jeg vitterlig motargumenter opp til flere ganger i tråden - og du vet det. Det er også det eneste dere til nå har kommet med, mens Lurvefranzen alleine listet opp minst 6 punkter. At du bruker et usaklig ord som "burn" i en diskusjon sier sitt for meg.

Lenke til kommentar
I motsetning til deg har jeg begrunnet hvorfor jeg ikke liker dem.

 

Grunnen til at vi bruker tromma, er for å få folk til å synge og hoppe. Hver gang vi hopper, slår gk på tromma i takt med hoppene. Når den stopper, stopper folk å hoppe, mange idioter stopper å synge også.

 

Burn.

 

Hvis dere trenger trommen for å få folk til å synge og hoppe synes jeg synd i dere.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg trenge flere argumenter? For meg handler ikke dette om hvem som kan sitte og tenke seg frem til flest mulig argumenter, emn om tromma bidrar eller ikke. Og hadde du stått i Menigheden og sett på hvordan tromma brukes, hadde du også forstått det.

 

Hvis dere trenger trommen for å få folk til å synge og hoppe synes jeg synd i dere.

 

Det rørte meg virkelig i hjerterota at en fra koret synes synd på oss. Takk.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg trenge flere argumenter? For meg handler ikke dette om hvem som kan sitte og tenke seg frem til flest mulig argumenter, emn om tromma bidrar eller ikke. Og hadde du stått i Menigheden og sett på hvordan tromma brukes, hadde du også forstått det.

Fordi dine puslete argumenter har blitt motargumentert. At det fungerer for dere 30 er vel og bra.

Lenke til kommentar
Det rørte meg virkelig i hjerterota at en fra koret synes synd på oss. Takk.

Er forresten morsomt at du hele tiden snakker om kor. Er du missunnelig? En skulle nesten tro det fra et medlem av en supporterklubb som het Menigheden. Kanskje du innerst inne ønsker at Sør Arena skal bli fylt med korsang.

 

Og ja: Dette var et satirisk innlegg. Bataljonen har aldri vært - og kommer aldri til å bli - et kor. I så tilfelle er ditt kjære Liverpool det samme.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg trenge flere argumenter? For meg handler ikke dette om hvem som kan sitte og tenke seg frem til flest mulig argumenter, emn om tromma bidrar eller ikke. Og hadde du stått i Menigheden og sett på hvordan tromma brukes, hadde du også forstått det.

Fordi dine puslete argumenter har blitt motargumentert. At det fungerer for dere 30 er vel og bra.

 

Du har misforstått. Vi er en kjerne på 30 folk som brenner for engasjementet og prøver å dra med folk, og det klarer vi med tromma. Kan du ikke bare akseptere det? Du kan ikke si noe imot det når du aldri har sett oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...