Rekeomelett Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Hei Jeg har spilt akustisk gitar i ca 2 måneder, og føler meg klar til å gå over til elektrisk gitar. Men jeg har lite peiling på gitar så jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe. Har tenkt å spille Rock og metal som f. eks guns n roses, van halen, metallica for det meste og budskjettet er på maks 5.000,- Noen som har noen forslag til hva jeg skal kjøpe? Også hvor mye penger jeg trenger å bruke for å få en grei nybegynnergitar med forsterker? Takk på forhånd Endret 3. november 2008 av yekcoh Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Fender Classic Player 60's Modell. Utrolig god gitar til en utrolig billig penge (i forhold til kvalitet). Du finner den på www.vintagegitar.com . Ellers har Epiphone mange gode modeller til en billig penge. Lenke til kommentar
Rekeomelett Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 skulle helst hatt en pakkeløsning hvor jeg får med forsterker og tilbehør Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er ikke vits i å satse på en ferdig pakke. Du bør heller finne den gitaren du vil ha, den forsterken og tilslutt hive på en kabel og kanskje en billig reim. Mitt tips er å se etter brukte gitarer. Kan finne endel kupp. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Fender Strat med singlecoils til Guns n' Roses og Metallica? Som sagt, kjøp brukt. Se om du finner en Epiphone Les Paul Standard, de er bra gitarer for en nybegynner til en grei penge. Lenke til kommentar
Rekeomelett Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Takk for svar. Men hva ligger Epiphone Les Paul Standard på i pris? fant en til 3500,- brukt. Er det en bra pris? Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Takk for svar. Men hva ligger Epiphone Les Paul Standard på i pris? fant en til 3500,- brukt. Er det en bra pris? Du får dem til 4000,- ny, så det er ikke noe spesielt godt tilbud nei, med mindre den er så godt som ny naturligvis. Et kjapt søk resulterte i denne, til 3000,-. Ellers kan jeg anbefale Roland Cube 15x, som er et meget godt kjøp i den prisklassen. Den burde du kunne få til 500-1000 spenn. Lykke til me spillinga:) Mvh. Jon Martin Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kan du handle fra utlandet? Gjør dette, kjøp deg en Fender Mexico til 3500,- elns, og ROland Cube 15/30, som tidligere nemnt. www.ebay.com så klart Men pass på at du ikke blir lurt Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Slutt å anbefal fender strat når han vil spille heavy. Ja strat er fett til blues og rock, men til heavy ville f.eks. en epiphone les paul hvert mye bedre. Jeg synes heller du skal ta en tur å prøve forskjellige gitarer innen din prisklasse, eventuelt litt over, som faller i smak. Finner du en du liker kan du så se om du finner den brukt. Men i prisklassen rundt 3-5000 er det viktig å prøve akkurat den gitaren du skal kjøpe. Det kan være stor forskjell på en epiphone les paul standard og en annen epiphone les paul standard, selv om de koster det samme. Du burde forøvrig sjekke ut Ibanez og Jackson også. De har mange fine gitarer med tynn og lettspilt hals til en forholdsvis billig penge. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Ja, men, som han skriver, vil jeg si at Strat'eb passer godt til mye av det han beskriver, Van Halen, Guns'n roses. osv. Du får vel ikke noe Metallica gitar til den prisen der uasnett. Epiphoner er fæle å spille på, Strater er himmelen. Og han får ikke noe som går skikkelig fra Metallica Til Van Halen i den prisklassen uansett. Derfor, Stratocaster FTW! Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Kjøp heller en Tokai enn en Epiphone hvis du skal ha en Les Paul. Lenke til kommentar
Rekeomelett Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Tar meg en tur ned i den lokale gitarbutikken i morgen og ser hva de har der. Men hva egentlig den store forskjellen på stratocaster og les paul gibson? kan jeg for eksempel spille la oss si van halen og guns n roses med begge? Kommer nok for det meste til å spille rock/hard rock som Black sabbath guns n roses, muse van halen osv. Hva passer best da? Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 For å si det slik: Van Halen lagde seg en gitar. Han ville ha gibson lyden, og fender feelingen. Frankenstrat. Gibson Les Paul er vel hakke hvassere i metal, men mener det er rimelig likt i det meste annet. Gibson er veldig all-rpund, for så vidt Fender også, men ikke like mye som Gibson. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Prøv å finn deg en stratocaster med en humbucker ved stolen, som f.eks DENNE. Bør gå an å finne brukt (i hvert fall på ebay) til en ikke alt for gal pris. Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Tar meg en tur ned i den lokale gitarbutikken i morgen og ser hva de har der. Men hva egentlig den store forskjellen på stratocaster og les paul gibson? kan jeg for eksempel spille la oss si van halen og guns n roses med begge? Kommer nok for det meste til å spille rock/hard rock som Black sabbath guns n roses, muse van halen osv. Hva passer best da? Skal du spille Van Halen hadde en slik en passet utmerket, men det blir nok litt dyrer enn 5000. Det finnes imidlertid mange gode gitarer til slikt bruk i den prisklassen. En Hagstrøm Ultra Swede Ultralux (http://www.mamut.net/riff/subdet433.htm) er kanske hva du er på utkikk etter. Du får den for ca 4000,- på Riff og det er en virkelig god gitar for den prisen. Skulle gjerne hatt en selv faktisk, men det må nok vente litt nå som jeg nettopp har brukt en netto månedslønn på en Tokai LS-320 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå