Gå til innhold

Trommer på norske tribuner


Husam

Anbefalte innlegg

Det er mulig, men her hyler han om at rop er idiotisk, så har dere det selv. Litt ironisk synes jeg.

 

Nå er det litt for sent på kvelden til at jeg orker å lese igjennom denne siden, men han kan umulig ha ment at rop er idiotisk. Hvorfor skulle det være det? "Heia Brann!" trøkker jo enormt (noe som ikke kan sies om "Heia Start", etter hva jeg hørte på 16. mai) samtidig har vi "Ut med pakket! Verdens beste keeper! Hater, hater hater NFF!" osv.

 

Rop er flott. God natt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jeg noensinne sagt at dere er idioter? - Nei. Jeg har kritisert deres måte å støtte laget på, men her blir vi nok aldri enig.

Slik du ordlegger deg så virker det slik. Ultraskulturen i Norge må se lyset og omvendes til Bergensversjonen av The Kop.

 

Ja, vi i Bergen har et bredt spekter av sanger. Noen av dem varer i 30 sek, andre varer lengre. Vi velger sanger utifra hva som skjer som banen - vi dunker ikke i en tromme og sier shalala. Under kampen forleden, viste Kjernen sitt sanne ansikt, og 90% var shalala/olé. At dere velger å ha det slik, er greit - men jeg mener, som jeg har nevnt utrykkelig mange ganger nå - at det er mer støtte i å syngre relvante sanger utifra det som skjer på banen.

Som jeg har sagt før, vi synger ikke tilfeldig slik som du vil ha det til. Vi velger sanger etter det som skjer på banen.

Jeg regner med at du mener kampen mot Viking, der var det ikke mye shalala. Du henger deg opp i at vi har tre olé i en sangstrofe. Og hvis du mener 90% var shalala så har du ikke sett hele kampen, eller lukket ørene i 85 av de 90 minuttene kampen varte.

Og jeg gjentar meg selv, vi synger relevante sanger ut ifra det som skjer på banen.

 

Evighetssanger er kjedelig etter de to/tre første gangene - men her blir vi heller aldri enig. Problemet med de fleste evighetssangene er at alle andre tippeligalag har akkurat de samme sangene. Heldigvis er RBK litt bedre her - og det er kanskje derfor de mindre ultrasene ser opp til de?

Du viser igjen at du ikke vet hva du snakker om. Vi har som policy å ikke ha samme melodi/sang som andre. Kommer det et forslag som får en kjempebra tekst så blir det umiddelbart forkastet uansett hvor bra det hvis en annen supportergruppering bruker den.

Hva angår andre supportergrupperinger skal jeg ikke uttale meg.

 

 

Det er mulig, men her hyler han om at rop er idiotisk, så har dere det selv. Litt ironisk synes jeg.

 

Nå er det litt for sent på kvelden til at jeg orker å lese igjennom denne siden, men han kan umulig ha ment at rop er idiotisk. Hvorfor skulle det være det? "Heia Brann!" trøkker jo enormt (noe som ikke kan sies om "Heia Start", etter hva jeg hørte på 16. mai) samtidig har vi "Ut med pakket! Verdens beste keeper! Hater, hater hater NFF!" osv.

 

Rop er flott. God natt.

 

HenHau har langt på vei antydet at rop er primitivt og tilhører ultras.

Rop foregår ikke i Bergen, der er det bare hele stadion som et samstemt kor.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før, vi synger ikke tilfeldig slik som du vil ha det til. Vi velger sanger etter det som skjer på banen.

Jeg regner med at du mener kampen mot Viking, der var det ikke mye shalala. Du henger deg opp i at vi har tre olé i en sangstrofe. Og hvis du mener 90% var shalala så har du ikke sett hele kampen, eller lukket ørene i 85 av de 90 minuttene kampen varte.

Og jeg gjentar meg selv, vi synger relevante sanger ut ifra det som skjer på banen.

Virker på meg som om sangene er tilfeldig, siden evighets"ropene" pågår en stund - og så kommer det nye evighets"rop".

 

HenHau har langt på vei antydet at rop er primitivt og tilhører ultras.

Rop foregår ikke i Bergen, der er det bare hele stadion som et samstemt kor.

Det har jeg ikke sagt - men jeg kritiserte han som "mente" at de hadde 30 sanger... Rop er flott det - så lenge laget også har andre sanger. Det virker det som om nesten ingen lag har. "Heia (sett inn valgfritt lag)"- er ikke sang (selv om dette kan være positivt i små mengder), ei heller meningsløs "shalalala"-nynning.

 

Edit: Til dere som har litt problemer med å skille: "Byen e Bergen", "Vi e de beste" og "Gullet ska hem" er sanger - "Heia Brann", "Ut med pakket", "Verdens beste keeper" er rop.

 

Og forresten: Det et bedre å være en slags versjon av et engelsk lag enn en blass og dårlig kopi av en ultrasgjeng. Men for all del - det neste vi ser på Lerkendal er vel juletrær. Og i neste diskusjon forsvarer vel dere de også?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Og at det høres fullstendig idiotisk ut om hele stadion ikke buer samstemt.

 

"Synger du mens vi buer? HAR DU GÅTT SKAFTET MANN!??"

Ja - når det blir et så tydelig skille som på Lerkendal er det ikke samhold. "De vanlige tislkuerene" blir ikke med på sangen. At dere ikke ser det, er jo morsomt.

Lenke til kommentar
Nå er det litt for sent på kvelden til at jeg orker å lese igjennom denne siden, men han kan umulig ha ment at rop er idiotisk. Hvorfor skulle det være det? "Heia Brann!" trøkker jo enormt (noe som ikke kan sies om "Heia Start", etter hva jeg hørte på 16. mai) samtidig har vi "Ut med pakket! Verdens beste keeper! Hater, hater hater NFF!" osv.

 

"Heia Start" trøkker bra på Sør Arena, fordi vi får med hele stadion. En Odd-supporter på forumet skrøt av det til og med :)

Lenke til kommentar
*Snip*

 

Alvorlig talt. Vi har aldri påstått at det ikke ropes på Brann stadion - selvfølgelig roper vi! Rop er, som Lurvefranzen sier, flott - og vi bruker det ofte.

Det at bergenserne står og synger som "kor" i kirken har Henhau aldri sagt - det er det du som har funnet på. Skjerpings. Se Brann før du uttaler deg.

Lenke til kommentar

Det jeg hele tiden har forsøkt og presisere er at vi i Bergen har variasjon. Dette er kanskje vanskelig for lag å forstå som bare har rop med og "sanger" som inneholder lala.

 

At resten av supporternorge er monotone hermegåser, får være deres sak.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Dere har faktisk ikke fått med dere at vi har sanger vi og?

Vi har blant annet Rosenborgsangen, Vi e Troillan svart og kvit, Svarte og hvite, Syngende soldata, Roar Strand, Gud signe E.C. Dahls og Et bilde tå'n Ivers.

Og dette er bare ett lite utvalg av det vi har.

Så vi har variasjon i Trondheim også.

Dere slenger gang på gang ut påstander som det ikke er noe hold i, men nekter å se at ting kan gjøres anderledes fordi det vi gjør i Bergen er det eneste riktige.

Lenke til kommentar
Dere har faktisk ikke fått med dere at vi har sanger vi og?

Vi har blant annet Rosenborgsangen, Vi e Troillan svart og kvit, Svarte og hvite, Syngende soldata, Roar Strand, Gud signe E.C. Dahls og Et bilde tå'n Ivers.

Og dette er bare ett lite utvalg av det vi har.

Så vi har variasjon i Trondheim også.

Dere slenger gang på gang ut påstander som det ikke er noe hold i, men nekter å se at ting kan gjøres anderledes fordi det vi gjør i Bergen er det eneste riktige.

Jeg vet dere kan i Trondheim. Det var derfor jeg ble skuffet sist kamp. Da var det kun "Ingen banke RBK" som kom på slutten av kampen. Resten av kampen var lalala-åååh-Rosenborg og annet lala-tull.

 

Jeg har ikke sagt at det vi gjør i Bergen er det eneste riktige. Men jeg stiller spørsmålstegn til at også RBK skal synke ned til det jeg mener er en ukultur - med kun trommer, tamme rop og shalala.

 

Om dere klarer å implementere rop - trommebruk og sang er jeg fornøyd, men sangen ble nedprioritert sist.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Da har du igjen missforstått. Vi har også rop og skjerfveiving i Bergen - men alt med måte (her er vi uenig). At du liker tamme rop og shalala sier meg at Start ikke har sanger - og føyer seg inn blant de mindre lagene som sliter med engasjementet. Dere har jo også juletrær der nede... Og som jeg sa: Start har ikke imponert meg - men vi får se 30 august. Da skal jeg til Sør Arena.

 

RBK er i en gråsone, siden de også har et bredt spekter av sanger. Dessverre ser det ut til at disse sangene blir glemt til fordel for shalala-tull.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Vis meg klipp av et juletre i år? Jeg liker det ikke, men kan jo ikke akkurat stenge dem ute heller.

 

Sanger har vi absolutt. Nok en gang kommer du bare med en rar påstand uten grunnlag, noe du har gjort hele denne diskusjonen. Selv om jeg liker rop og shalala, kan vi ha sanger. Samme som at selv om du liker is, kan du likevel ha en smoothie.

Lenke til kommentar
]

Jeg vet dere kan i Trondheim. Det var derfor jeg ble skuffet sist kamp. Da var det kun "Ingen banke RBK" som kom på slutten av kampen. Resten av kampen var lalala-åååh-Rosenborg og annet lala-tull.

 

Du har tydeligvis ikke sett kampen.

Vi sang i tillegg til Ingen banke RBK(som heter Rosenborgsangen), Svarte og hvite, Syngende soldata, Et bilde tå'n Ivers og Rasputin. Som jeg har sagt før, Rasputin gikk 2x5 min og var den eneste sangen som gikk i en liten evighet.

Ellers så blir det litt blandet, en del av Rosenborg- og troillan-rop og en del av de mindre, kortere sangene.

Vi fikk forøvrig til en enormt god todeling på Kom igjen, Troillan.

Hvis du ikke har fått med deg det, da begynner jeg å lure.

Lenke til kommentar

Nevn et eksempel på en sang dere i Start har - som ikke er shalala-tull. "IK Start te vi dør" er slik jeg ser det et rop, på lik linje med "SK Brann - Bergens Stolthet".

 

Om du blar sider tilbake, ser du argumentasjonen. Det er vitterlig dere som har slengt ut påstander som ikke kan argumenteres. De eneste pro-tromme påstandene jeg har hørt er:

1. Det skaper ekstra liv og røre - Her har vi argumentert med at det i Bergen ikke trengs

2. Holder takten - her har vi argumentert med at det i mange tilfeller kan være ødeleggende for takten, da det ofte skaper en ny takt.

Lenke til kommentar
Vi fikk forøvrig til en enormt god todeling på Kom igjen, Troillan.

Hvis du ikke har fått med deg det, da begynner jeg å lure.

 

Todelte rop er konge. Vi har begynt å synge med Miniheden på f. eks. Overkjørt av gult og svart, det funker ypperlig, og de små ungene er jo helt i skyene! :D

Lenke til kommentar
]

Jeg vet dere kan i Trondheim. Det var derfor jeg ble skuffet sist kamp. Da var det kun "Ingen banke RBK" som kom på slutten av kampen. Resten av kampen var lalala-åååh-Rosenborg og annet lala-tull.

 

Du har tydeligvis ikke sett kampen.

Vi sang i tillegg til Ingen banke RBK(som heter Rosenborgsangen), Svarte og hvite, Syngende soldata, Et bilde tå'n Ivers og Rasputin. Som jeg har sagt før, Rasputin gikk 2x5 min og var den eneste sangen som gikk i en liten evighet.

Ellers så blir det litt blandet, en del av Rosenborg- og troillan-rop og en del av de mindre, kortere sangene.

Vi fikk forøvrig til en enormt god todeling på Kom igjen, Troillan.

Hvis du ikke har fått med deg det, da begynner jeg å lure.

 

Todelte rop har vi da hele tiden hatt i Bergen forresten, som nevnte "SK Brann Bergens Stolthet" - hvor resten av stadion svarer "Vi er Brann Bergens Stolthet". Det er herlig jo flere som blir med, men ofte slenger mange seg på.

Det meste jeg hørte var ååååh-Rosenborg... lalalalala åååh, Rosenborg. Ellers overdøvde trommen det meste i TV-produksjonen. Om jeg har oversett noen sanger som ikke er lalala, må jeg virkelig beklage.

 

Edit: Vi har forøvrig lenge hatt todelte rop i Bergen, som nevnte "SK Brann, Bergens Stolthet" - hvor resten av Stadion (på en god dag) svarer: "Vi er Brann, Bergens Stolthet". Som oftest er det mange som slenger seg på - og det er alltid noen som svarer.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Nevn et eksempel på en sang dere i Start har - som ikke er shalala-tull. "IK Start te vi dør" er slik jeg ser det et rop, på lik linje med "SK Brann - Bergens Stolthet".

 

Om du blar sider tilbake, ser du argumentasjonen. Det er vitterlig dere som har slengt ut påstander som ikke kan argumenteres. De eneste pro-tromme påstandene jeg har hørt er:

1. Det skaper ekstra liv og røre - Her har vi argumentert med at det i Bergen ikke trengs

2. Holder takten - her har vi argumentert med at det i mange tilfeller kan være ødeleggende for takten, da det ofte skaper en ny takt.

 

Nå var det ikke bare tromme påstandene som Bananas tenkte på.

Noen eksempler er påstandene dine om at både Menigheden og Kjernen bare har rop.

At Kjernen bare sang shalala mot Viking.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
De siste årene har det yret fram trommer på mange av Tippeliga-arenaene, og for meg virker det som om nesten alle lagene bortsett fra de med mest høylytte supportere fra før av har sett seg nødt til å innføre "stemning" på boks. Hva i all verden er det de tenker med egentlig? Den nitriste, ensformige gjallingen av en tromme er da det siste som skaper ekte liv og røre på en tribune, det er rett og slett bare vanvittig irriterende. Uansett hvor elendige dere som supportere er i utgangspunktet - dere blir ikke bedre med trommer! Finn på noe nytt, noen fengende sanger for eksempel, og få flere til å synge med på den måten.

 

Personlig synes jeg det er mer irriterende med de gedigne flaggene som legger seg over et titalls supportere som ikke får sett kampen de har betalt for.

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt av Menigheden (som egentlig er fint lite) er ikke imponerende.

 

RBK sang, som du nevner 2*5 (tror det var lengre, for det virket som en evighet) minutter Rasputin - som etter min mening er en tullesang. At dere sang annet inni trommevirvelen av shalala-sangene - fikk jeg faktisk ikke med meg. Det var derfor forløsende da Rosenborgsangen kom (uten trommer) på slutten av kampen.

 

Dessuten har dere kommet med grunnløse argumenter om at vi er et kirkekor - hvor har dere det fra?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...