Gå til innhold

[Løst]Programvare for å lage 8-bit musikk

DataFjotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt FLstudio, Cubase, men du har også pro tools, sonar og for mac Logic, og flere.

Det er en menge å velge i og som oftest må du prøve ut og finne det programmet du liker. Noen programmer er bedre til noe enn et annet og noen er mer spsialisert inn på en type musikk. Hvis du kan komme med hva slags musikk du har tenkt å lage vil det være lettere å komme med forslag :)

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

til chiptunes (8-bit musikk) vil kanskje en tracker være mest egnet. Mange av trackerne er gratis (eksempelvis Skale Tracker), og du kan laste ned masse moduler (samme som en tracker-låt-fil) hvor du finner lyder og instrumenter du kan leke deg med.

PS. Flytter tråden din til riktig kategori.

Lenke til kommentar
til chiptunes (8-bit musikk) vil kanskje en tracker være mest egnet. Mange av trackerne er gratis (eksempelvis Skale Tracker), og du kan laste ned masse moduler (samme som en tracker-låt-fil) hvor du finner lyder og instrumenter du kan leke deg med.

PS. Flytter tråden din til riktig kategori.

Okei, takk for at du retta opp, visste ikke helt hvor jeg skulle poste

Skale tracker har jeg prøvd og funnet altfor ustabil. Samt at programmet har ikke blitt oppdatert på 3år. Jeg bruker selv modplug tracker, men kan også anbefale renoise men det er ett kommersielt alternativ.

Tror jeg prøver meg på Modplug Tracker og ser hvordan det fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...