archongamer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Nå spiller vel anmeldere ofte på letteste vanskelighetsgrad for å rekke i gjennom mest mulig av spillet, på kortest mulig tid. Er vel rundt det man bruker på kampanjen når man ikke blir utfordret veldig. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Jeg tror spillet bare er kort, rett og slett. På IGN var det en leser som spurte hvor fort han kunne bli ferdig når han tok GeoW 1 på seks timer (?). Husker ikke vanskelighetsgradene. EDIT: Glemte hva svaret var ... Han på IGN svarte at han sannsynligvis kunne gjøre det på åtte timer. Her er det nøyaktige spørsmålet og svaret: "After playing through the campaign umpteen times I can average a co-op play through on Insane in about 6 hours with no deaths. About how long should the Gears 2 campaign last me?" "I'd say seven or eight hours for Gears 2. Piece of advice: if you're that good at Gears 1, you need to get out more." Man fikk ikke vite mye av den anmeldelsen, nei. Endret 5. november 2008 av TanTheMan Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Var egentlig pent lite i den omtalen som handler spesifikt om Gears 2. Var mer en refleksjon rundt spill som underholdningsmedium. Da i hovedsak hvordan spill kan komme unna med bare action på en helt annet måte enn f.eks. filmer kan. Forsåvidt interessant nok, men dersom en omtale av et spesifikt spill i hovedsak skal bestå en slik refleksjon må det være en tykk rød tråd gjennom det hele. Denne tråden må jo regelmessig sammenligne alt opp mot nettopp spillet som blir omtalt. Akkurat der mislykkes skribenten totalt. Greit nok, vi får høre litt om spillet underveis, men det er så lite at dette ikke fungerer godt som en spillomtale. Virker som om skribenten har prøvd desperat på en litt alternativ omtale denne gangen, men tror han glemte hva han drev med underveis. At dette faktisk skulle være en omtale av Gears 2 tror jeg ikke han kom på igjen før helt på slutten. Da oppsummerer han jo spillet i veldig korte trekk på ett lite avsnitt. Alt i alt en virkelig dårlig anmeldelse. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Liker ikke at anmeldere bare forteller om hele historien til et spill, hvordan alt fungerer, og generelt spoiler alt, (derfor ser jeg ikke gametraierls sine anmelderser til spill jeg skal kjøpe), men det får da være grenser. Den var virkelig dårlig. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hvis han ikke har tid til å gjøre jobben sin(forarbeid), og ikke har interrese for spill, da syns jeg han skal slutte å anmelde spill.. Selv jeg som aldri har spilt noen Fallout spill, og ikke har planer om å kjøpe Fallout 3 har fått med meg litt om spillet, om skytesystemet osv. Hvis jeg skulle fått en jobb om å anmelde et spill så ville jeg gjort litt research på forrhånd, det ser jeg på som et must før man skal anmelde et spill. Det var da veldig.. Jeg kan betrygge deg med at jeg både har stor interesse for spill og at det er helt bevist når jeg styrer unna det du kaller "forarbeide". Anmeldelser blir skrevet i tiden før spill kommer ut på markedet, tilgjengelig informasjon i dette tidsrommet blir styrt av PR-maskineriet til utvikler og utgiver. Som anmelder ønsker jeg å tilnærme meg et nytt spill uten fordommer eller påvirket av hype, gjør jeg ikke det vil spill fra mindre utviklere (Som f.eks "The Witcher" i fjor) stille med en stor hemsko sammenliknet med spill med tunge PR investeringer bak seg (Slik som nettopp "Fallout 3"). I dette tilfellet hadde det ikke gjort noen skade om jeg var klar over hva slags knapper som aktiverte VATS (Som jeg nok ikke helt hadde klart å unngå å høre om i ymse spillpodcasts), det var da heller ikke noe jeg trakk for, men i andre situasjoner risikerer jeg å miste nøytraliteten min hvis jeg svelger all PR som kastes mot meg rått. Hvis en funksjon eller et system virkelig er revolusjonerende og nyskapende, finner jeg det ut helt på egen hånd når jeg faktisk tester spillet. Jeg anmelder ikke størrelse på PR-muskler, jeg anmelder spill. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Var det ein omtale/anmeldelse eller ein artikkel? Lenke til kommentar
Ellusion Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Alle anmeldelser av Gears 2 verden over burde ansees som rent sprøyt...før anmelderne har spilt online som oss andre. Gears 2 anmeldelsene som kom på rad og rekke verden over før spillet var tilgjengelig viser bare at spillanmeldelser ikke lenger har noe med forbruksjournalistikk å gjøre - det er ene å alene for å øke annonse intektene, og har mistet all troverdighet. Vis meg den anmelderen som har spilt Gears 2 online, og mener at dette står til en sekser. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Vg har hatt flere dårlige anmeldelser. Linky Det er den dårligste jeg har lest noensinne. man blir rett og slett flau.. Endret 12. desember 2008 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Vg har hatt flere dårlige anmeldelser. Linky Det er den dårligste jeg har lest noensinne. man blir rett og slett flau.. Herregud. Er det virkelig mulig. Men VG`s spill anmeldelser suger generelt pungsvette. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hvis han ikke har tid til å gjøre jobben sin(forarbeid), og ikke har interrese for spill, da syns jeg han skal slutte å anmelde spill.. Selv jeg som aldri har spilt noen Fallout spill, og ikke har planer om å kjøpe Fallout 3 har fått med meg litt om spillet, om skytesystemet osv. Hvis jeg skulle fått en jobb om å anmelde et spill så ville jeg gjort litt research på forrhånd, det ser jeg på som et must før man skal anmelde et spill. Det var da veldig.. Jeg kan betrygge deg med at jeg både har stor interesse for spill og at det er helt bevist når jeg styrer unna det du kaller "forarbeide". Anmeldelser blir skrevet i tiden før spill kommer ut på markedet, tilgjengelig informasjon i dette tidsrommet blir styrt av PR-maskineriet til utvikler og utgiver. Som anmelder ønsker jeg å tilnærme meg et nytt spill uten fordommer eller påvirket av hype, gjør jeg ikke det vil spill fra mindre utviklere (Som f.eks "The Witcher" i fjor) stille med en stor hemsko sammenliknet med spill med tunge PR investeringer bak seg (Slik som nettopp "Fallout 3"). I dette tilfellet hadde det ikke gjort noen skade om jeg var klar over hva slags knapper som aktiverte VATS (Som jeg nok ikke helt hadde klart å unngå å høre om i ymse spillpodcasts), det var da heller ikke noe jeg trakk for, men i andre situasjoner risikerer jeg å miste nøytraliteten min hvis jeg svelger all PR som kastes mot meg rått. Hvis en funksjon eller et system virkelig er revolusjonerende og nyskapende, finner jeg det ut helt på egen hånd når jeg faktisk tester spillet. Jeg anmelder ikke størrelse på PR-muskler, jeg anmelder spill. Nå vet jeg ikke om instruksjonsboken fulgte med når du mottok ditt eksemplar, men det står en del om VATS der. Men du leser kanskje ikke den boken i frykt for at den skal farge synet ditt Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Nå vet jeg ikke om instruksjonsboken fulgte med når du mottok ditt eksemplar, men det står en del om VATS der. Men du leser kanskje ikke den boken i frykt for at den skal farge synet ditt Den hadde nok ikke gått i trykken når jeg fikk review-platen er jeg redd, er dessverre nødt til å forholde meg til det produktet som utgiveren sender meg. Manualer er da uansett en (liten) del av produktet som skal anmeldes, så skjønner ikke helt hvorfor du trodde jeg ikke ville lese den..? Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Alle anmeldelser av Gears 2 verden over burde ansees som rent sprøyt...før anmelderne har spilt online som oss andre. Gears 2 anmeldelsene som kom på rad og rekke verden over før spillet var tilgjengelig viser bare at spillanmeldelser ikke lenger har noe med forbruksjournalistikk å gjøre - det er ene å alene for å øke annonse intektene, og har mistet all troverdighet. Vis meg den anmelderen som har spilt Gears 2 online, og mener at dette står til en sekser. Onlinedelen er bra gameplaymessig, da er det konge, men lider av HA og lag. Men senest idag kom det vel en oppdatering hos Epic? Nå vil vi sjeldnere møte amerikanere, og oftere møte europeere. Thorkildsen ga forøvrig 6 etter å ha runnet spillet + spilt mye online. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Spilt med Thork før, ikke hør på han Men enig med det som blir sagt, en totalt anmeldelse burde ikke bli gitt ut før spillet har satt seg litt den. Multiplayerdelen i slike spill er så viktig for spilelt at det bude ha minst like stor vekst som singleplayer. Og rent gameplaymessig så er jo Multiplayeren helt suveren, men den blir til dels ødelagt av lag, trege søketider og irriterende amerikanere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå