Gå til innhold

Kjøpe epic flying nå, eller vente til WOTLK?

Anbefalte innlegg

Hørte en fjortiss (ok, han er 16) si at prisen kom til å bli 2500 når Wrath kom ut.

Høres jo nesten logisk ut. Tingene blir billigere. Tenk på alt det Blizzard har nerfa opp gjennom tidene. Enklere å levle 10-60, alle instancene er gjort enklere, med mer loot osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørte en fjortiss (ok, han er 16) si at prisen kom til å bli 2500 når Wrath kom ut.

Høres jo nesten logisk ut. Tingene blir billigere. Tenk på alt det Blizzard har nerfa opp gjennom tidene. Enklere å levle 10-60, alle instancene er gjort enklere, med mer loot osv.

Fjortiss er en tilstand, ikke en alder. Dessverre kjenner jeg en som er 21 år og fjortiss, jeg forsøker å helbrede han men selv ikke cleanse eller lay on hands fungerer, stakkars fortapte sjel.

Uansett.

Penger kommer så raskt inn at det er sykt, har 369G på banken min nå og det fra rundt 2 timers spilling med dailies kombinert med noen normal quester for achivements. Så jeg regner med at når man har levlet fra 70 til 80 sitter man på en fin liten bunke gull.

Lenke til kommentar

Har lite å si om du gjør det nå eller senere, gull kommer sikkert til å bli enda enklere å få tak i i wotlk, men om du skaffer deg det nå så vil du sannsynligvis være i god stand til å tjene opp en god del igjen ganske fort. Spesielt siden du da kan komme deg fram hurtigere og farme enklere.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe som helst om at det skal bli billigere. Tror nok også penger kommer til å bli lettere å få tak i, men ikke sånn at det renner inn 6k gull fra 70 til 77 bare på questing. Og husk at daily quests er meningsløst så lenge du ikke har max level, da blir det jo ikke mye gull derfra heller.

Tror nok tiden frem til exp er den tiden det vil være lettest å tjene masse gull veldig lett. Vil være mulig å tjene på tradeskills, men for det. Jeg kommer i alle fall til å satse litt på å legge meg opp noen kroner for å få epic flyer på min andre char også.

Er sykt mye som selger bra på AH nå, mange som satser på tradeskills og achievements og whatnot. Snart kommer alle til å være opptatt med å levle :)

Lenke til kommentar

den siste månden nå er vel omtrent første gang at jeg virkelig har følt at jeg har tjent penger på enchanting. har gjort en del scourge, for å stacke opp voids, kjøpt lassevis med netherweave på ah lagd netherweave robe/tunic av det og dissenchantet. kjøpt noen weapon vellum II og armor vellum II. på dette så har jeg hatt utgifter på ca 20-100g per enchant og solgt scroll of enchant weapon mongoose for ca 500g, også en del andre slike scrolls jeg har solgt. i tilegg til dette så er det jo lassevis av arcane dust jeg egentlig ikke får brukt til noe, så legger ut en og en av dem og får solgt massevis med buyout på nærmere 2 gull.

Lenke til kommentar

Jeg og kommer nok til å "vente", som i at jeg ikke har nok spenn akkurat nå til min andre char (som jeg kommer til å levle først). Men jeg tror ikke du kommer til å finne noen mer effektiv måte å tjene penger på enn daily quests på den slitne øya med det første. (Daily) questing på 80, ja selvfølgelig, men på veien opp blir jo questrewards fordelt på både gull, gear og XP.

Cold Weather Flying koster 1k gull, Blizz sa noe i nærheten av at "det er en grei pris i forhold til hva folk tjener fra 70-77". Mulig du tjener 1-2k gull på veien der, men det er jo ikke nok. Er du blakk når du starter trenger du jo over 6k gull.

Alternativt kan du jo pause levlinga for å farme mats til tradeskills og tjene gull sånn også, men mitt fokus kommer til å være å queste/kjøre instances. Har herbalism og inscription/alchemy på mine 2 chars, og får sikkert inn litt kroner bare av det. Men frem til exp tror jeg nok ikke det er dumt å dra noen dailys heller, for å ha et greit utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Utfra normal questing fra 60 til 70 tjente jeg rundt 2500 gull i tilegg til rundt 500 gull for ting jeg solgte på AH, rundt 3000 gull med andre ord.

Mange ser ut til å droppe junket som monstrene dreper men det anser jeg som meget uklokt, f.eks 10 elemental shards, grå item og junk, selger for 1 gull til vendor, hadde 2 stacks (40 shards) og solgte dem for rundt 4 gull til vendor, samt at jeg fikk 9 gull for quest compleation og en grønn item som jeg ikke kunne bruke, totalt for en 10 minutters quest, 20 gull. Og det pre 70.

Nei gull gull gull. Det ramler inn uansett om du bare klasker noen mobs. Jeg driver å samle rep til Shattered sun offensive nå ved å gjøre en masse dailies på Isle of Quel'danas. Bank alten min sitter nå på 400 gull jeg har sendt over. Regner med når jeg er level 80 så har jeg til både Epic flying og CWF skillen samt en liten slant til en ekstra rask pippelipp.

Lenke til kommentar

Tror ikke det. Selv om du sikkert kan skaffe deg en mount uten å betale 200 gull for den, må du fortsatt ha 300 riding skill for å bruke epic flying mounts.

Tror riding skill 225 og 300 fortsatt kommer til å være i Shadowmoon, på samme måte som 75 og 150 skill trainers er ved hovedstaden til din rase. CWF er IKKE det samme som 375 riding skill, det er en ability som dukker opp i spellboka di (såvidt jeg har forstått), som lar deg summone flygemount i Northrend. Ridingskill og mount må du skaffe selv et annet sted :)

Har du kun 60% speed flyingmount, vil du kunne bruke den i Northrend, men den vil ikke gå noe fortere av den grunn.

Edit : "Jeg tror ikke det" var ment til Andeby.

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
Tror ikke det. Selv om du sikkert kan skaffe deg en mount uten å betale 200 gull for den, må du fortsatt ha 300 riding skill for å bruke epic flying mounts.

Tror riding skill 225 og 300 fortsatt kommer til å være i Shadowmoon, på samme måte som 75 og 150 skill trainers er ved hovedstaden til din rase. CWF er IKKE det samme som 375 riding skill, det er en ability som dukker opp i spellboka di (såvidt jeg har forstått), som lar deg summone flygemount i Northrend. Ridingskill og mount må du skaffe selv et annet sted :)

Har du kun 60% speed flyingmount, vil du kunne bruke den i Northrend, men den vil ikke gå noe fortere av den grunn.

Edit : "Jeg tror ikke det" var ment til Andeby.

Alle mountskills var der! Det er etter egen erfaring. Levla DK, og sjekka om de var der, og det var de! Dette var i betaen da, så jeg er ikke sikker på om det fortsatt vil være sånn i release, pluss at det var et par patcher siden, og jeg har ikke sjekka mer i ettertid.

Lenke til kommentar

Nå.. trodde du mente å kjøpe mounter jeg, ikke skill (i og med at man "lærer" mounts om dagen) :)

Det kan jo helt klart være sånn du sier. Men nå er det også en del saker som er lettere å få tak i i betaen da, så folk slipper å grinde i månedsvis for å få testet ting. Den som venter får vel se, men jeg tror fortsatt det er lurt å gå inn i wotlk med mer enn én neve dollar. Kommer i alle fall til å kjøre dailys noen dager til =)

Strengt tatt er det jo ikke hast, kommer til å ri fra 70 til 77 uansett, men i det jeg dinger 77 vil jeg gjerne ha epic flyer på gnomen også, samme hva det kommer til å koste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...