HauksA Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei! De siste månedene har jeg slitt veldig med ustabilt nett. Det som skjer er at hvis jeg f.eks spiller Battlefield 2, hopper pingen min plutselig i taket, jeg får "There is a problem with your connection" i noen sekunder, så faller pingen sakte men sikkert ned igjen. Etter noen runder med dette blir jeg kicka for høy ping. Dette er situasjonen: - Brukte først en gammal D-link router med firmware fra 2005 og en laptop. - Bytta ut laptopen med en stasjonær pc med D-Link AirPlus G DWL-G510 wlan-kort, og hadde samme problem. - Oppgraderte deretter routeren til en D-link DIR-635 og hadde fortsatt problemet. - Bytta så ut DWL-G510'n med en USB-stick (D-link DWA-140) og problemet var der fortsatt. Alle komponentene har nyeste drivere og firmware. Kjører på x64 Vista. Har vært i kontakt med nettleverandøren, og ifølge de har nettet vært oppegående de siste månedene (med noen små avbrudd selvfølgelig). Mitt spørsmål blir da, er det rett og slett en port jeg må åpne på routeren eller andre instillinger jeg må endre? Setter veldig pris på hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Det skal fungere fint med f.eks BF2 uten å åpne porter i DIR-635. Jeg har den selv her og det funker fint med BF2. Hent deg driver hos www.ralinktech.com som er chipsetprodusenten for DWA-140. RT2860 er typen du må se etter. Endret 3. november 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Ok, skal prøve det. Veldig merkelig at både PCI-kortet og usb'n slår seg vrang da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ja du har rett i at det er merkelig og jeg skal ikke påstå at jeg har gitt deg fasiten heller. Vet bare at det er mye problemer med trådløsklienter og Vista. Regner med at du har servicepack 1 installert, for den skal være mer stabil enn uten. Hvis du skal finne ut mere om problemet så kan det lønne seg å pinge routeren en stund for å se om du har stabil ping lokalt. ping 192.168.0.1 -t Prøv evt kabel for å utelukke om problemet skyldes trådløs. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Etter å ha installert driveren fra Ralink får jeg: " This device cannot start. (Code 10) " Noen formening om hva jeg kan gjøre for å fikse det? Har sp1 ja. Etter å ha pinget i ca. 30 sekunder er det klart at det er her problemet ligger. Hadde flere "General Failure" og "Request timed out" eller hva det nå står. Pingen hoppet mellom alt fra 1ms til 1000ms. Dette er på PCI-kortet vel og merke, men det hadde sikkert vært det samme på usb'n. Endret 3. november 2008 av HauksA Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Etter å ha installert driveren fra Ralink får jeg: " This device cannot start. (Code 10) " Noen formening om hva jeg kan gjøre for å fikse det? Du kan prøve å rulle driver tilbake i enhetsbehandling. Se om du kan laste ned driver fra Microsoft (velg hent auto fra nett når du skal oppgradere) Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Har prøvd en god del forskjellige drivere. Selvfølgelig funka jo ikke driveren fra cd'n x64 (><), så det jeg brukte da det funka halvveis var driver fra microsoft. Bruker alle D-link-routere Ralink chipset? Isåfall kan jeg kanskje finne andre drivere til PCI-kortet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Nei de bruker ikke kun ralink, men bare google etter navnet på kortet og chipset driver så finner du nok det du søker. Det er forøvrig helt greit å prøve drivere, det er jo bare å rulle tilbake om det ikke fungerer. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Fant driverne til chipsetet på PCI-kortet, det var Ralink. Installerte de, og alt var like ustabilt som før. Er det virkelig slik at det er umulig å få ett stabilt nett med d-link og Vista? Har som nevnt ovenfor høvla gjennom to routere og tre forskellige wlan-kort, uten at noe fungerer? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Har nå testet med den gamle laptopen min, som kjører på vista, og den er stabil med den nye routeren (men ikke med den gamle), et problem ute av verden iallefall. Med kabel var pingen konstant under 1ms mens trådløst lå det stabilt mellom 1 - 10 ms. Tror resultatet av alt dette blir at jeg enten installerer Vista 32bit, eller gode gamle xp Edit, testa med xp nå, den fant driveren selv og fungerte nær optimalt. Endret 4. november 2008 av HauksA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå