knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hva mener dere folkens om hva overlegen ytelse betyr? 10% bedere ytelse i programmer? 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 200% 300%? Når jeg oppgraderte sist, x48 var ikke ute enda. Jeg ville vente og betale mer for den, for å få 1-2% ekstra. Men det ble forsinket og jeg gikk for x38, noe som jeg har ikke kommet over ennå. 10-30% er STOR i vår veden, mener jeg. 10-20% er ikke noe å rope hurra for, det får man ved enhver ny generasjon CPUer. 30%++, da snakker vi om en SOLID forbedring og noe som til en VISS grad kan forsvare opphausing. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hva mener dere folkens om hva overlegen ytelse betyr? 10% bedere ytelse i programmer? 10 prosent i enkelte applikasjoner, som er totalt unyttig for min del For din del, godtar jeg. Men du noen av oss setter pris på teknologiutvikling og utnytter alle de godbitene som følger med 10% ytelse sprang som inntreffer minst hvert annet år. X58 har mye mer enn 10% CPU-ytelse økning å tilby + den tilbyr enorm sprang i RAM ytelse +++, men jeg frykter at du vet ikke hva disse betyr ennå. Endret 8. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) På tomshardware.com kan man se hvor stor/liten forskjell cpu'ene har i de forskjellige programmer. Det mangler i7 i denne listen, men den nye listen kommer sikkert rett på nyåret. http://www.tomshardware.com/charts/cpu-cha...chmarks,16.html http://www.tomshardware.com/charts/desktop...chmarks,31.html Med denne listen tror jeg det skal være mulig å "gjette" seg til i7 resultater, hvis man ser på andre tester på nettet som kjører samme programmer/spill. Tror jammen med denne "cpu chart" er fin til å veilede folk til valg av ny cpu også. Endret 8. desember 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ingen grunn til å skylde på AMD for at Intel tar høye priser. Intels prisnivå er deres valg, intet annet. Forøvrig er udugelighetsargumentet ditt noe du ikke kan backe opp med noe som helst, sålenge Deneb ikke er ute. Det blir bare synsing fra din side, jeg kan si at Deneb kommer til å GRUSE i7 - uten at jeg har fnugg av dokumentasjon på det. Og nei, du har ikke dokumentasjon på det motsatte heller. Den mest troverdige dokumentasjonen for at Deneb skal bli minst brukbar er et par CPUZ-valideringer av retail-chips, som har blitt klokket et GODT stykke lenger enn 9950 - selv om det bare er noen få enkelt-CPUer av Deneb ute. 9950 vrimler det av. Etter å ha sett på Shanghai virker det som det er vesentlige forbedringer i ytelse per syklus også, det poenget parret med en 3GHz-chip vil gi MASSE valuta for penga. Forøvrig er dagens Phenomer levedyktige nok. At du er blind for kvalitetene i de chipene er dessverre en kronisk lidelse, tydeligvis. kronisk lidelse? phenom er ikke levedyktig i det hele tatt, de selger jo i praksis nada chipper. de som kjøper phenom har i gjennomsnitt sosial intelligens under gjennomsnittet (I know that for a fact). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) På tomshardware.com kan man se hvor stor/liten forskjell cpu'ene har i de forskjellige programmer. Det mangler i7 i denne listen, men den nye listen kommer sikkert rett på nyåret. http://www.tomshardware.com/charts/cpu-cha...chmarks,16.html http://www.tomshardware.com/charts/desktop...chmarks,31.html Fine grafer, og beviser at CPU-ytelse er ikke god for bare syntetiske tester og benching. Jeg tror i7 mangler fra listen fordi de sitter og klør seg på hode hvordan de skal få plass til enorme i7-søylene i disse grafene. Endret 8. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "I know that for a fact". Dette skriker etter kilder. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "I know that for a fact". Dette skriker etter kilder. Noe sier meg at nerder ikke er spesielt flinke på ironi Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 For din del, godtar jeg. Men du noen av oss setter pris på teknologiutvikling og utnytter alle de godbitene som følger med 10% ytelse sprang som inntreffer minst hvert annet år. X58 har mye mer enn 10% CPU-ytelse økning å tilby + den tilbyr enorm sprang i RAM ytelse +++, men jeg frykter at du vet ikke hva disse betyr ennå. Å så overlegen Kommer helt an på applikasjonen, men som du fokuserer massivt på: 3d-rendring og alt det der så har den nok en større nyttiggjøring Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 På tomshardware.com kan man se hvor stor/liten forskjell cpu'ene har i de forskjellige programmer. Det mangler i7 i denne listen, men den nye listen kommer sikkert rett på nyåret. http://www.tomshardware.com/charts/cpu-cha...chmarks,16.html http://www.tomshardware.com/charts/desktop...chmarks,31.html Med denne listen tror jeg det skal være mulig å "gjette" seg til i7 resultater, hvis man ser på andre tester på nettet som kjører samme programmer/spill. Tror jammen med denne "cpu chart" er fin til å veilede folk til valg av ny cpu også. satan, jeg visste faktisk ikke at phenom var så udugelig. nesten så jeg tror de testene er "fake".. blir slått av dual core 7200 i endel tilfeller.. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "I know that for a fact". Dette skriker etter kilder. kan ikke gi deg personlia på alle kjøpere - dessverre. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "I know that for a fact". Dette skriker etter kilder. Noe sier meg at nerder ikke er spesielt flinke på ironi Kanskje derfor du ikke skjønte at jeg ikke var på den dønn seriøse siden min da jeg skreiv det? Men litt alvorlig, hvorfor er ikke phenom levedyktig? Hvor kommer tallene fra at de nesten ikke selger noen ting? Hvorfor si at folk som kjøper det har lav intelligens? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Phenom er bak alle mål i sammenligning med i7. Det krever ett vis spesielt personlighet for å tørre å sidestille den med i7, tenker jeg. Endret 8. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "I know that for a fact". Dette skriker etter kilder. Noe sier meg at nerder ikke er spesielt flinke på ironi Kanskje derfor du ikke skjønte at jeg ikke var på den dønn seriøse siden min da jeg skreiv det? Men litt alvorlig, hvorfor er ikke phenom levedyktig? Hvor kommer tallene fra at de nesten ikke selger noen ting? Hvorfor si at folk som kjøper det har lav intelligens? lav sosial intelligens = nerder (mange i hvert fall, ikke alle) nerder har vel høyere IQ enn "vanlige" folk. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Phenom er bak alle mål i sammenligning med i7. Det krever ett vis spesielt personlighet for å tørre å sammenligne den med i7, tenker jeg. Det eneste som trengs er litt sunt vett, og å se hva som faktisk sammenlignes. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Du tenker og mener mye du sam, men jeg sidestilte ikke noe som helst hvis du leser litt. Jada, den er klart bak alle mål i forhold til i7, det kan jo alle se, men prisen er jo grei da. Phenom 9650 koster rett over 1000kr. Kjekt for de som vil ha noe billig. AM2 HK koster jo ingen ting. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Phenom er bak alle mål i sammenligning med i7. Det krever ett vis spesielt personlighet for å tørre å sammenligne den med i7, tenker jeg. Det eneste som trengs er litt sunt vett, og å se hva som faktisk sammenlignes. Du kan selefølgelig prøve deg, men Phenom er så pass puslete at i beste fall kan sidestilles med Intels forrige generasjon CPU. Den kommer ikke i nærheten av I7 på noen måte og kan ikke sidestilles med sunn fornuft. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Vi kan jo merke oss hvor høyt Sam_oslo verdtsetter disse prisene, så kan vi brike det imot han når AM3 får flere av disse prisene med priser mente jeg "awards" Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Phenom er bak alle mål i sammenligning med i7. Det krever ett vis spesielt personlighet for å tørre å sammenligne den med i7, tenker jeg. Det eneste som trengs er litt sunt vett, og å se hva som faktisk sammenlignes. sunn fornuft..? det sier AMD guruen med 100++ cpuer på hybelen våger nesten å påstå at du ikke kan uttale deg i denne sammenhengen, du er langt forbi AMD fan. du burde nesten vært ansatt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Phenom er bak alle mål i sammenligning med i7. Det krever ett vis spesielt personlighet for å tørre å sammenligne den med i7, tenker jeg. Det eneste som trengs er litt sunt vett, og å se hva som faktisk sammenlignes. Du kan selefølgelig prøve deg, men Phenom er så pass puslete at i beste fall kan sidestilles med Intels forrige generasjon CPU. Den kommer ikke i nærheten av I7 på noen måte og kan ikke sidestilles med sunn fornuft. Er da masse programmer hvor i7 ikke scorer noe særlig bedre enn Phenom. Så kan du si hva du vil om at begrensingen ligger andre steder, men faktum er at med en Phenom i PCen får man faktisk god ytelse - selv om det fins raskere CPUer der ute. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Phenom er bak alle mål i sammenligning med i7. Det krever ett vis spesielt personlighet for å tørre å sammenligne den med i7, tenker jeg. Det eneste som trengs er litt sunt vett, og å se hva som faktisk sammenlignes. Du kan selefølgelig prøve deg, men Phenom er så pass puslete at i beste fall kan sidestilles med Intels forrige generasjon CPU. Den kommer ikke i nærheten av I7 på noen måte og kan ikke sidestilles med sunn fornuft. 9950 ser ut til å kunne yte like godt som en E6600 i ca alle testene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå