Gå til innhold

Anmeldelse: Gears of War 2 (X360)

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Jammen herregud da.. Anmelderen ga spillet 10/10 fordi han likte det godt nok til å gi det 10/10.. Dustete å kjefte på noen fordi de har andre meninger enn deg.

Jeg ser mer på innlegget som en saklig framlegging av sitt syn på spilelt enn kjefting, det må da være lov å ha egne meninger og si at man ikke er helt enig med anmeldelsen?

AtW

Vel da må kritiken rettes mot anmelder og ikke Gamer.no som allmennhet.

Hvorfor det? Anmelderene er jo de som bestemmer gamer-nos profil og kvalitet. Jeg ser ikke noe galt med innlegget, det saklig, og argumenterer for hvorfor vedkommende mener som han gjør.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jammen herregud da.. Anmelderen ga spillet 10/10 fordi han likte det godt nok til å gi det 10/10.. Dustete å kjefte på noen fordi de har andre meninger enn deg.

Hva er det du snakker om? Ja, anmelderen ga spillet 10/10 fordi han likte det godt nok til å gi det 10/10. MarciahL skriver da bare hva han synes. Han har ikke kjeftet på noen som helst. Den eneste som gjør det er du.

Lenke til kommentar

Jeg ser mer på innlegget som en saklig framlegging av sitt syn på spilelt enn kjefting, det må da være lov å ha egne meninger og si at man ikke er helt enig med anmeldelsen?

AtW

Vel da må kritiken rettes mot anmelder og ikke Gamer.no som allmennhet.

Hvorfor det? Anmelderene er jo de som bestemmer gamer-nos profil og kvalitet. Jeg ser ikke noe galt med innlegget, det saklig, og argumenterer for hvorfor vedkommende mener som han gjør.

AtW

Anmeldelsen er da fortsatt sett på fra et enkelt individs ståsted noe som må være underforstått når man leser enhver anmeldelse uansett om det gjelder film, spille, musikk osv. Å uansett hvilket medie det trykkes i. Kan jo selvfølgelig påklage Gamer.no for å sette akkurat denne person til å anmelde tidenes spill.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
men å gi dette spillet 10/10 her på gamer.no tar jeg ikke pent det er noe jeg ser for meg at dagbladet og vg gjør.

Hvis dere ikke mener det er kjefting/angrep på anmelder, så er det greit, men jeg oppfattet det som det.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Uansett hva han egentlig mener eller gjør, så er det et ufattelig dumt utsagn. Anmelderen må da få gi den karakteren han vil!

Ingen har vel forfektet at anmelderen skal fysisk nektes å gi en karakter, han redegjør saklig for hvorfor han er uenig, og ser ikke ut til å like at amer.no er uenig med han. Jeg fatter ikek problemet, alle anmeldertråder er jo fullt av innlegg der folk er uenig med anmelderen, når man for en gangs skyld for et innlegg der folk prøver å forklare hvorfor litt detaljert, så skal folk plutselig angripe innlegget?

AtW

Lenke til kommentar

Men, han formulerer det slik at "det er noe Dagbladet eller VG kunne gjort". Hva mener han med det? Anmelderen er subjektiv, og skal komme med sin mening, uansett om det er Gamer.no han skriver for. Liker han spillet, så gir han den karakteren han mener spillet fortjener, selv om den er veldig bra for et spill andre også gir bra for.

Greit nok at han er uenig med anmelderen, men trenger han virkelig å si det? Anmelderen vil jo ikke akkurat forandre karakteren.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Men, han formulerer det slik at "det er noe Dagbladet eller VG kunne gjort". Hva mener han med det? Anmelderen er subjektiv, og skal komme med sin mening, uansett om det er Gamer.no han skriver for. Liker han spillet, så gir han den karakteren han mener spillet fortjener, selv om den er veldig bra for et spill andre også gir bra for.

Greit nok at han er uenig med anmelderen, men trenger han virkelig å si det? Anmelderen vil jo ikke akkurat forandre karakteren.

Han mener vel sannsynligvis at hypede spill får ufortjent høye karakterer i vg og dagbladet, og mener at han forventer mer fra gamer.no. Nå kan man jo være enig eller uenig i den meningen, men det er slik jeg tolker det.

Ellers mener jeg disse forumtrådene angående anmeldelser hadde vært rimlig uinteressante om folk ikke hadde kommet med sin mening angående spillet. Innlegget er jo interessant selv om anmelderen ikke forandrer sine uttalelser, mange ser jo også hva andre gamere mener om spill, ikke bare hva namledere mener.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mente det Atwindsor sier jah..

At det ble tolka som kjefting kommer vell av dårlig formulering av meg. unnskyld. :p

Selvfølgelig trenger jeg å si at jeg er uenig koffeinkanin. Syntest det er flott at vi kan dele våre meninger mellom oss gamere uten å krusifisere hverandre helt. :)

jeg mente ikke å starte en krig her :) Jeg bare følte for å utrykke min mening om spillet og si at jeg syntest 10/10 var feil.

Syntest det er rart at alle diskuterer om jeg kjefter eller ikke på gamer.no, jeg ser ingen som motdiskuterer de tinga jeg har pekt ut som jeg mener er spillets store feil??

Lenke til kommentar
Syntest det er rart at alle diskuterer om jeg kjefter eller ikke på gamer.no, jeg ser ingen som motdiskuterer de tinga jeg har pekt ut som jeg mener er spillets store feil??

Det er da som anmelder sine meninger, dine egne. Å feilene du nevner er glitches visstnok, ganske vanskelig og argumentere mot. Siden man (A) ikke har opplevd det samme som deg, og (B) det tross ikke er noen unnskyldning annet enn at stort sett alle spill har slike.

Lenke til kommentar

Nå har Gears 2 ganske mye mer glitcher enn hva som burde vært der, og som er normalt i så store titler.

Har i hvertfall ikke vært borti flere bugs og glitcher i en singleplayer campaign på mange år, og selv om spillet absolutt er spillbart og artig, er det ingen 10 av 10.

Tar man med matchmaking systemet begynner tallene å synke ganske drastisk i min bok, men anmelder har vel ikke opplevd disse problemene heller tydeligvis.

Lenke til kommentar

der må jeg si meg uenig med deg hyrlen :)

jeg vill ikke kalle dårlig vehicle section en glitch eller noe som alle spill har, heller ikke fraværende hint om hva som skal bli gjort for å overleve en scene.

eller refererte du til collisions issuene?

Endret av MarciahL
Lenke til kommentar
der må jeg si meg uenig med deg hyrlen :)

jeg vill ikke kalle dårlig vehicle section en glitch eller noe som alle spill har, heller ikke fraværende hint om hva som skal bli gjort for å overleve en scene.

eller refererte du til collisions issuene?

Jeg refererte til sistnevnte ja. En dårlig vehicle section, vel sjeldent jeg spiller Fps/tps med skikkelig gode da. Å kan ikke si at det ødela mye av gameplayet eller trakk spillet nevneverdig ned. Det at du vil ha tips er vel litt opptil enhver, jeg liker ikke å få for mye hjelp. Å spesielt ikke i et spill som har evig continue.

Men som sagt dine meninger, jeg kan ikke dementere dem på noen måte. Men ja glitches trekker dette spillet ned fra 10/10 uten tvil. De kunne godt brukt et par uker til på dette.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig trenger jeg å si at jeg er uenig koffeinkanin. Syntest det er flott at vi kan dele våre meninger mellom oss gamere uten å krusifisere hverandre helt. :)

Ja, si at du er uenig så mye du vil! Bare ikke si at du "forventet mer" fra Gamer.no. Han sier sin mening, du motargumenter, men også klager du på anmelder, at han er "dårlig" fordi han gir en karakter han mener?

Lenke til kommentar

Ja, si at du er uenig så mye du vil! Bare ikke si at du "forventet mer" fra Gamer.no. Han sier sin mening, du motargumenter, men også klager du på anmelder, at han er "dårlig" fordi han gir en karakter han mener?

Hvorfor skal man ikke kunne si det? Mener du det ikke er noen kvalitetsforskjell på anmeldelser, sålenge anmelder sier det de mener?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

du er veldig flink til å prøve å putte ord i munnen på meg her koffeinkanin.

jeg har aldri sagt anmelderen er dårlig, kan ikke huske jeg har klagd direkte på anmelderen heller?

har jeg klagd på noe så er det karakteren som ble gitt til spillet til tross for feilene som jeg mener er kritiske og drar ned spillopplevelsen.

å si at man forventa mer av gamer.no er egentlig en positiv ting viss du tenker på det. det betyr joh bare at gamer.no ikke blir ansett som amatører men profesjonelle. :)

Lenke til kommentar

At anmelder velger å gi dette 10 av 10 gir jo et godt grunnlag for en diskusjon om Gamer sine karakterer på hypede spill.

Her har du et godt spill, men som er befengt med bugs og problemer, og allikevel gir man det 10?

At han sikkert har spilt på Easy for å skumme i gjennom og derfor ikke opplevd den håpløse AI på lagkamerater på vanskeligere nivå er kanskje en forklaring, men alikelvel..

Har aldri dødd så mye grunnet lagkameraters rambo fetish, og her flyter ting i luften eller locuster som sitter fast i veggen, bare for å nevne noe som anmelder burde ha lagt merke til.

At det gis toppkarakter uten å ha testet online, som jo er en svært stor del av spillet virker også merkelig på meg, og hadde han testet dette ville han aldri kunnet forsvare sin første topppkarakter lenger.

Man må ha lov til å stusse, og lure på om hypen kanskje gikk litt til hodet på anmelder før han skrev denne anmeldelsen.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...