Mr. Bojangles Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Hei Noen som vet hva som evt. må gjøres for å få dette godkjent? Disse er vel like, bortsett fra motor, i motsetning til GTI som blant annet har 5-bolts understell; skivebremser bak etc. og bør derfor være lettere å godkjenne, og ikke minst mindre arbeid? En TdI med chip blir jo ganske sprek da - og det bør jo være mulig å finne en billig delebil. Har ingen konkrete planer, men bare lufter ideen litt. Gl motoren er jo ikke så trimvennlig, så mulighetene for en sprekere bil er enten: Tdi-, Vr, GTI- eller 1,8T-swap. Sistenevnte er mye arbeid og blir neppe godkjent av biltrangsynet. Endret 3. november 2008 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Du får en Golf 3 med 1,9TDI ned i 15.000 kroner på finn.no, skjønner ikke helt hvorfor du skal ta deg bryet med å bytte motor. Endret 3. november 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Du får en Golf 3 med 1,9TDI ned i 15.000 kroner på finn.no, skjønner ikke helt hvorfor du skal ta deg bryet med å bytte motor. Vil ha 110 hk utgaven, ikke 90. Men ja, det er sant at man kan få disse billig. "Problemet" er jo at jeg har en pen 3-er fra før, med pene felger, senket, ny lakk, nye lykter rundt om og en del småstyling - så hvis det er en relativt enkel prosess å bytte til TdI så ofrer jeg lett litt arbeid for det. Som sagt, lufter bare ideen. Endret 3. november 2008 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 På såpass billige biler kan jeg aldri forestille meg at det vil være lønnsomt å gjøre et motorbytte fremfor å gå for en bil som har motoren du vil ha i utgangspunktet. Vet ikke hva de tekniske forskjellene på en 110 HK og en 90 HK er, men jeg ser for meg at det ikke er all verden. Vil uansett tro at det er lettere å kjøpe en bil med motoren du vil ha og gjøre den strøken (gjerne med deler fra bilen du har allerede) enn å bytte motor og slikt. Mindre papirarbeide også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå