Manuzet Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 men var jo hun ikke berusa da? da vet jo selfølgelig veldig lite da Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Er du med på leken, er du med på leken. Hvis jenter vil gjemme seg bak den regelen som sier at man som gutt ikke skal gjøre noe "ille" mot dem får de la være å gjøre det selv, ellers diskvalifiserer de seg fra det "regelverket". Hvis jeg hadde fått gjentatte spark fra ei jente hadde hu fått juling. Punktum. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Det dummeste man kan gjøre, uansett hvem som slår eller sparker, er å ta igjen. Jente eller gutt. Man viser seg som en sterk person hvis man hever seg over slike teite ting. Det beste er å forflytte seg bort fra vedkommende. (Ikke nødvendigvis bort fra området, bare bort fra personen) Lenke til kommentar
andybanana Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Vold er NO GO! Kjøp deg heller den her boka om hersketeknikker : http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmD...sp?item=3469618 Det funker 10 ganger bedre Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Et mulig alternativ er jo selvfølgelig politianmeldelse, men skal vel litt til å få domfelt noen for sånne ting Om det er aldri så ulovlig. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Et spørsmål: Hvor var jeg? Jeg hadde gitt hun en på trynet. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Jeg hadde aldri slått en jente, men hadde nok tatt meg av henne etter det første sparket. Lempet henne ut eller noe. Jeg treffer en del psyko jenter i jobb-sammenheng, så begynner å bli vant til det da (de hører jo etter når jeg snakker, så har ikke måttet lempe noen i jobb-sammenheng, men har hatt kolleger som har måttet gripe inn). Det dummeste man kan gjøre, uansett hvem som slår eller sparker, er å ta igjen. Jente eller gutt. Man viser seg som en sterk person hvis man hever seg over slike teite ting. Det beste er å forflytte seg bort fra vedkommende. (Ikke nødvendigvis bort fra området, bare bort fra personen) Hjemme hos deg selv eller hos en som har invitert deg inn blir det helt feil. Da har du hjemmel til å fjerne vedkommende fra området siden det vil være unaturlig å overlate ditt eget hus til et uønsket element. Det er derfor, med tanke på at du som mann har et stort overtak over den kvinnelige parten, det er urettferdig og for brutalt å slå en kvinne, uansett hvor og i hvilken situasjon. Og ja, for at alle skal være sikker, så er jeg jente. Da regner jeg med at du støtter at kvinner skal være på kjøkkenet og sørge for et ryddig hjem? Ha maten klar på bordet når han kommer hjem? Sørge for at ungene ikke forstyrrer han når han trenger hvile? For mener du det du skrev over her forlanger jeg at du også støtter det jeg skrev. Enten har vi likestilling, eller så har vi det ikke! Du ville blitt overrasket over hvor gammeldags jeg egentlig er. Da alle ville bli butikkdame og veterinær, ville jeg bli husmor, og jeg vil fremdeles være husmor. Jeg elsker å lage mat, og lager middag til min sambper hver dag. Nå trenger jeg ikke alltid å vente på at han kommer hjem, og jeg har enda ikke unger å ta meg av, men det betyr ikke at mitt valg av hva jeg vil gjøre med livet mitt er noe særlig annerledes. Jeg er ikke for den "likestillingen" kvinner er ute etter, de ser for et matriarki heller enn lik lønn for like folk. Jeg er ikke for likestilling av kjønn, men av mennesker. ! Du har vel ikke tilfeldigvis en sambo... åh, damn... jaja, får bare håpe jeg finner noen som deg som liker å lage mat og stelle i hjemmet Jeg er av den oppfatning at å slå en kvinne er en nidingsdåd, og jeg er ingen niding, som overraskende mange andre her ser ut til å være. Endret 8. november 2008 av datating Slo sammen tre innlegg. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ta tak i beinet hennes, og vri det rundt. da får hun vondt, samtidig som hun ligger stille. Så kan man snakke litt fornuft til dem så de slutter å oppøfre seg helt jævlig. Funker ikke det kan man f.eks dra de etter beina eller armene og slenge dem utafor. Og jeg er helt enig med at skal det være likestilling så må det faen meg gjennomføres å! Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg er av den oppfatning at å slå en kvinne er en nidingsdåd, og jeg er ingen niding, som overraskende mange andre her ser ut til å være. Tragisk lesning. Du mener at kvinner er sarte og kjøre og må beskyttes mot seg selv. Noe annet kan en vanskelig tolke fra ditt utsagn. Moderne kvinner har fått sin frihet og sin likestilling. Det betyr at de også har fått ansvar. For enten er en likestilt, eller så er en det ikke! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Et spørsmål: Hvor var jeg? Jeg hadde gitt hun en på trynet. +1.Altså, jeg synes du gjorde det riktige. Personlig hadde jeg skjelt henne ut, og om hun ikke ga seg hadde jeg smekket henne. Med flat hånd først, og om hun gjorde en scene av det hadde hun fått seg en seriøs lusing. Jeg er JENTE for the record, og jeg forventer IKKE at mine voldshandlinger mot ukjente skal gå uten konsekvenser. Chiks som nyter gamle normers fordeler som å ikke bli slått og ikke måtte i militæret skal faen ikke få gå ut og drikke, de skal være hjemme og lage mat og vente på å bli knullet når typen deres kommer hjem. Jentene som er klar for likestilling (ikke kjønnsrollebytte) slår ikke, fordi de VET at personen har all rett til å slå igjen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg er av den oppfatning at å slå en kvinne er en nidingsdåd, og jeg er ingen niding, som overraskende mange andre her ser ut til å være. Tragisk lesning. Du mener at kvinner er sarte og kjøre og må beskyttes mot seg selv. Noe annet kan en vanskelig tolke fra ditt utsagn. Moderne kvinner har fått sin frihet og sin likestilling. Det betyr at de også har fått ansvar. For enten er en likestilt, eller så er en det ikke! Likestilling har absolutt ingenting med om det er ok å slå tilbake eller ikke da. Om du mener dette har med likestilling, har du seriøst misforstått. Samme hvor likestilte man blir er fortsatt mannen overlegen i fysisk styrke, og samme hvor mange kvinner som får lederstillinger og likelønn vil ikke endre på dette. Man slår ikke barn og kvinner, om du da ikke er et feigt mannfolk da? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 når kvinner maser om likestilling så er det jo ikke det at de vil behandles 100% likt som menn liksom. Mer at de skal ha samme rettigheter. Om den du har tenkt å slå er en dame eller ikke er egentlig høyst irrelevant, det som har noe å si er maktforholdet. Jeg vil ikke si det er greit å slå en gutt som sitter i rullestol, fordi maktfordelingen er skjev. Du slår heller ikke eldre mennesker. Det har ingenting med kjønn å gjøre, men med styrke. At menn som regel er sterkere enn kvinner har ikke mye med saken å gjøre. Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Før dere kommer med mere "jeg slapper hu, jeg skjeller henne ut osv osv" innlegg,, er det mulig å få en kommentar/forklaring på hvorfor hun gjorde det? *Nysgjerrig* Lenke til kommentar
JBKnutsen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg ville antageligvis dyttet henne vekk, eller lagt henne i bakken. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 når kvinner maser om likestilling så er det jo ikke det at de vil behandles 100% likt som menn liksom. Mer at de skal ha samme rettigheter. Om den du har tenkt å slå er en dame eller ikke er egentlig høyst irrelevant, det som har noe å si er maktforholdet. Jeg vil ikke si det er greit å slå en gutt som sitter i rullestol, fordi maktfordelingen er skjev. Du slår heller ikke eldre mennesker. Det har ingenting med kjønn å gjøre, men med styrke. At menn som regel er sterkere enn kvinner har ikke mye med saken å gjøre. Det du sier er altså at pga maktforholdet kan ikke menn slå kvinner under noen omstendigheter, mens det motsatte er igrunn er langt mer greit? Isåfall konstaterer jeg at maktforholdet er kraftig forskjøvet, siden menn ikke har lov til å slå - det vil si at kvinner ikke skal slå menn. Når de først gjør det må vel vi som ikke har "makt" kunne slenge en knyttneve tilbake uten å føle oss som feiginger og det som verre er? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg er av den oppfatning at å slå en kvinne er en nidingsdåd, og jeg er ingen niding, som overraskende mange andre her ser ut til å være. Tragisk lesning. Du mener at kvinner er sarte og kjøre og må beskyttes mot seg selv. Noe annet kan en vanskelig tolke fra ditt utsagn. Moderne kvinner har fått sin frihet og sin likestilling. Det betyr at de også har fått ansvar. For enten er en likestilt, eller så er en det ikke! Nei, jeg mener at kvinner er sarte og skjøre sammenlignet med meg, og må beskyttes mot meg. Jeg mener det samme om barn. Dessuten finnes det mange måter å pasifisere folk på uten å påføre de fysiske skader. Likestilling har ikke noe med fysiske egenskaper å gjøre. At kvinner og menn bør få samme betaling for samme arbeid er en selvfølge (dette stemmer jo ikke i idrettens verden, da men). Det betyr ikke at vi ikke skal feire forskjellene våre. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Vold fra begge kjønn bør få samme konsekvenser. 1 Lenke til kommentar
JBKnutsen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Vold fra begge kjønn bør få samme konsekvenser. Enig. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Før dere kommer med mere "jeg slapper hu, jeg skjeller henne ut osv osv" innlegg,, er det mulig å få en kommentar/forklaring på hvorfor hun gjorde det? *Nysgjerrig* Må du nesten spørre hun om. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Chiks som nyter gamle normers fordeler som å ikke bli slått og ikke måtte i militæret skal faen ikke få gå ut og drikke, de skal være hjemme og lage mat og vente på å bli knullet når typen deres kommer hjem. Eg kunne ikkje ha sagt det betre sjølv! Hadde eg vore deg så hadde eg reist meg opp og sparka den lille fitta midt i trynet. Ikkje så hardt at ho besvimte, men så hardt at eg hadde a) knekt nasen hennar, eller b) forårsaka historias største blåveis. Nei nei, eg er ingen valdelig fyr. Har faktisk aldri slåst med nokon. Men hadde eg vore trådstartar så hadde eg nok reagert med samme mynt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå