PacAnimal Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ikke bare er slike pakninger et helvete å få opp, særlig blister-pakkede ting i hardplast med sånn sammensmeltet kant rundt, men de er også skikkelig vanskelige å lagre. Den beste metoden jeg har funnet er en svær pappkasse i boden. Å stable dem pent oversiktelig på en hylle, slik man kan gjøre med de fleste hardware- og software-bokser er rett og slett klin umulig. Da original forpakning ofte gir et pluss, eller til og med behøves, for å få reparert ting på garanti pleier jeg å ta vare på den for de fleste elektroting, men fy så mye ræl man må lagre. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) argh! Ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne eller noe lignende og få den shippa til norge. Av en eller annen ukjent grunn sender ikke amazon.com disse hit Prøvde denne.. også til ingen nytte. edit: har funnet på ebay, men frakta blir jo dobbelt så dyr som varene (4åpnere 200 kr ... frakt, nesten 500). Finnes det ikke noe lignende i NORGE? eller på dealextreme? Endret 3. november 2008 av JKJK Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 De selger tapetkniver på Biltema til 20,- kr, et alternativ? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 argh!Ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne eller noe lignende og få den shippa til norge. Av en eller annen ukjent grunn sender ikke amazon.com disse hit Prøvde denne.. også til ingen nytte. Innpakningen den der kommer i en nok bombesikker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 De selger tapetkniver på Biltema til 20,- kr, et alternativ? Da må man ha et underlag. Helst 8-10 aviser eller en planke for å unngå å skjære i bordet. Hva med en kraftig saks? Sånn man klipper lær med. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Alle de papirkuttene jeg har fått av disse pakkene, og når vanlige sakser ikke funker må man faen meg frem med tang! Bra initiativ av Amazon! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 De selger tapetkniver på Biltema til 20,- kr, et alternativ? Da må man ha et underlag. Helst 8-10 aviser eller en planke for å unngå å skjære i bordet. Hva med en kraftig saks? Sånn man klipper lær med. Det er sant. Men saksene du foreslår er ikke i nærheten kraftige nok, disse derimot: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det finnes vel avbitere og kniver her i landet og... Blisterpack til helvete, hater den dritten, ikkje mykje miljvennleg heller. Såg ein reportasje om emballasje i 60 Minutes ein gang. På enkelte produkter var emballasjen dyrare enn sjølve varen. Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Her har en del produsenter noe å lære også, spesielt de som lager blekkpatroner. Leatherman kjøpt over disk kommer ikke innpakket i hardplast, men i en liten ekse av tynn papp. Dog de knivene er livsfarlige! Lærsaks ja, det er tingen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 blister-packs er noe herk, gud vet hvor mange banneord og andre fraser jeg har kommet med under opppakking av ting i slike pakker. Spesielt når de er pakket slik at en nesten herper produktet for og få de opp, er ikke få ganger jeg nesten har klipt over feks. kabelen til mus i desperate forsøk på å få opp denne jævelskapen... Så slike initiativ fra amazon setter jeg pris på Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Bra at dette blir tatt opp i lyset, verste jeg vet er å måtte fram med saga for å åpne en pakke. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Mange morsomme kommentarer her nå Utrolig at noe slikt har blitt funnet opp i det hele tatt ^^ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 About fucking time! Jeg HATER innpakningen på f.eks MP3-spillere osv. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 På høy tid! Man kan bare undre på hvor mye avfallsproduksjon man kunne spart seg for hadde denne trenden oppstått og spredt seg for mange tiår siden. Og ja blister-packs er noe herk. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har faktisk forståelse for slik inpakning når varene står i butikkhyllene. Det er et poeng at det ikke skal kunne åpnes på 2sek for å putte minnekort e.l. i lomma og gå. Blisterpacks brukes jo fortrinsvis på "lommevennlige" varer. Men varer som skal selges i en netbutikk, direkte fra lager, har absolutt ikke behov for denne type inpakning. Produsentene burde også være svært intressert i denne ordningen, da en betydelig andel varer i dag selges i netbutikker og dette kan spare betraktelige embalasjekostnader i tillegg til at det sparer miljøet og kunden for mye frustrasjon. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 HP er jo kongen av embalasje, iallefall når det gjelder server-siden. Dell VS HP: Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jøss, er det mange med to keivhender her eller? Stikk på Jernia og kjøp en Morakniv, koster 50-100 kr og den varer livet ut hvis du behandler den pent. Hvis kniv blir for farlig så gjør en saks samme nytten. Et hvert hjem bør ha en Fiskars Classic. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=54311709 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Dette støtter jeg. Halve rommet mitt er fullt opp med HW-emballasje. Her går det i pappesker! Masse masse pappesker! Fylt flere kvadrat på rommet mitt fra gulv til tak - over 30 esker her akkurat nå. Så jeg er rimelig lei de helsikkes unødvendig store alle disse nettbutikkene og produsentene bruker Håper dette er en trend resten av industrien blir å følge. Pakket nylig ut en PS3-stikke, var såvidt jeg satt igjen med 1 finger mindre en hva jeg startet med ... Jeg måtte sy etter å ha kutta meg noe grassalt på en sånn pakke en gang Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Så lenge ikke enklere innpakning øker risikoen på skader under frakt så kjør på! Jeg slåss gjerne en halv time mot plasten hvis jeg slipper skader under frakt (noe som skjer oftere enn ofte med Posten). Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det er utrolig mye teit innpakninger ute og går gitt. Noe av det som irriterer meg mest er Logitech. Om du åpner dem uten og ødelegge varen så er det jo ikke mye moro og returnere dem siden emballasjen er totalt ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå