deaktivert443556 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Når man har et kryss som ser ut som en "T", da er det greit nok å måle opp fem meter for å finne ut hvor du kan parkere. Men hva med et kryss som er buet? Jeg legger ved en liten illustrasjon som viser hva jeg slags kryss jeg tenker på. Selv mener jeg at man begynner å måle fra der den horisontale veien ville gått dersom den vertikale veien ikke eksisterte. Alternativet, slik jeg ser det, må være å måle fra der krumningen tar slutt, men i det spesifikke krysset jeg tenker på, vil det da være ulovlig å parkere de første 30-40 meterne. Det må vel uansett være klare rutiner for hvor man måler fra… Tenker jeg riktig her? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg vill tro slik du tegner opp vill bli riktig måte å måle fra. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Godt spørsmål. Selv tror jeg man må regne fra hvor krysset slutter, altså fra buens slutt. Slike kryss er som regel laget for å lette utkjørsel - derfor tror jeg biler som er parkert fra "T-en" kan være i veien for dette. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Må si meg litt enig med The Stig. Man står jo ganske i veien om man måler som på bildet. Men at man har loven på sin side om man gjør det på tegningen kan jo godt være... Etter hva meg er bekjent så er det riktig måte å måle på. (men helst skal man da ikke sperre for andre uansett). Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 I dette krysset er det ganske vanskelig å avgjøre når buen på venstre side egentlig begynner ettersom at veien kurver innover et godt stykke (dette kommer ikke frem på illustrasjonen). Det blir uansett et godt stykke etter der folk pleier å parkere, så da vil dette krysset kunne fungere som en skikkelig melkeku for kommunen. Jeg la ved et til bilde i klagen på boten min. Dette bildet er tatt langs den prikkede linjen fra høyre mot venstre og da er det så vidt bilen vises fordi den står såpass langt unna den horisontale veien. Faktisk så er jeg ganske positiv til saken min, men man vet aldri når man står ovenfor Trafikketaten… Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) En måler vel fra der buen slutter, uansett. Så hvis det er en utydelig grense så er det bare å finne et annet sted å parkere? Endret 4. november 2008 av zeltex Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Så absolutt er det nok ikke. I så fall er det hver dag minst to biler i den vertikale gaten og minst én i den horisontale gaten som står ulovlig parkert hver eneste dag uten å få bot. Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det kan godt være at kontrollørene gir litt slingringsmonn i veldig store kryss, men zeltex bilde viser fasiten. Parkerer man mindre enn 5 meter fra der buen begynner bryter man loven. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Her det lov å parkere her? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Generelt sett er det lov til å parkere der, men i disse spesifikke gatene er det kun pakering på nedre side av horisontal gate, og venstre side av vertikal gate. Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nei, det er i selve krysset, så det er ikke lov til å parkere der. http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/g...lser14.09.5.pdf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Man måler alltid fra der krummingen begynner, sett fra gaten mot krysset. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Målingen gjelder fra der hvor kromingen starter helt eller delvis, jfr. §17 (1) litra b i veitrafikkloven. Spøkelse: Nei, bilen din står også ulovlig. Den har jo stanset i selve krysset. Endret 17. november 2008 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå