JonTj Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Gears of War er tidenes beste spill i sin sjanger. Syns man det er for blodig, macho, harry, har for lite dybde, dårlig historie.. ja, da har man fullstendig missforstått hva dette dreier seg om. GeOW spillene er hysterisk massiv blodaction og glitrende voldsepos fra start til slutt. Fantastisk gameplay, lyd og grafikk!! Er din største helt Supermario eller en eller annen obskur japansk rollespill karakter er ikke dette spillet for dere, enkelt og greit. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Gears of War er tidenes beste spill i sin sjanger. Syns man det er for blodig, macho, harry, har for lite dybde, dårlig historie.. ja, da har man fullstendig missforstått hva dette dreier seg om. GeOW spillene er hysterisk massiv blodaction og glitrende voldsepos fra start til slutt. Fantastisk gameplay, lyd og grafikk!! Er din største helt Supermario eller en eller annen obskur japansk rollespill karakter er ikke dette spillet for dere, enkelt og greit. Personlig mener jeg det ikke kommer opp mot de beste skytespillene. Selv som fan av sjangeren. AtW Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Gears of War er tidenes beste spill i sin sjanger. Syns man det er for blodig, macho, harry, har for lite dybde, dårlig historie.. ja, da har man fullstendig missforstått hva dette dreier seg om. GeOW spillene er hysterisk massiv blodaction og glitrende voldsepos fra start til slutt. Fantastisk gameplay, lyd og grafikk!! Er din største helt Supermario eller en eller annen obskur japansk rollespill karakter er ikke dette spillet for dere, enkelt og greit. Herregud, så enig. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Der har du en bit av poenget mitt - Doom var heller ikke noe annet enn et spill som alle forventet skulle være bra fordi alle snakket om det - og, det var jo "Doom". Likevel scoret det usannsynlig høyt på anmeldelser, slik at man fikk inntrykket at det var et kanonspill. Heldigvis "lånte" jeg bare dette i ca 30 minutter før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Så klart er jeg sur for å ha kastet vekk 500 kroner - det er vel normalt Forskjellen er jo at GoW2 baserer seg på GOW1 om de fleste elsket. Dermed skal mye skje før det blir en skuffelse i boken til en som elsket spillet. Å Doom3 var enda mer hypet enn dette på det grunnlag av at det forrige doom var et spill som kom ti år tidligere. Uansett det eneste lyspunktet med Doom3 var at de lagde filmen som hadde en bitteliten scene i førsteperson som var så harry at jeg elsket den. Spillet er tidenes skuffelse for min del, fomle i mørket gjør jeg hver morgen etter lysbryteren. Det gidder jeg ikke i FPS. Anyway, om man ikke likte Gow så er sjansen stor for at du ikke vil like GOW2. Jeg hatet Oblivion, derfor vil jeg ikke kjøpe en evt oppfølger. Å anmeldelsen er jo tross alt en manns oppfattelse av et spill, selv om stort sett alle anmeldere har elsket det. Men jeg tviler på at noen av de store magasinene ville satt en mann som hatet GOW i første omgang til å anmelde dette spillet. Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Fikk dette spillet istad... jeg trenger myye batterier fremover. fy søren for et bra spill:) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Enig Spilte det 6 timer i strekk, noe som er like mye som jeg til vanlig spiller på en hel uke. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Thomas_H, jeg kjørte ti timer lokal coop igår! I strekk! Slå den! Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Fy, så mange bra spill det er i det siste! jepp, fortsetter de slik med å gi ut GODE spill, blir det nesten dyrere å være gamer en å være totalt avhengig av snus, hehe:) dritbra annmeldelse, jeg har ikke prøvd GOW1 fordi jeg hadde nokk med Halo 3, men må vist kjøpe begge GoW spillene etter denne annmeldelsen:P Endret 7. november 2008 av Velarol Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 To helt forskjellige spill, der det ene krever historie mens det andre nesten bare vil bli hemmet av for mye av det. Å GOW foregår over hva? 2 dager? Resident evil serien har foregått over hva, nesten et tiår. Ser man ene og alene på Resident evil 4 er det ikke mye man får av forhistorien til Leon. Å plottet til Resident evil er ikke mye dypere enn Gow sitt. Eneste forskjellen er at den ene tar seg mer høytidlig. Nå skal du ikke misforstå, jeg ser nesten like mye frem til Resi5 som Gow2. Nå er det ikkje historie eg meiner RE4 var betre på, men gameplay messig så hadde den mykje meir varierte kamper. Betre puzzles, millioner ganger betre bosskamper, noen rollespel elementar var det sånn at du hadde en sterkare og mer utvikla karakter mot slutten og langt større variasjon av fiender du møtte på. Når det kommer til alt så hadde bare Gears of War betre grafikk, gameplay messig så ble kampane altfor like og lange. Gjem deg bak en kasse her og reis deg opp for å skyte i 2 sekunder før du må sette deg ned i dekning igjen. RE4 leverte mykje action, pulsen slo hardare og jevnare. Overraskelsene stod klar og venta minutt for minutt, sånn var det aldri i GoW. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Nå er det ikkje historie eg meiner RE4 var betre på, men gameplay messig så hadde den mykje meir varierte kamper. Betre puzzles, millioner ganger betre bosskamper, noen rollespel elementar var det sånn at du hadde en sterkare og mer utvikla karakter mot slutten og langt større variasjon av fiender du møtte på. Når det kommer til alt så hadde bare Gears of War betre grafikk, gameplay messig så ble kampane altfor like og lange. Gjem deg bak en kasse her og reis deg opp for å skyte i 2 sekunder før du må sette deg ned i dekning igjen. RE4 leverte mykje action, pulsen slo hardare og jevnare. Overraskelsene stod klar og venta minutt for minutt, sånn var det aldri i GoW. Mer varierte kamper? Vel som sagt forskjellige spill. Puzzles i større grad har ingenting å gjøre i GOW, å var forøvrig helt elendig og nesten ikke tilstedeværende på RE4 sammenlignet med Re3,Re2 og Code Veronica. Rollespill elementer er også noe jeg føler GOW klarer seg godt uten. Bosskampene i RE4 var som i alle Resi spill, klønete. Siste boss-kampen var i mine øyne tidenes dårligste i et Resi-spill. Men ja bosskamepene i GOW var ikke allverden. Å jeg elsker også Resident Evil, men er jo HELT feil spill å sette rett opp mot hverandre. At du synes at det ene er bedre i så måte at du liker det bedre kan godt hende, men å sammenligne direkte er jo meningsløst. Uansett, Søndag er dagen jeg får tilgang til spillet. Søndag er dagen jeg logger av fra verden i 12 timer. Å herregud jeg gleder meg. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Så i denne tråden ser vi som vanlig PC eiere prøve å jekke ned Gears (og Halo selvsagt), selv om de nesten garantert aldri spilte de på Xbox'ene når de faktisk kom ut, men PC portene som kom mye senere, og de som er litt for glad i Nintendo fortelle oss at RE4 er bedre faktisk. RE4 med sitt forferdelig kontroll system er jo nesten ikke mulig å spille i dag. Heldigvis kom de til fornuft i RE5 hvor de har lagt inn Gears styring. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Så i denne tråden ser vi som vanlig PC eiere prøve å jekke ned Gears (og Halo selvsagt), selv om de nesten garantert aldri spilte de på Xbox'ene når de faktisk kom ut, men PC portene som kom mye senere, og de som er litt for glad i Nintendo fortelle oss at RE4 er bedre faktisk. RE4 med sitt forferdelig kontroll system er jo nesten ikke mulig å spille i dag. Heldigvis kom de til fornuft i RE5 hvor de har lagt inn Gears styring. Nei du har rett, folk som eier PC spiller jo aldri på konsoll. AtW Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Å jeg elsker også Resident Evil, men er jo HELT feil spill å sette rett opp mot hverandre. At du synes at det ene er bedre i så måte at du liker det bedre kan godt hende, men å sammenligne direkte er jo meningsløst. Det er ingenting gale å samanlikne dei når dei er like like som Pro Evolution Soccer Og Fifa. Å samanlikne RE4 med tidlegare RE spel er verre då dei er svært forskjellige. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Synes ikke man kan sammenligne gow og re. Det er 2 forskjellige spill. Re er mere puzzle en gow som er et løpe og skyte spill Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 da var jeg igjennom Gears 2 SP ett stykke utrolig spill, men det var litt for mange bøggs etter min smak, spilte co-op kan ha noe med saken å gjøre. det dro opplevelsen litt ned så 10/10 var litt høyt. 9/10 høres bedre ut. dem har også gjort endel dumme valg med MP delen, men det er bare små ting som er til å leve med.. Lenke til kommentar
hagenisse Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg likte GOW godt, og så frem til 2'ern, og med alle de gode omtalene så jo dette veldig lyst ut. Men det er lenge siden jeg har blitt så skuffet over et spill! Det er IKKE gøy, utfordrende eller bra spilldesign og lage brett hvor man i praksis bare holder en knapp inne og sikter litt (ta noen av de første brettene med den rare "lastebilen" f.eks). Mange ganger har scriptingen også vært så tydelig at man lurer på om dette ble gitt ut i 2008.. I tillegg er kampene ofte preget av bare rot; får følelsen av at det er helt tilfeldig om man får til noe eller ikke. Dette var jo mye bedre i nummer en... Det er mulig spiller tar seg enormt opp mot slutten, samt at bugsene som er i co-op forsvinner, men så langt virker 10/10 som helt utrolig. Basert på mine erfaringer så langt (6-7 timer med co-op på hardcore) ville jeg vært i tvil om spillet fortjener en 8'er.. Lenke til kommentar
MarciahL Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Gow2 syntest jeg ikke helt fortjente 10/10.. den var litt drøy syntest jeg. mer som 8/10 dette er ikke ment som noe klaging eller noe, dette er ment som min erfaring med spillet. la meg si også at jeg kun har spillt litt gow1 før.. kanskje 1 - 2 timer max.. jeg hadde ingen forventninger når jeg begynte på Gow2. hadde jeg vært en fanboy hadde jeg sikkert gitt den 10 av 10. skal også nevnes at vi spillte på hardcore jeg vill også presisere å si at grafikken og animasjonene er helt fantastiske, kanskje noe av det beste som har kommet på lenge. Mesteperten av dialogene og cutscenene i spillet er helt fantastisk. For å ikke snakke om karakteren Cole som har dialog som er solid gull. Noe som er hysterisk morsomt. Og en historie som noen ganger sjokker. Men det er utrolig mye rart med gameplayet, dårlig vehicle sections, scener hvor man overhode ikke vet hva man skal gjøre for å overleve gjennom "scenen" Det var en scene hvor vi måtte kaste granat inni kjeften på en fisk som gikk galt så mange ganger pga vi måtte lære oss først nøyaktig hva vi skulle gjøre, så ble det gjerne klussa til flere ganger pga dårlig collision mellom karakterene. også ikke nok med at vi trengte å gjøre det en gang, vi måtte gjøre det en gang til uten en save imellom. Tilslutt ble jeg helt utrolig frustert. Jeg spillte med en kompiss, vi er vell nesten på slutten av spillet. Og noen ganger satt vi begge der og ikke skjønte hvorfor vi ikke kom oss igjennom akkurat en "scene" Og hvorfor kan vi ikke splitte skjermen verticalt isteden for horizontalt? Følte til tider vi hadde problemer med å ha kontroll på hva som var over oss. men absolutt verdt å kjøpe dette spillet viss du ikke er en av de karene som blekker controllern gjennom tven pga små irriterende ting. men å gi dette spillet 10/10 her på gamer.no tar jeg ikke pent det er noe jeg ser for meg at dagbladet og vg gjør. Endret 17. november 2008 av MarciahL Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Gow2 syntest jeg ikke helt fortjente 10/10.. den var litt drøy syntest jeg. mer som 8/10 dette er ikke ment som noe klaging eller noe, dette er ment som min erfaring med spillet. la meg si også at jeg kun har spillt litt gow1 før.. kanskje 1 - 2 timer max.. jeg hadde ingen forventninger når jeg begynte på Gow2. hadde jeg vært en fanboy hadde jeg sikkert gitt den 10 av 10. skal også nevnes at vi spillte på hardcore jeg vill også presisere å si at grafikken og animasjonene er helt fantastiske, kanskje noe av det beste som har kommet på lenge. Mesteperten av dialogene og cutscenene i spillet er helt fantastisk. For å ikke snakke om karakteren Cole som har dialog som er solid gull. Noe som er hysterisk morsomt. Og en historie som noen ganger sjokker. Men det er utrolig mye rart med gameplayet, dårlig vehicle sections, scener hvor man overhode ikke vet hva man skal gjøre for å overleve gjennom "scenen" Det var en scene hvor vi måtte kaste granat inni kjeften på en fisk som gikk galt så mange ganger pga vi måtte lære oss først nøyaktig hva vi skulle gjøre, så ble det gjerne klussa til flere ganger pga dårlig collision mellom karakterene. også ikke nok med at vi trengte å gjøre det en gang, vi måtte gjøre det en gang til uten en save imellom. Tilslutt ble jeg helt utrolig frustert. Jeg spillte med en kompiss, vi er vell nesten på slutten av spillet. Og noen ganger satt vi begge der og ikke skjønte hvorfor vi ikke kom oss igjennom akkurat en "scene" Og hvorfor kan vi ikke splitte skjermen verticalt isteden for horizontalt? Følte til tider vi hadde problemer med å ha kontroll på hva som var over oss. men absolutt verdt å kjøpe dette spillet viss du ikke er en av de karene som blekker controllern gjennom tven pga små irriterende ting. men å gi dette spillet 10/10 her på gamer.no tar jeg ikke pent det er noe jeg ser for meg at dagbladet og vg gjør. Jammen herregud da.. Anmelderen ga spillet 10/10 fordi han likte det godt nok til å gi det 10/10.. Dustete å kjefte på noen fordi de har andre meninger enn deg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jammen herregud da.. Anmelderen ga spillet 10/10 fordi han likte det godt nok til å gi det 10/10.. Dustete å kjefte på noen fordi de har andre meninger enn deg. Jeg ser mer på innlegget som en saklig framlegging av sitt syn på spilelt enn kjefting, det må da være lov å ha egne meninger og si at man ikke er helt enig med anmeldelsen? AtW Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jammen herregud da.. Anmelderen ga spillet 10/10 fordi han likte det godt nok til å gi det 10/10.. Dustete å kjefte på noen fordi de har andre meninger enn deg. Jeg ser mer på innlegget som en saklig framlegging av sitt syn på spilelt enn kjefting, det må da være lov å ha egne meninger og si at man ikke er helt enig med anmeldelsen? AtW Vel da må kritiken rettes mot anmelder og ikke Gamer.no som allmennhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg