Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

edit: jeg har råd og jeg vil ha det beste, derfor kjører jeg I7.

hehe.. du har vel strengt tatt ikke råd, men tar deg råd tenker jeg. :)

(Alt er en prioriteringssak).

Og andre stikkord, er vel *Nvidia*, SLI + Intel hk.

Gitt benching/spill-bruk.

Mao. dine lyriske betraktninger backet opp med resultater er knyttet til slik bruk.

Selv har jeg mye av samme erfaring som Jim mtp å gå fra Quad til Duo (COre 2), men dette er også ett sprørsmål om pris/strømforbruk (varme på ett lite rom). Det var en følbar "nedtur" (dog har jeg jo en kraftig Q9450-rigg "til overs", dvs. ikke i bruk egentlig). :blush:

Men at det blir ci7-rigg om ikke lenge, det er klart (selv om jeg d***r i både spill og SLI).

Uffda.. der brukte jeg d-ordet igjen. :)

jasså gitt.. "du har vel ikke råd"..

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
TL1000S:

Du skaper bare splittelse når du bare "velger side" uten å tilføye noe sjøl, og det blir langt verre når du samtidig egger opp halvparten av deltakerne ved å spamme dumme bildemakroer.

???

Hva tilføyde du her?

Dette er en tråd som går i "evig loop" og nå ser det ut til å være ett mål å nå ett visst "sidetall".

Jeg velger ikke side, det er din "epic fail"-tolkning, men jeg prøver ett "fåfengt" forsøk på å bidra med litt (lavmål)humor.

Men ikke uvventet biter slikt ikke på "epic fail" nerder.

Lykke til videre i tråden!

Edit@dp:

Jeg husket noe i en tråd for lenge siden noen betraktninger om finansiell status.

Men det kan selvsagt ha endret seg. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

I det siste har mitt eget bruksområde gått over fra tung spilling og DVD-ripping/videoencoding, til kun tilfeldig spilling og mest websurfing. Ergo ser jeg lite poeng i å investere 7-8000 kroner i nytt hovedkort, CPU, minne og to stk sjermkort, som bare hadde stått og slukt strøm mesteparten av tiden. Så for min egen del går jeg vel egentlig ikke glipp av stort. Joda, råd har jeg, men ikke lyst.

Skjønte ikke helt hva **dp** mente med "Alle de andre "nissene" sitter på C2Q/D, og NEKTER å oppgradere.". Må jeg oppgradere for å være "kul" og ikke "nissete"? Eller var det bare noe du skrev på tull kanskje?

Lenke til kommentar
Alle de andre "nissene" sitter på C2Q/D, og NEKTER å oppgradere.

Jeg VET hvor bra min rigg fungerer, jeg VET også at jeg aldri kommer til å bytte tilbake. Jeg sier det igjen; dere går virkelig glipp av noe. Intel chipsett + SLI er bare det beste jeg har sett på LENGE.

edit: jeg har råd og jeg vil ha det beste, derfor kjører jeg I7.

Tviler på at det er så mange som nekter å oppgradere til I7, dog er det vel endel som venter til prisen går ned og/eller ikke skal oppgradere på nåværende tidspunkt.

AtW

Lenke til kommentar
Vi kan jo merke oss hvor høyt Sam_oslo verdtsetter disse prisene, så kan vi brike det imot han når AM3 får flere av disse prisene ;)

Jeg har aldri forsvart høye priser, og du må ikke vri på mine ord. Kom heller med sitat, enn bare tildele meninger til andre.

Jeg har sagt at, per dags dato ligger i7 par år foran AMD, og en udugelig AMD er årsaken til disse prisene, og konkurransen bestemmer prisen.

Lenke til kommentar
kan vi ikke bare si dette som konklusjon:

Jim og jeg sitter på i7 og er storfornøyd

Knut (knoplerbruce) sitter på 939, han er også fornøyd.

Alle de andre "nissene" sitter på C2Q/D, og NEKTER å oppgradere.

Jadda, her fortsetter vi å føye alle under en samme tak.

Jeg har aldri forsvart høye priser, og du må ikke vri på mine ord. Kom heller med sitat, enn bare tildele meninger til andre.

Det har du vel, du har tidligere sagt "Ny Teknologi Koster" Og lignende.

Lenke til kommentar
dere sier egentlig at dere ikke ser noe poeng med å oppgradere, og derfor ikke kommer til å kjøpe I7 i det hele tatt? Selv om prisene går ned, så skal dere sitte på promperommet med Q9300 @ 3.4Ghz?

jeg venter i spenning :D

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg kommer til å oppgradere, forhåpentligvis snart. Men det er ikke pga ytelseshoppet men pga ny teknologi, ny "måte" å overklokke på som jeg synes høres spennende ut :)

Å si at du aldri kommer til å oppgradere til I7 tror jeg blir et latterlig utsagn, spesielt hvis X58 evt. kommer til å støtte 32 Nm CPU'er. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det som er synd er jo at det er (relativt) lenge til det kommer "mainstream" hk for Nehalem.

RamGuy har nevnt tidligere i tråden noe om Intel P55, som ikke kommer for Q3 2009.

(Her er en av flere artikler)

Det er jo ulikt da Core 2 ble introdusert.

Selv om Core 2 først kun kunne kjøre på 975x (S775) var det ikke mer enn BIos-oppdatering slik at selv en rekke andre svært rimelige hk basert på en rekke ulike chipset for S775 "tok" Core 2.

Sånn sett er det ingen andre valg for de mer kostnadbesvisste å vente, eventuelt på Deneb gitt at disse viser ytelser som står i stil/bedre enn ci7 (relatert til pris selvsagt).

AMD har i så måte en "gylden sjanse", og kan medføre lavere priser på X58 på sikt.

Vi får se. :)

Lenke til kommentar
[Det har du vel, du har tidligere sagt "Ny Teknologi Koster" Og lignende.

Dette trenger litt mer forklaring.

Intel hadde ingen planer for i7 920 i start fasen, men ryktene om Deneb førte til at Intel senere bestemte seg for å slenge en "billig" I7 CPU.

For å være helt ærlig, mener jeg personlig at Intel hadde dårlig tid på dette om "bommet" på i920. Denne er for bra for denne prisen, klokker like bra som 940 og litt dårligere enn 956EX.

Nå sliter Intel med å selge i940, fordi i920 er for bra, mener jeg. Slik kan konkurranse påvirke prisene, men jeg frykter at Intel overvurderte Deneb som var bare på papir i den tiden.

Hvis Deneb viser seg il å være en dugelig konkurrent, noe som jeg tviler, vil Intel lansere flere "billigere og bedre" i7 på rekke og rad, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Intel hadde ingen planer for i7 920 i start fasen, men ryktene om Deneb førte til at Intel senere bestemte seg for å slenge en "billig" I7 CPU.

For å være helt ærlig, mener jeg personlig at Intel hadde dårlig tid på dette om "bommet" på i920. Denne er for bra for denne prisen, klokker like bra som 940 og litt dårligere enn 956EX.

Nå sliter Intel med å selge i940, fordi i920 er for bra, mener jeg.

Du må åpenbart ha forstått meg når du svarte på dette innlegget lengre opp (Quota feil?).

Lenke til kommentar

Nå sliter Intel med å selge i940, fordi i920 er for bra, mener jeg.

Du må åpenbart ha forstått meg når du svarte på dette innlegget lengre opp (Quota feil?).

Jeg prøver å si at Core i7 920 er rimelig tross sin overlegen ytelse. Og dette kommer av Intel's frykt for Deneb som var bare på papiret den gangen.

En dugelig Deneb, noe som jeg tviler på, vil føre til et ras av i7 med bedre ytelse og lavere priser, mener jeg. Slike påvirker konkurranse på prisene.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hva mener dere folkens om hva overlegen ytelse betyr?

10% bedere ytelse i programmer?

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

200%

300%?

Når jeg oppgraderte sist, x48 var ikke ute enda. Jeg ville vente og betale mer for den, for å få 1-2% ekstra. Men det ble forsinket og jeg gikk for x38, noe som jeg har ikke kommet over ennå.

10-30% er STOR i vår veden, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å skylde på AMD for at Intel tar høye priser. Intels prisnivå er deres valg, intet annet.

Forøvrig er udugelighetsargumentet ditt noe du ikke kan backe opp med noe som helst, sålenge Deneb ikke er ute. Det blir bare synsing fra din side, jeg kan si at Deneb kommer til å GRUSE i7 - uten at jeg har fnugg av dokumentasjon på det. Og nei, du har ikke dokumentasjon på det motsatte heller. Den mest troverdige dokumentasjonen for at Deneb skal bli minst brukbar er et par CPUZ-valideringer av retail-chips, som har blitt klokket et GODT stykke lenger enn 9950 - selv om det bare er noen få enkelt-CPUer av Deneb ute. 9950 vrimler det av. Etter å ha sett på Shanghai virker det som det er vesentlige forbedringer i ytelse per syklus også, det poenget parret med en 3GHz-chip vil gi MASSE valuta for penga.

Forøvrig er dagens Phenomer levedyktige nok. At du er blind for kvalitetene i de chipene er dessverre en kronisk lidelse, tydeligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...