Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Jeg henviser til denne "GOLD AWARD" for å motbevise gjetninger, spekulasjoner og tåpelige påstander fra folk som deg, som uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test, hevder at X58 er ikke bra.

Ok, jeg vil bare informere nok engang at jeg ikke har sagt at x58 ikke er bra, tvert imot har jeg poengtert at problemene ikke er unike for x58. Jeg tror du får mer ut av det om du leser litt nøyere hva folk skriver. Da kan vi kanskje få en litt mer fornuftig meningsutveksling. Jeg skal ta på meg min egen del av skylda for å være litt for glad i å svare på meningsløse innlegg, men jeg håper det er mulig å få ting litt på rett kjøl.

AtW

Folk som deg, Moderatorer, bør oppføre seg eksemplarisk.

Har du lagt merke til en stadig voksende tendens i dette forumet, særlig i denne tråden, at folk bare slenger fra seg, basert på gjetting, spekulasjoner og tåpelige påstander uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test?

Jeg mener at folk som deg, har bidratt mye til slike påstander i dette forumet. Noe som kan til syvende og sist undergrave hele dette, mener jeg.

Skal spekulasjoner og meninger være forbudt i en diskusjon kan vi bare drite i hele forumet. Er bl.a. en LANG tråd om nvidia's kommende lanseringer. Har ikke lest den så nøye, men siden det er snakk om KOMMENDE lanseringer er det naturlig å tro at 99% er bare antagelser og tanker omkring tvilsomme kilder på diverse nettsider.

Hvorfor skal forresten disse "seriøse testene" dine være så innmari solide som dokumentasjon? Pga blikkboks-awardet du spammer ned forumet med? C'mon!

Forøvrig syns jeg mod har være eksemplariske her, de holder tydeligvis et lite øye med det som foregår her og sier fra om ting går over alle støvleskaft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt merke til en stadig voksende tendens i dette forumet, særlig i denne tråden, at folk bare slenger fra basert på gjetting, spekulasjoner og tåpelige påstander uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test?

Jeg mener at folk som deg, har bidratt mye til slike påstander i dette forumet. Noe som kan til syvende og sist undergrave hele dette, mener jeg.

Du står fritt til å mene det. Men jeg oppfører meg ikke eksemplarisk, og har intet ønske om å gjøre det. Tradisjonelt i dette forumet, så oppfører moderatorene seg som "vanlige brukere" når de ikek er direkte innvolvert i moderering. Det kan man jo være uenig i, men per i dag er det situasjonen man må forholde seg til.

Ellers er det jo fordelaktig om folk dokumenterer sine påstander. Men jeg må innrømme ejg ikek føler meg så truffet i så måte, mine siste påstander har vært dokumentert med uttdrag fra anandtech sine tester, en side du ser ut til å sette høyt. Husk at det er to sider av saken også, om man stadig ber om solid dokumentasjon på alt folk sier, og selv ignorere dokumentasjonen etter at folk har jobbet for å skaffe den, så orker folk i mindre grad å hente frem dokumentasjon.

Og til sist vil jeg nok engang oppfordre deg til å lese igjennom mine innlegg og se igjennom hva som er påstått og ikke, det blir ofte klabb og babb når du mener jeg har påstått noe annet enn jeg i realiteten har.

AtW

Lenke til kommentar

Har du lagt merke til en stadig voksende tendens i dette forumet, særlig i denne tråden, at folk bare slenger fra basert på gjetting, spekulasjoner og tåpelige påstander uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test?

Du står fritt til å mene det. Men jeg oppfører meg ikke eksemplarisk, og har intet ønske om å gjøre det. Tradisjonelt i dette forumet, så oppfører moderatorene seg som "vanlige brukere" når de ikek er direkte innvolvert i moderering. Det kan man jo være uenig i, men per i dag er det situasjonen man må forholde seg til.

Ellers er det jo fordelaktig om folk dokumenterer sine påstander. Men jeg må innrømme ejg ikek føler meg så truffet i så måte, mine siste påstander har vært dokumentert med uttdrag fra anandtech sine tester, en side du ser ut til å sette høyt. Husk at det er to sider av saken også, om man stadig ber om solid dokumentasjon på alt folk sier, og selv ignorere dokumentasjonen etter at folk har jobbet for å skaffe den, så orker folk i mindre grad å hente frem dokumentasjon.

Og til sist vil jeg nok engang oppfordre deg til å lese igjennom mine innlegg og se igjennom hva som er påstått og ikke, det blir ofte klabb og babb når du mener jeg har påstått noe annet enn jeg i realiteten har.

AtW

Hva vil du godta som "solid dokumentasjon"? vet du om noe mer solid enn Anandtech GLD AWRD? fortell meg, jeg skal skaffe den for deg.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal forresten disse "seriøse testene" dine være så innmari solide som dokumentasjon? Pga blikkboks-awardet du spammer ned forumet med? C'mon!

Å kalle AnandTech's "GOLG AWRD" for blikkboks-awardet sier mer om deg, enn noe annet.

Anandtech er en bra side, men selve award-ene er ren svada - hvertfall slik du presenterer dem. Kan godt være at awardet er på sin plass, men da innenfor et MYE snevrere område enn det du innbiller deg. For eksempel kan det være et GOLG AWRD blant akkurat den samlingen hovedkort. Dvs strengt tatt ikke mer enn det beste kortet blant de som ble testet. Det kan jeg være enig i.

Jeg er alltid kritisk, det er det det sier om meg - og det stemmer. Og jeg syns jeg har fått mye utifra å være kritisk, og ta de riktige valgene. Signaturen min bevitner at det er et VISST hold i akkurat det...

Lenke til kommentar
Hva vil du godta som "solid dokumentasjon"? vet du om noe mer solid enn Anandtech GLD AWRD? fortell meg, jeg skal skaffe den for deg.

Om en anandtech gold award er solid dokumentasjon vil jo avhenge litt av hva du forsøker å dokumentere. For min del er det ikke så mange av påstandene dine som jeg for øyeblikket føler noe spesielt behov for mer dokumentasjon rundt, enn det jeg allerede kjenner til.

AtW

Lenke til kommentar

Det er greit at folk kan spekulere om fremtidige produkter, det er alltid moro å gjette litt.

Men når det foreligger flere seriøse tester, da er det helt på bærtur å spekulere uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test. Et sted må finnes en "fasit" ellers vil slike diskusjoner blir bare tull, som denne tråden.

Moderatroene bør kunne bidra med litt høyre kvalitet på innleggene, med holde seg til seriøse kilder, mener jeg.

Lenke til kommentar
Det er greit at folk kan spekulere om fremtidige produkter, det er alltid moro å gjette litt.

Men når det foreligger flere seriøse tester, da er det helt på bærtur å spekulere uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test. Et sted må finnes en "fasit" ellers vil slike diskusjoner blir bare tull, som denne tråden.

Moderatroene bør kunne bidra med litt høyre kvalitet på innleggene, med holde seg til seriøse kilder, mener jeg.

Hva er seriøse kilder ifølge deg, om jeg tør spørre? Bortsett fra reviews med uendelig forråd av sølvtøy?

Lenke til kommentar

Hva er seriøse kilder ifølge deg, om jeg tør spørre? Bortsett fra reviews med uendelig forråd av sølvtøy?

Egne dokumenterte erfaringer, eller resultater fra seriøse tester, gjerne flere tester. men ikke hvem som helst, og AnandTech er høyt respektert blant oppegående folk. Hva forholder du deg om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar

Egne dokumenterte erfaringer, eller resultater fra seriøse tester, gjerne flere tester. men ikke hvem som helst, og AnandTech er høyt respektert blant oppegående folk. Hva forholder du deg om jeg tør spørre?

I mangel av noe bedre, tester. Men på en ganske annen måte enn det du gjør, tilsynelatende.

Lenke til kommentar

I mangel av noe bedre, tester. Men på en ganske annen måte enn det du gjør, tilsynelatende.

Ikke vær beskjeden nå, snakk ut, dette r så uklart som det går an å bli. Fortell meg klar og tidlig, driter du i en Anandtech's "GOLD AWARD"? i tilfelle hvem tror du på, vær mer tidelig, please.

Lenke til kommentar

Ikke vær beskjeden nå, snakk ut, dette r så uklart som det går an å bli. Fortell meg klar og tidlig, driter du i en Anandtech's "GOLD AWARD"? i tilfelle hvem tror du på, vær mer tidelig, please.

Dette er da like klart som det du skrev om åssen kilder DU bruker. Rart du ikke ser det selv, men nå vet du det i det minste...

Jeg driter i gull-våset, på den måten at det deles ut altfor ofte. Jeg leser heller hva som står der, og utifra de feilene de fant er det opplagt at:

a) awardet er for best av de kortene i testen, og INTET mer enn det.

b) awardet burde ikke blitt gitt i utgangspunktet pga diverse mangler ved produktet.

Forøvrig er du tydeligvis en av de som driter i selve reviewet og blar rett til konklusjonen. Det er hvertfall sånn dine award-kommentarer framstiller deg.

Lenke til kommentar

kan vi ikke bare si dette som konklusjon:

Jim og jeg sitter på i7 og er storfornøyd

Knut (knoplerbruce) sitter på 939, han er også fornøyd.

Alle de andre "nissene" sitter på C2Q/D, og NEKTER å oppgradere.

Jeg VET hvor bra min rigg fungerer, jeg VET også at jeg aldri kommer til å bytte tilbake. Jeg sier det igjen; dere går virkelig glipp av noe. Intel chipsett + SLI er bare det beste jeg har sett på LENGE.

edit: jeg har råd og jeg vil ha det beste, derfor kjører jeg I7.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Dette er da like klart som det du skrev om åssen kilder DU bruker. Rart du ikke ser det selv, men nå vet du det i det minste...

Jeg driter i gull-våset, på den måten at det deles ut altfor ofte. Jeg leser heller hva som står der, og utifra de feilene de fant er det opplagt at:

b) awardet burde ikke blitt gitt i utgangspunktet pga diverse mangler ved produktet.

Forøvrig er du tydeligvis en av de som driter i selve reviewet og blar rett til konklusjonen. Det er hvertfall sånn dine award-kommentarer framstiller deg.

med slike holdninger fortjener du ikke å uttale deg i hele tatt, men denne tråden floder av påstander fra selv innbilte folk, det er greit, det.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Siden d-ordet brukes flittig her, og målet er 100sider "crap" (hint:sideantall kommer an på forumsinnstillinger).

Så, tenker jeg følgende illustrasjon kan passe for å bruke "GOLDEN AWARD" som begrunnelser i en slik "diskusjon":

post-40756-1228752294_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
edit: jeg har råd og jeg vil ha det beste, derfor kjører jeg I7.

hehe.. du har vel strengt tatt ikke råd, men tar deg råd tenker jeg. :)

(Alt er en prioriteringssak).

Og andre stikkord, er vel *Nvidia*, SLI + Intel hk.

Gitt benching/spill-bruk.

Mao. dine lyriske betraktninger backet opp med resultater er knyttet til slik bruk.

Selv har jeg mye av samme erfaring som Jim mtp å gå fra Quad til Duo (COre 2), men dette er også ett sprørsmål om pris/strømforbruk (varme på ett lite rom). Det var en følbar "nedtur" (dog har jeg jo en kraftig Q9450-rigg "til overs", dvs. ikke i bruk egentlig). :blush:

Men at det blir ci7-rigg om ikke lenge, det er klart (selv om jeg d***r i både spill og SLI).

Uffda.. der brukte jeg d-ordet igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...