alexpea22 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei Jeg har kun 4-pin firewire utgang på laptopen min, og har koblet til et eksternt lydkort der. Nå ønsker jeg å få tak i et PCMCIA kort med firewire 6-pin utgang, slik at jeg slipper ekstern strømforsyning til lydkortet. (Da vil lydkortet boote sammen med PCn, istedet for at jeg må drive å skru av og på strømforsyningen til det.) Et PCMCIA-kort har en overføringshastighet på maks 132MB/s, om jeg ikke tar feil. Mens Expresskortene har opp til 500MB/s. :: Jeg lurer da på følgende :: Det finnes jo adaptere, som gjør det mulig å anvende et ExpressCard på en gammel PC. Se denne videoen om du ikke skjønner: Men hvilken hastighet vil jeg oppnå? Standarene til PCMCIA eller ExpressCard? Alex. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Du får ikke raskere enn den tregeste standarden i lenka og i dette tilfellet blir det PCMCIA. Men dette er vel høyere hastighet enn en enkel firewirekanal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå