DataFjotten Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei. Noen som vet om et bra program for å lage musikk? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Tenker du til PC? Då vil eg nok sei FL Studio (aka Fruity Loops). Utruleg morsot program - lett å lære. Sjå FLStudio.com. Lenke til kommentar
TyTabor Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Cubase gjør susen! Proft! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Som sagt FLstudio, Cubase, men du har også pro tools, sonar og for mac Logic, og flere. Det er en menge å velge i og som oftest må du prøve ut og finne det programmet du liker. Noen programmer er bedre til noe enn et annet og noen er mer spsialisert inn på en type musikk. Hvis du kan komme med hva slags musikk du har tenkt å lage vil det være lettere å komme med forslag Endret 3. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Anbefaler modplug tracker. Gratis open source program! De andre er bloatet og dyrt. Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Anbefaler modplug tracker. Gratis open source program! De andre er bloatet og dyrt. Er vel mest for moro skyld dette, så kunne tenkt meg et gratisprogram Hadde tenkt til å prøve å lage noen kule 8-bits låter Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 til chiptunes (8-bit musikk) vil kanskje en tracker være mest egnet. Mange av trackerne er gratis (eksempelvis Skale Tracker), og du kan laste ned masse moduler (samme som en tracker-låt-fil) hvor du finner lyder og instrumenter du kan leke deg med. PS. Flytter tråden din til riktig kategori. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Skale tracker har jeg prøvd og funnet altfor ustabil. Samt at programmet har ikke blitt oppdatert på 3år. Jeg bruker selv modplug tracker, men kan også anbefale renoise men det er ett kommersielt alternativ. Endret 4. november 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 til chiptunes (8-bit musikk) vil kanskje en tracker være mest egnet. Mange av trackerne er gratis (eksempelvis Skale Tracker), og du kan laste ned masse moduler (samme som en tracker-låt-fil) hvor du finner lyder og instrumenter du kan leke deg med. PS. Flytter tråden din til riktig kategori. Okei, takk for at du retta opp, visste ikke helt hvor jeg skulle poste Skale tracker har jeg prøvd og funnet altfor ustabil. Samt at programmet har ikke blitt oppdatert på 3år. Jeg bruker selv modplug tracker, men kan også anbefale renoise men det er ett kommersielt alternativ. Tror jeg prøver meg på Modplug Tracker og ser hvordan det fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå